بازسازی منزل: بازسازی مجموعه تاریخی بازار قم با هزینه حدود 5 میلیارد تومان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بازسازی مجموعه تاریخی بازار قم با هزینه حدود 5 میلیارد تومان صورت می گیرد.

بازسازی منزل: بازسازی مجموعه تاریخی بازار قم با هزینه حدود 5 میلیارد تومان

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم در ملاقات با پیغام جوادیان، سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به تفاهم نامه بین شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی در ساماندهی اماکن تاریخی قم با موضوع بازار کهنه قم گفت: طبق تعهدات میراث فرهنگی در این تفاهم نامه عملیات بازسازی مجموعه تاریخی بازار قم شامل بازار کهنه، نو و تیمچه با هزینه حدود 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی بزودی شروع می گردد.

او اضافه نمود: عملیات بازسازی شامل احیای مجدد طاق های تخریب شده، اجرای اندود، سفیدکاری طاق ها، بازسازی و سبک سازی پشت بام ها، ساخت و بازسازی درهای چوبی سنتی، نصب درب های تیمچه خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم در ادامه ضمن قدردانی از تعهدات شهرداری طبق تفاهم نامه منعقد شده در کف سازی مجموعه بازار نو و کهنه، خواهان نورپردازی بازار کهنه شد.

ارجمندی واقع شدن بازار کهنه در محور مسجد جامع-مدرسه جهانگیرخان تا مجموعه چهل اختران را یک محور گردشگری مطرح کرد و گفت: با بهسازی و زیباسازی فضای بازار کهنه میتوان جذابیت های بصری را برای گردشگران به ارمغان آورد.

او در ادامه با تأکید بر آمادگی برای برطرف موانع قانونی در حوزه میراث، مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری را علاوه بر زیباسازی شهری، عامل رونق مالی و ایجاد درآمدهای پایدار دانست.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم هم در این ملاقات با بیان این که نورپردازی در شهر یکی از نکات مهم در حوزه گردشگری است، گفت: شهرداری همانند گذشته آماده هرگونه همکاری با اداره میراث فرهنگی است و در زمینه نورپردازی بازار کهنه و تیمچه همکاری لازم را خواهد داشت.

جوادیان اضافه نمود: نورپردازی بلوار پیغامبر اعظم (ص) هم ویژه نیمه شعبان با 200 تیر برق برای ایجاد تونل نوری در دست اقدام است.

او در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه مراکز گردشگری در شهر مقدس قم گفت: در حال حاضر 15 مرکز گردشگری در شهر وجود دارد که امیدواریم با افزایش مراکز گردشگری شاهد رونق مالی شهر باشیم.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم اضافه نمود: متأسفانه حتی شهروندان قم نیز از ظرفیت های گردشگری و میراثی شهر قم آگاهی ندارند که باید در این زمینه اطلاع رسانی بصورت وسیع انجام گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2193

به "بازسازی منزل: بازسازی مجموعه تاریخی بازار قم با هزینه حدود 5 میلیارد تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: بازسازی مجموعه تاریخی بازار قم با هزینه حدود 5 میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید