علاقه بی سابقه گردشگران انگلیسی به ایران در سال 2016

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به دنبال گرم شدن روابط دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و غرب، تعداد گردشگران انگلیسی علاقه مند سفر به ایران به طور بی سابقه ای افزایش یافته و ایران در برنامه سفر شرکت های مسافرتی این کشور قرارگرفته است.

هم زمان بااینکه پروازهای شرکت هواپیمایی ایرفرانس بعد از 8 سال، از پاریس به تهران هفته گذشته از سرگرفته شد، شرکت بریتیش ایرویز نیز قرار است در ماه ژوئیه (تیر - مرداد) پروازهای خود را به تهران از سر بگیرد، شماری از شرکت های گردشگری انگلیس می گویند، مقصد گردشگری ایران پرمشتری و پرطرفدار شده است.

علاقه بی سابقه گردشگران انگلیسی به ایران در سال 2016

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

دیوید مک گوئینس مدیر شرکت گردشگری سفر ناشناخته گفت:

ایران به شلوغ ترین مقصد گردشگری ما در سال 2016 تبدیل شده است و انتظار می رود تقاضا برای سفر به ایران همچنان رو به رشد باشد.

وی اضافه کرد که ما همچنین انتظار داریم شمار مسافران مقصد ایران، پس از تجربه رشد 65 درصدی در سال میلادی گذشته، سال جاری نیز حدود 50 تا 57 درصد رشد کند.

مدیر شرکت گرداننده تور کورینتیان تراول گفت که مقصد ایران که پیش از این، جزو محدوده فعالیت این شرکت نبود، اینک مانند عمان و سریلانکا بیشترین مشتری را دارد.

مؤسس شرکت هاگ فراسر نیز گفت که فروش این شرکت در رابطه با ایران، به شدت افزایش یافته و تقاضای سفر به ایران خیلی زیاد است.

مسافرت انگلیسی ها به ایران در سال 2011 که سفارت انگلیس در تهران موردحمله نهاده شد و وزارت امور خارجه این کشور سفر نکردن به ایران را به شهروندانش توصیه کرد، تعطیل شد.

اما این وزارتخانه تابستان گذشته پس از مصالحه سیاسی با ایران، توصیه سفر نکردن به این کشور را به دلیل آنچه آن را کاهش دشمنی نامید، پس گرفت. اگرچه توصیه سفر نکردن به محدوده مرزهای این کشور با عراق، افغانستان و پاکستان هنوز پابرجا است.

بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، آرامش خاطر بیشتری برای شهروندان انگلیسی در سفر به ایران به همراه آورده و تأکید می نماید ایران کشور امنی برای مسافرت است. البته، سفارت ایران در لندن نیز بازگشایی شده است.

شرکت بریتیش ایرویز خدمت رسانی خود از فرودگاه هیثروی لندن به تهران را در 14 ژوئیه (24 تیر) از سر خواهد گرفت و 6 پرواز در هفته پیشنهاد خواهد نمود. هم اکنون تنها پرواز مستقیم از لندن به تهران را شرکت ایران ایر ارائه می نماید.

جاذبه های گردشگری ایران شامل معماری های برجسته، بازارهای قدیمی، چشم اندازهای بی نظیر و شمار در حال افزایشی از گالری های هنری و موزه ها است.

جانی بیلبای مؤسس و مدیرعامل شرکت وایلد فرانتیرز گفت:

آمار ما از 32 مسافر در سال 2013 به بیش از 400 مسافر در سال جدید که برای سفر به ایران رزرو نموده اند، افزایش یافته است.

به نظر می رسد افزایش شمار مسافران به مقصد ایران، شمار علاقه مندان به خاورمیانه را افزایش داده است. مشتری هایی که ایران را مقصد گردشگری خود انتخاب می نمایند، در حال تبدیل شدن به یک جریان غالب هستند و از هر قشری در میان آن ها دیده می گردد. آن ها از رفتن به ایران نمی ترسند. ایران، احتیاج دنیا برای دیدن مکان های فرهنگی بی نظیر و قدیمی که دیگر در سوریه و لیبی قابل مشاهده نیستند را تأمین می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 782

به "علاقه بی سابقه گردشگران انگلیسی به ایران در سال 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه بی سابقه گردشگران انگلیسی به ایران در سال 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید