طرز تهیه خورش آلو اسفناج مجلسی با گوشت ، همراه با آموزش مرحله به مرحله

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خورش آلو اسفناج یکی از خوشمزه ترین خورش های ایرانی است که به علت داشتن اسفناج سرشار از آهن و مواد معدنی است.

طرز تهیه خورش آلو اسفناج مجلسی با گوشت ، همراه با آموزش مرحله به مرحله

به گزارش خبرنگاران، خورش آلو اسفناج یکی از خوشمزه ترین خورش های ایرانی است که به علت داشتن اسفناج سرشار از آهن و مواد معدنی است. برای تهیه این خورش خوشمزه و مقوی از ترکیب اسفناج با پیاز، گوشت، آلو، زعفران و... استفاده می گردد.

برخی ها در تهیه این خورش به جای گوشت از مرغ استفاده می نمایند. در ادامه این مطلب طرز تهیه خورش آلو اسفناج همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه آن ارائه می گردد.

مواد لازم برای تهیه خورش آلو اسفناج

گوشت گوسفند یا گوساله:400 گرم

برگ اسفناج: 1 کیلو گرم

پیاز بزرگ: 1 عدد

پیاز داغ: 4 قاشق غذاخوری

آلو بخارا: 250 گرم

آبغوره: نصف فنجان

چوب دارچین: 1 عدد

زعفران دم نموده: 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه خورش آلو اسفناج

1- پیاز را پوست و به صورت نگینی خرد کنید؛ سپس همراه با مقداری روغن مایع داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا پیاز کمی نرم و سبک گردد. حالا گوشت خورشی را همراه با زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه کنید و این ترکیب را حدودا به مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم تفت بدهید.

2 ـ بعد از اینکه گوشت با پیاز و ادویه تفت خورد، 3 لیوان آب جوش را همراه با چوب دارچین به قابلمه خورش اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه بدهید گوشت حدود 3 ساعت با حرارت ملایم بپزد. خورش آلو اسفناج خورش غلیظی است؛ بنابراین سعی کنید آب اضافه داخل قابلمه نریزید.

3- در این فاصله اسفناج را بدون آب داخل یک قابلمه دیگر بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا آب اسفناج کشیده گردد؛ سپس کمی روغن اضافه کنید و اسفناج را تفت بدهید. 2 ساعت بعد از اینکه خورش جوشید، اسفناج تفت داده شده را به قابلمه خورش اضافه کنید.

4 ـ نیم ساعت آخر پخت خورش، آبغوره را همراه با نمک، آلو بخارا که از قبل خیس داده اید، زعفران دم نموده و پیاز داغ به خورشت اضافه کنید و اجازه بدهید خورش با حرارت کم بجوشد و جا بیفتد. سعی کنید بعد از اضافه کردن اسفناج خورش را کمتر هم بزنید تا اسفناج بیش از حد له نگردد. در این مرحله خورش آلو اسفناج خوشمزه شما آماده سرو است که می توانید آن را همراه با پلوی زعفرانی میل کنید، نوش جان.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2340

به "طرز تهیه خورش آلو اسفناج مجلسی با گوشت ، همراه با آموزش مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورش آلو اسفناج مجلسی با گوشت ، همراه با آموزش مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید