صاحب صنعت سلول بنیادی می شویم، شکست انحصار آلمان و آمریکا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، دکتر امیرعلی حمیدیه در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه روز به روز شاهد افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان، هسته های فناور، شتابدهنده ها و… در زمینه سلول های بنیادی کشور هستیم، گفت: در حال حاضر بیش از 160 شرکت در حوزه سلول بنیادی فعالیت می نمایند که از این تعداد 130 شرکت دانش بنیان شده است.

صاحب صنعت سلول بنیادی می شویم، شکست انحصار آلمان و آمریکا

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

دبیر ستاد توسعه سلول بنیادی با بیان اینکه ما در پی این هستیم که شرکتها به سمت فراوری محصولاتی بروند که مورد احتیاج کشور است، گفت: در حال حاضر هم علاوه بر احتیاج جامعه شاهد مطالبه مردم در حوزه ژن درمانی، سلول درمانی و طب بازساختی هستیم از این رو می بایست فراوری محصولات در این حوزه ها افزایش یابد.

به گفته حمیدیه، سلول بنیادی و اقدامات مربوط به سلول متأثر از تحریم ها نیست و شرکتهای فنی و مهندسی خودشان را تقویت نموده اند که بتوانند محصولات مورد احتیاج کشور را برای تحقیقات و مصرف به فراوری برسانند.

وی با تاکید بر اینکه اما جدای از فراوری تجهیزات که به وسیله شرکتهای دانش بنیان به فراوری می رسد و ستاد توسعه سلول بنیادی هم از آنها حمایت می نماید، ایجاد مراکز جامع سلول بنیادی و پزشکی بازساختی هم مهم است، ادامه داد: تا به امروز در بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مرکز جامع سلول بنیادی و پزشکی بازساختی راه اندازی شده که می توان به دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، شیراز، تهران، کرمانشاه، مشهد، کرمان، یزد، ایران و پژوهشگاه رویان اشاره نمود.

دبیر ستاد توسعه سلول بنیادی با اشاره به برنامه ریزی ها برای ایجاد مراکز جامع سلول بنیادی گفت: بنا داریم که تا دو ماه آینده مرکز جامع سلول بنیادی در دانشگاه تربیت مدرس و بعد از آن در دانشگاه صنعتی شریف را راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تیم ها در این مراکز مستقر شده اند یا در حال استقرار و انجام مطالعات در زمینه سلول بنیادی و اقدامات برای فراوری محصولات در این زمینه هستند، گفت: تیم ها و هسته های فناور در این مراکز محصولاتی را فراوری می نمایند که بنا داریم همزمان با افتتاح مراکزشان از محصولاتشان هم رونمایی کنیم.

حمیدیه با بیان اینکه برخی محصولاتی که در این حوزه به فراوری می رسند در انحصار آمریکا، آلمان و چند کشور دیگر است، گفت: برخی از این تجهیزات به وسیله همین دانش بنیان ها در حال فراوری است یا فراوری شده و در حال استفاده هستند بنابراین دیگر احتیاجی به واردات آنها نداریم.

دبیر ستاد توسعه فناوری سلول بنیادی ادامه داد: تمام چرخه صنعتی حوزه سلول بنیادی را خودمان فراوری می کنیم و امیدواریم که تا 2-3 سال دیگر صاحب صنعت در حوزه سلول بنیادی شویم؛ سلول بنیادی مانند صنایع دیگر در حوزه مواد اولیه یا تجهیزات وابسته به خارج از کشور نیست و صنعتی کاملاً داخلی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1892

به "صاحب صنعت سلول بنیادی می شویم، شکست انحصار آلمان و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاحب صنعت سلول بنیادی می شویم، شکست انحصار آلمان و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید