تاریخچه اندلس، یکی از بخش های خود مختار اسپانیا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، اندلس نام بخشی از شبه جزیره ایبری است که شامل سرزمین اسپانیا و پرتغال فعلی می گردد. مسلمانان از سال های 711 تا 1492 میلادی بر دیدنی های اندلس حکومت کردند که در این دوره تقریبا 800 سال پیشرف شگرفی در زمینه فرهنگ و اقتصاد این منطقه ایجاد شده است. اوج پیشرفت و شکوفایی تاریخچه اندلس در دوره خاندان رازی بود اما پس از چند صد سال دوباره به دست مسیحیان افتاد. امروزه اندلس به هشت استان با نام های سویل، گرانادا، کادیس، کوردوبا، مالاگا، اوئلو، خائن و آلمریا تقسیم می گردد که هر کدام آن ها از معروفیت خاصی در دنیا برخوردار هستند. جاذبه های طبیعی و تاریخی بی شماری در این بخش از دنیا وجود دارد که توجه بسیاری از جهانگرد ها را به خود جلب می نماید. یک نویسنده آلمانی در وصف آن چنین می نویسد که اندلس زینت دنیاست پس برای آشنایی تا سرانجام مطلب هزینه های سفر به اندلس با ما همراه باشید.

تاریخچه اندلس، یکی از بخش های خود مختار اسپانیا

نامگذاری اندلس

در تاریخچه اندلس درباره نامگذاری اندلس داستان ها و روایت های جالبی وجود دارد. بعضی می گویند در گذشته در این منطقه قومی زندگی می کردند که نام آن ها اندلوش بود و براساس بعضی تلفظات اشتباه، امروزه این بخش نام اندولس را به خود گرفته است. اما بعضی دیگر معتقدند در بین سال های 408 تا 429 اندلس تحت حاکمیت قومی به نام واندال بوده که نام سرزمین خود را واندلیشیا گذاشته بودند. به عقیده آن ها رفته رفته این نام تغییر کرد و اندلس جای آن را گرفته است.

تاریخی دیدنی

تا قرن پنجم میلادی رومیان در تاریخچه اندلس حکومت می کردند اما بعد از آنکه ضعیف شدند و دیگر کفایت لازم را برای اداره حکومت نداشتند، طایفه های ویزیگوت و واندال روی کار آمدند. در قرن ششم ویزگوت ها حاکمیت اندلس را در دست گرفتند اما در آن موقع این بخش خود مختار در هرج و مرج و جنگ داخلی و نابسامانی به سر می برد. وقتی که سپاهیان مسلمان به اندلس حمله کردند مردم آن ها را راه نجات برای رهایی از آن وضیعت می دیدند به همین علت به مسلمانان برای فتح کامل سرزمین خود یاری کردند. انتها مسلمانان پیروز شدند و اندلس تحت نظر حکومت بنی امیه در شام نهاده شد اما چند صد سال بعد دوباره اندلس به دست مسیحیان افتاد.

رشد و پیشرفت در اندلس

همانطور که گفتیم پس از آنکه اندلس به دست مسلمانان افتاد، این سرزمین پیشرفت شگرف و چشمگیری کرد. در این دوره اندلس در زمینه کشاورزی، پزشکی و نجوم آنقدر جلو رفت تا زبانزد دنیایان شد. در مدت یک سال بیش از پانزده هزارکتاب نوشته و بیش از هفتاد کتابخانه تاسیس شد که روز به روز بر سطح آگاهی و دانش مردم آن افزوده می شد. پزشکی و علم طب نیز تا حدی پیشرفت کرد که از سراسر دنیا بیماران خود را برای معالجه به اندلس می بردند و هزینه های سفر به اندلس را متقبل می شدند. حتی در این دوره با افزایش دانش، استعداد مخترعان بی شماری نیز شکوفا شد و وسیله مهمی چون دوربین عکاس در تاریخچه اندلس اختراع شد.

جاذبه های جهانگردی گردشگری اندلس

اندلس جاذبه های گردشگری بی شماری دارد و سالانه نظر جهانگرد ها و ماجراجویان بسیاری را به خود جلب می نماید. به طور کلی می توان گفت که اندلس شهرتش را مدیون بناهای قدیمی و تاریخی خود نظیر کلیساها و کاخ هایی است که در دوره حکومت مسلمانان ساخته شدند. یکی از شهرهای معروف این بخش خود مختار سویل است که خود به یک پایگاه جهانگردی تبدیل شده و چون شاهد حکومت ها و حکمرانی های مختلفی بوده برای اسپانیا ارزش زیادی دارد. از بین همه جاذبه های جهانگردی گردشگری و شگفت انگیز سویل می توان به مقبره کاشف قاره آمریکا کریستوف کلمب، محله سانتا کروز، کلیساهای قدیمی آن و کاخ سلطنتی آلکاسار اشاره نمود. این موارد از دیدنی های اندلس می باشند.

کاخ سلطنتی آلکاسا: هنر شگفت انگیز سویل

آلکاسا یکی از کاخ های سلطنتی و جهانگردی سویل و از دیدنی های اندلس به شمار می آید که به عنوان نمونه کوچکی از سبک های متنوع معماری، هنر شگفت انگیز و فرهنگ سویل شناخته می گردد. جالب است بدانید که طبقات بالایی آلکاسا اقامتگاه خاندان سلطنتی سویل بوده که هنوز زندگی در آن رواج دارد. این جاذبه گردشگری محیطی آرام و دلنشینی را برای جهانگرد ها مهیا می نماید. پس بازدید از این اثر تاریخی را از قلم نیاندازید.

هزینه های سفر به سویل

اگر قصد سفر به این شهر فرهنگی و تاریخی را دارید ابتدا باید به سفارت اسپانیا بروید و ویزای خود را بگیرید. هزینه گرفتن ویزای اسپانیا حدود 60 یورو می گردد. پس از رسیدن به مقصد خود باید هتلی را برای اقامت انتخاب کنید. سویل پر از هتل های لوکس و شیک برای جهانگرد ها است که هزینه ماندن در آن ها برای هر شب حدود 60 الی 90 یورو می باشد اما اگر بوجه کافی برای رفتن به این هتل ها را ندارید می توانید با پرداخت شبی 20 تا 25 یورو در هتل های معمولی شهر اقامت کنید. از آن جا که سویل شهری پر جنب و جوش و شب زنده دارد است جهانگرد ها و گردشگران علاقه دارند حتی شب ها هم ماجراجویی نمایند و به رستوران ها و کافه های خیابانی بروند. هزینه غدا خودن در رستوران های سویل در تاریخچه اندلس از 20 تا 80 یورو متغیر است و بستگی به کیفیت رستوران دارد. رفتن به رستوران های محلی سویل را هرگز از قلم نیاندازید چون می توانید لذت چشیدن غذاهای محلی اسپانیایی نظیر تاپاس و پائیا را تجربه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2380

به "تاریخچه اندلس، یکی از بخش های خود مختار اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه اندلس، یکی از بخش های خود مختار اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید