بازسازی ویلا: آغاز فصل نو ساماندهی و بازسازی در محوطه تاریخی گندی شاپور

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آغاز فصل نو ساماندهی و بازسازی در محوطه تاریخی گندی شاپور صورت می گیرد.

بازسازی ویلا: آغاز فصل نو ساماندهی و بازسازی در محوطه تاریخی گندی شاپور

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

یعقوب زلقی، مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی و گردشگری گندی شاپور و ایوان کرخه با بیان اینکه فاز تازه اقدامات ساماندهی، حفاظتی و بازسازیی در محوطه تاریخی گندی شاپور در حال اجرا است، اضافه نمود: اقدامات حفاظتی روی ترانشه کاوش شامل اندود کاهگل حفاظتی بر جداره ها و کف و بازسازی حفاظتی در قسمت هایی از دیواره و پی های آسیب دیده و بعلاوه ساماندهی محیطی پیرامون ترانشه کاوش صورت گرفته است.

او ادامه داد: در همین زمینه، دومین فصل از ساماندهی سازه های آبی با اجرای اقدامات بازسازیی روی صیفون شماره دو و پل بند اطراف این سازه شروع شده که شامل آنالیز و شناخت سازه های موجود به منظور اقدامات بهتر حفاظتی و بازسازیی و بازسازی پایه های پل بند شماره 2 از سمت غرب است.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی و گردشگری گندی شاپور و ایوان کرخه افزود: بعلاوه اقدامات بازسازیی روی تونل یا کانال آب بر و موج شکن ها مطابق با طرح اولیه تا قسمت مد نظر در حال اجرا است.

او اعلام کرد: اندود بدنه ها، کف سازی روی سطح کانال ها با تکنیک مواد و مصالح سنتی از دیگر اقدامات در حال اجرا روی این سازه هاست.

زلقی در ادامه به شروع فرایند عملیات ساماندهی آرامگاه یعقوب لیث صفاری و پاکسازی و بازسازی نمای اصلی اشاره نمود و گفت: در این عملیات، پاکسازی نمای آجری آسیب دیده از عوامل محیطی و ترمیم گلدسته ها در حال اجراست.

او اعلام نمود: این پروژه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی ملی در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1972

به "بازسازی ویلا: آغاز فصل نو ساماندهی و بازسازی در محوطه تاریخی گندی شاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: آغاز فصل نو ساماندهی و بازسازی در محوطه تاریخی گندی شاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید