با یک کلیک در شهر خلاق موسیقی جهان گردش کنید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، متاسفانه در کشور ما به ویژه استان کردستان تا پیش از شروع بحران کرونا و شروع روزگار تلخ صنعت گردشگری، به گردشگری مجازی به عنوان امری مهم و تأثیرگذار در جذب گردشگر و پیشرفت صنعت گردشگری هیچ توجهی نشده بود.

با یک کلیک در شهر خلاق موسیقی جهان گردش کنید

ایسنا:جهانگردی مجازی چندسالی است که در کشورهای توسعه یافته یا کشورهای دارای پتانسیل های جهانگردی راه اندازی شده و این امکان را برای جهانگردان فراهم کرده که تنها با یک کلیک از مکان های جهانگردی یک شهر بازدید کرده و در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ هزینه ای اطلاعات لازم را کسب کرده و از این طریق درباره مکان های مسافرتی خود در روزهای آینده تصمیم گیری کند.

با گسترش شیوع کرونا و رکود جهانگردی کشور، همه شهرها برای خروج جهانگردی از رکود ناشی از بحران، بر جهانگردی مجازی و تبلیغات جهانگردی از طریق فضاهای مجازی متمرکز شدند، چرا که کارشناسان معتقدند جهانگردی مجازی پس از فروکش کردن بحران سبب ورود موجی از جهانگردان به مناطق دیدنی خواهد شد.

رئیس گروه توسعه جهانگردی و بازاریابی معاونت جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان کردستان، گفت: در این روزها که بازار گشت و گذار در فضای مجازی و اینترنتی داغ است برآنیم تا با ایجاد جهانگردی مجازی سعی در جذب جهانگرد به استان کردستان در روزهای پس از بحران داشته باشیم.

آوات مکاری در گفت وگو با ایسنا ضمن اشاره به بحران کرونا در جهان اظهار کرد: در این روزهای سخت کرونا و در خانه ماندن که مردم قادر به سفر کردن و بازدید از مکان های جهانگردی نیستند، از سوی وزارتخانه برای رهایی جهانگردی استان از رکود حاصل از بحران کرونا تصمیم گرفته شد تا مردم از طریق جهانگردی مجازی برای سفرهای آینده خود، بعد از فروکش کردن بحران کرونا برنامه ریزی کنند.

وی، یکی از اهداف ایجاد جهانگردی مجازی را آشنایی بیشتر مردم با مکان های جهانگردی استان بیان و مطرح نمود: جهانگردی مجازی یا تبلیغات مجازی این روزها با هدف آشنایی مردم در اقصی نقاط ایران با مکان های جهانگردی استان و انتخاب استان کردستان به عنوان یکی از مکان های مسافرتی خود در روزهای پس از بحران راه اندازی شده است.

مکاری با اشاره به هشتگ های ما کرونا را شکست می دهیم و در خانه بمانیم افزود: تبلیغات جهانگردی استان بر اساس یک سری قواعد خاص و در چارچوب معینی برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در روزهای بحران کرونا که صنعت جهانگردی با رکود روبرو شد، سراسر شهرهای ایران، همچنین کردستان نیز اقدام به راه اندازی جهانگردی مجازی کردند و در این راستا عکس هایی از مکان های جهانگردی، فیلم های کوتاه، عکس های ارسالی مسافران و بخش خصوصی جهانگردی استان در فضاهای مجازی به اشتراک گذاشته شده و از این طریق سعی در جذب مخاطب های خاص خود داشته اند.

رئیس گروه توسعه جهانگردی و بازاریابی معاونت جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان کردستان تاکید کرد: در ده سال اخیر استان کردستان یکی از استان هایی است که به سبد جهانگردی خانواده های ایرانی اضافه کرده شده و از نقاط دور و نزدیک برای دیدن از مناطق زیبای آن به کردستان سفر می کنند.

مکاری با اشاره به یکی از نقاط قوت جهانگردی مجازی گفت: در شرایط بحرانی فعلی سعی شده از طریق جهانگردی مجازی، تبلیغات جهانگردی استان را فعال نگهداریم زیرا در حال حاضر که درگاه های جهانگردی استان بسته شده و مردم قادر به سفر و بازدید از مکان های جهانگردی نیستند با جهانگردی مجازی می توانند با مکان های متنوع جهانگردی آشنا شده و برای سفرهای خود در آینده ای نه چندان دور برنامه ریزی کنند.

به عقیده وی، جهانگردی مجازی برای شناساندن مکان های جهانگردی استان مؤثر بوده و نقطه عطفی برای تبلیغات و گسترش جهانگردی استان خواهد بود.

آوات مکاری به ادامه فرایند تبلیغات جهانگردی استان کردستان اشاره و گفت: در این روزهای در خانه ماندن که مردم زمان بیشتری را در فضاهای مجازی سپری می کنند، بازار مناسبی برای تبلیغات جهانگردی در شرایط بحرانی فراهم شده است.

وی بیان مطالب تکراری و عدم ارائه تبلیغات و مطالب جدید جهانگردی را از نقاط ضعف جهانگردی مجازی برشمرد و افزود: یکی از مواردی که باید در بحث جهانگردی مجازی یا تبلیغات جهانگردی استان به آن توجه کرد، بعد میراث معنوی استان است که متاسفانه در بخش تبلیغات جهانگردی استان مغفول واقع شده است.

به گفته رئیس گروه توسعه جهانگردی و بازاریابی معاونت جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی، استان کردستان به لحاظ جهانگردی فرهنگی بسیار غنی بوده و می بایست این بُعد از جهانگردی در تبلیغات گنجانده شده و عکس ها و مطالب مرتبط با آن را ارائه داده و از موارد تکراری و همیشگی خودداری شود.

وی ارائه ابعاد و ارائه تعاریف نو در تبلیغات جهانگردی استان را محرکی برای ایجاد انگیزه و جذب بیشتر جهانگرد به استان کردستان دانست و مطرح نمود: اکنون که استان کردستان به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان شناخته شده از طریق جهانگردی موسیقی و همچنین از طریق جهانگردی طبیعت گردی و معرفی مسیرهای تازه جهانگردی می توان بیش از پیش جهانگردان را به استان کردستان جذب کرد، که متاسفانه در تبلیغات جهانگردی استان به این ابعاد جهانگردی کمتر توجه شده است.

آوات مکاری حضور آژانس ها و تورلیدرها را در بحث جهانگردی را موثر خواند و اظهار کرد: حضور فعال آژانس های جهانگردی و تورلیدرها در بحث تبلیغات جهانگردی استان بسیار موثر خواهد بود زیرا از آنجایی که با بخش های مختلف جهانگردی استان آشنایی بیشتری دارند بار اصلی جهانگردی استان بر دوش آن ها خواهد بود.

وی عملکرد آژانس ها و تورلیدرهای جهانگردی را ضعیف برشمرد و گفت: یکی از نقاط ضعف جهانگردی مجازی، عملکرد ضعیف آژانس ها و تورلیدرهای جهانگردی در بحث تبلیغات جهانگردی استان است که ضروری است با همکاری این بخش ها و با اتخاذ سیاست گذاری های لازم سعی در جذب جهانگرد و افزایش اعتبار جهانگردی استان داشته باشیم.

رئیس گروه توسعه جهانگردی و بازاریابی معاونت جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی، استان کردستان در انتها ضمن درخواست از همکاری مردم در مهار کردن ویروس کرونا یادآورشد: امید است که با رعایت موازین بهداشتی و همکاری همه جانبه ویروس کرون مهار و ریشه کن شود و به زودی درگاه های جهانگردی استان بار دیگر به روی جهانگردان گشوده شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی یکی از مهمترین اقدامات برای مبارزه با ویروس کرونا عدم حضور در تجمعات است این در حالی است که جهانگردی در نوع خود یعنی حضور در تجمعات و با ظهور ویروس کرونا جهانگردی با بحران واقعی روبه رو و متحمل ضرر و زیان شد و ضروری است که با همکاری هم این روزها را پشت سر گذاشته و در آینده ای نه چندان دور شاهد ورود جهانگردان بسیاری از جای جای کشور به استان کردستان باشیم.

به همین دلیل مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کردستان، گفت: از 27 اسفند 98 تا 18 فروردین 99 بیش از 20 هزار نفر از جاذبه های طبیعی، تاریخی و جهانگردی استان کردستان، به شکل مجازی بازدید کرده اند.

تیمور خالدی اظهار کرد: روزانه به طور میانگین بیش از 1000 نفر جهانگرد مجازی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و جهانگردی استان از طریق مراجعه به سایت، اینستاگرام و تلگرام این اداره کل بازدید کرده اند.

خالدی مطرح نمود: معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده استان کردستان در فضای مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت حضور فیزیکی جهانگردان در این مکان ها اجرا شده است.

وی شرح داد: در این برنامه روستاهای جهانگردی، طبیعت، رودخانه ها، بناهای تاریخی، موزه ها، پل ها، غارها، موسیقی های محلی، آیین های بومی و سایر جاذبه های مرتبط با طبیعت، تاریخ و جهانگردی این استان به مردم معرفی شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1142

به "با یک کلیک در شهر خلاق موسیقی جهان گردش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یک کلیک در شهر خلاق موسیقی جهان گردش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید