شارژ باتری خودروی الکتریکی در کمتر از پنج دقیقه در آزمایش های تازه

به گزارش تور ایتالیا ارزان، باتری خودروی الکتریکی که به وسیله استارتاپ بریتانیایی Nyobolt پیشرفته است، در اولین نمایش زنده خود پیروز شد از 10% تا 80% در چهار دقیقه و 37 ثانیه شارژ گردد.

شارژ باتری خودروی الکتریکی در کمتر از پنج دقیقه در آزمایش های تازه

این موفقیت با یک خودروی ورزشی مفهومی ویژه در پیستی در بدفورد به دست آمد و بخشی از کوشش های صنعت برای افزایش سرعت شارژ خودروهای الکتریکی (EV) است.

در مقایسه، یک جایگاه سوپرشارژر تسلا می تواند باتری خودرو را در 15 تا 20 دقیقه تا 80% شارژ کند.

اهمیت برطرف اضطراب بُرد برای افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی

کارشناسان معتقدند که از میان بردن اضطراب برد کلیدی برای افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی است، اما بر اهمیت بهبود زیرساخت های شارژ نیز تاکید می نمایند.

پروفسور پل شیرینگ، استاد مهندسی انرژی پایدار در دانشگاه آکسفورد می گوید: توسعه فناوری که امکان شارژ سریع تر را فراهم کند و با زمان لازم برای سوخت گیری خودرو مطابقت داشته باشد، بسیار مهم است.

او اضافه کرد که احتیاج به تعداد بیشتری شارژر از انواع مختلف وجود دارد: مردم می خواهند زیرساخت های شارژ سریع، مستقل از نوع خودرویی که استفاده می نمایند - همه می خواهند این کار را سریع تر انجام دهند.

دستاوردهای Nyobolt و چالش های پیش رو

خودروی ورزشی مجهز به باتری Nyobolt که طی دو روز این هفته آزمایش شد، پس از چهار دقیقه شارژ، بردی معادل 120 مایل داشت. این در حالی است که یک تسلا با شارژ 80% معمولاً بردی تا 200 مایل دارد.

این نمایش زنده برای اولین بار در برابر جمعی از حرفه ای های صنعت انجام شد با چالش هایی از جمله موج گرمای بریتانیا، نقص در سیستم خنک نماینده خودروی مفهومی و شارژر استاندارد موجود در سایت که به وسیله Nyobolt ساخته نشده بود، روبرو بود.

آینده باتری های سریع شارژ

با وجود این چالش ها، دکتر شیواردی این رویداد را یک نقطه عطف بزرگ برای الکتریکی سازی توصیف کرد و با شوخی اضافه کرد که خودروی شخصی اش هنوز در حال شارژ است و آن را از زمانی که به جایگاه رسیده، به شارژ زده است.

Nyobolt می گوید قصد ندارد خودروهای خود را فراوری کند و برنامه دارد با برندهای خودروی موجود همکاری کند و باتری ها را در مقیاس کوچک ظرف یک سال در خودروهای الکتریکی جای دهد.

بهبود زیرساخت ها برای پذیرش گسترده تر خودروهای الکتریکی

این شرکت بعلاوه ادعا می نماید که خراب شدن تدریجی باتری را به حداقل رسانده است به طوری که باتری همچنان پس از 4,000 چرخه باز هم 80% شارژ می گردد.

البته از نظر تعریف یک چرخه کامل از 0% تا 100% شارژ است، اما ه عنوان مثال، دو شارژ 50% هم به عنوان یک چرخه محسوب می گردد.

در مقام مقایسه باتری آیفون 15 پس از 1,000 چرخه 80% عملکرد دارد.

رقابت جهانی برای توسعه باتری های شارژ سریع

یک رقابت جهانی برای توسعه باتری هایی که سریع تر شارژ می شوند و بعلاوه قدرتمندتر، سبک تر و بادوام تر هستند، وجود دارد. سال گذشته تویوتا گفت که با یک پیشرفت فنی قادر به توسعه باتری حالت جامدی خواهد بود که می تواند در ده دقیقه شارژ گردد و 1,200 کیلومتر را بتواند بپیماید.

بعلاوه، یک شارژر کوچک پیشرفته به وسیله استارتاپ آمریکایی Gravity می تواند در کمتر از 13 دقیقه به خودرو الکتریکی بردی معادل 200 مایل اضافه کند.

اما دکتر ادوارد برایتمن، استاد مهندسی شیمی در دانشگاه استراتکلاید، گفت که گرچه شارژ سریع برای سفرهای طولانی مفید است، مانع واقعی برای پذیرش خودروهای الکتریکی هنوز زیرساخت های پشتیبانی است.

او گفت: خودروهای الکتریکی دیگر محدود به باتری ها نیستند. ما احتیاج فوری به ارتقاء شبکه و نصب شارژرهای سریع با قابلیت تحویل شارژ به باتری داریم.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 تیر 1403 بروزرسانی: 8 تیر 1403 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2502

به "شارژ باتری خودروی الکتریکی در کمتر از پنج دقیقه در آزمایش های تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شارژ باتری خودروی الکتریکی در کمتر از پنج دقیقه در آزمایش های تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید