لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع از اقامتگاه ها و بومگردی های رودبار

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران/گیلان فرماندار رودبار با بیان اینکه بانک اطلاعاتی درست و جامع از اقامتگاه ها و بومگردی ها تهیه گردد، گفت: بعضی از آثار فرهنگی و تاریخی رودبار از جمله میراث ملی و جهانی هستند و باید برای حفظ و صیانت و معرفی آن اهتمام ویژه داشت.

لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع از اقامتگاه ها و بومگردی های رودبار

محمدصالح ضیایی در نشست با رئیس و کارکنان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رودبار، اظهار کرد: میراث فرهنگی رودبار با تاریخ و میراثی که در خود دارد باید زیرساخت مناسب و بهینه برای حفظ و نگهداری داشته باشد؛ بعضی از آثار فرهنگی و تاریخی رودبار از جمله میراث ملی و جهانی هستند و باید برای حفظ و صیانت و معرفی آن اهتمام ویژه داشت.

فرماندار رودبار اضافه کرد: ما به عنوان امانتداران میراث فرهنگی و معنوی نیاکانمان باید قدر این مواریث فرهنگی را بدانیم و آن را به نسل های بعدی انتقال دهیم. در راستای سیاست های دولت، در شهرستان رودبار گردشگری را مبنای توسعه قرار دادیم که در این راستا بخشی از کار به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شده و بخش دیگر بر عهده بخشداران و دهیاران است و باید واحدهای بومگردی را افزایش داده و تقویت نمایند.

وی تاکید نمود: باید با بالا بردن زیرساخت توسط شهرداران، بخشداران و دهیاران ماندگاری مسافران و گردشگران را در شهرستان رودبار افزایش دهیم تا فقط به عنوان یک گذرگاه نباشیم.

فرماندار رودبار توضیح داد: بانک اطلاعاتی درست و جامع از اقامتگاه ها و بومگردی ها تهیه شود و با اطلاع رسانی درست به گردشگران در بهتر معرفی کردن شهرستان رودبار کوشش شود.

ضیایی حوزه صنایع دستی را هم بسیار مهم برشمرد و گفت: این حوزه می تواند در حوزه اشتغال یاری قابل توجهی داشته باشد. قرار دریافت بازار عظیم زیتون ایران در رودبار فرصت خوبی برای عرضه صنایع دستی فراهم نموده است و این بخش می تواند از این ظرفیت به خوبی استفاده کند. باید شهرستان رودبار را بهتر معرفی کنیم و در این راستا از ظرفیت های موجود به بهترین شکل استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1220

به "لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع از اقامتگاه ها و بومگردی های رودبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع از اقامتگاه ها و بومگردی های رودبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید