شمار مبتلایان به کرونا از 710000 و شمار مرگ ها از 33000 گذشت

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ویروس کرونا همچنان به گسترش بی امانش در جهان ادامه می دهد و شمار روزانه موارد عفونت به سرعت در حال افزایش است

شمار مبتلایان به کرونا از 710000 و شمار مرگ ها از 33000 گذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس آمار سازمان جهانی بهداشت گزارش روزانه حدود 70 هزار مورد عفونت جدید را نشان می دهد- در حالیکه تا همین چند روز پیش شمار موارد روزانه جدید بیماری حدود 50000 مورد بود. اکنون شمار کل موارد بیماری کووید-19 از 710 هزار مورد و شمار مرگ های ناشی از بیماری از 33000 مورد گذشته است نیمی از این موارد مرگ مربوط به کشورهای ایتالیا و اسپانیا است که بیمارستان هایشان اشباع شده و نظام های بهداشتی شان در نقطه فروپاشی است.

دکتر آنتونی فاوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و کارشناس ارشد بیماری های عفونی دولت آمریکا در مصاحبه ای با سی ان ان گفت شیوع ویروس کرونا می تواند 100 هزار تا 200 هزار آمریکایی را بکشد و میلیون ها آمریکایی را دچار بیماری کند.

در یکشنبه بعدازظهر، بر اساس ارقامی که دانشگاه جانز هاپکینز منتشر می کند شمار موارد عفونت در آمریکا از 13500 مورد و شمار مرگ ها 2300 مورد گذشت، هر چند تصور می شود شمار واقعی موارد بیماری در آمریکا با توجه کمبود تست و موارد خفیف بیماری که گزارش نمی شوند، بسیار بیشتر باشد.

ایالت نیویورک که شمار تلفات کووید-19 در آن با افزایشی بیش از 200 موردی به حدود 1000 مورد رسیده است- همچنان کانون شیوع بیماری در آمریکا است و اکثریت موارد مرگ در این ایالت در شهر نیویورک رخ داده است. اما اوج گیری موارد عفونت در سراسر آمریکا نه تنها در مناطق کلانشهری، بلکه در شهرک های غرب میانه و پناهگاه های اسکی در کوه های راکی ثبت شده اند.

آندرو کومو، فرماندار نیویورک گفت: شرایط به این زودی ها بهتر نمی شود. ویروس به سرعت دارد در آسایشگاه های سالمندان، مراکز نگهداری افراد دچار ناتوانی و سایر مکان هایی که افراد سالمند و آسیب پذیر در آن نگهداری می شوند، به قول کومو مانند آتش در علف خشک منتشر می شود.

بیل دبلازیو، شهردار نیویورک گفته است که تا یکشنبه آینده (5 آوریل) تجهیزات پزشکی بحرانی شامل دستگاه های تنفس مصنوعی به اتمام خواهند رسید.

از هنگامی که نخستین شیوع عمده ویروس کرونا در اوائل ماه مارس در یک آسایشگاه سالمندان در شهر کیرکلند در ایالت واشنگتن در غرب آمریکا شروع شد- رشته های از آسایشگاه ها در آمریکا با عفونت با ویروس کرونا در میان ساکنان و کارکنانشان روبرو شده اند.

گرچه آمریکا از لحاظ شمار موارد گزارش شده بیماری در رده اول قرار گرفته است، پنج کشور دیگر شمار تلفات بیشتری دارند، به ترتیب ایتالیا، اسپانیا، چین، ایران و فرانسه.

ایتالیا روز یکشنبه 750 مرگ جدید ناشی از کووید-19 گزارش کرد و شمار کل مرگ ها ناشی از بیماری در این کشور به حدود 10800 مورد رسید که بسیار بیشتر از هر کشور دیگری در جهان است. اما شمار موارد عفونت جدید دوباره نشانه های از کاهش دادن را بروز داد. مقامات ایتالیایی در روز یکشنبه 5200 مورد جدید در طول 24 ساعت گزارش کردند که کمترین شمار در طول چهار روز برای شمار کلی حدود 98000 مورد است.

اسپانیا روز یکشنبه مقررات قرنطینه عمومی در این کشور را سخت تر کرد و این در حالی است که با گزارش 840 مورد جدید مرگ رکوردی جدید به جای گذاشت. تلفات رسمی ناشی از کووید-19 در این کشور اکنون بیش از 6500 مورد است.

به همه کارکنان مشاغل غیر ضروری در اسپانیا دستور داده شده است از روز دوشنبه برای دو هفته در خانه بمانند.

فرناندو سیمون، رئیس اضطرارهای بهداشتی اسپانیا گفت شما افراد بستری شده در بخش های مراقبت ویژه در حال افزایش است و بیمارستان ها در چند منطقه به حد اشباع رسیده اند.

او گفت: به همین علت مجبور هستیم که اقدامات کنترلی به طور قاطعانه به اجرا در آوریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1113

به "شمار مبتلایان به کرونا از 710000 و شمار مرگ ها از 33000 گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا از 710000 و شمار مرگ ها از 33000 گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید