سفر جی شنکر به دوحه پس از انتشار گزارش ها درباره تماس هند با طالبان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، وزیر امور خارجه هند پس از گزارش ها درباره تماس دهلی نو با طالبان، با نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در دوحه ملاقات کرد.

سفر جی شنکر به دوحه پس از انتشار گزارش ها درباره تماس هند با طالبان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جی شنکر وزیر امور خارجه هند برای نخستین بار پس از انتشار گزارش ها درباره تماس دهلی نو با سران طالبان، با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان ملاقات کرد.

خلیلزاد در بیانیه ای نوشت که در این ملاقات دو طرف پیرامون اولویت کشورهای خود برای یک افغانستان مستقل، مقتدر و متحد که با خود و دنیا در صلح است، گفت وگو کردند.

نماینده ویژه آمریکا در ادامه هم تاکید نمود که هند در دو دهه گذشته نقش بسیار مهمی در توسعه مالی و اجتماعی افغانستان داشته است.

وی بعلاوه اضافه کرد که آمریکا و هند درکنار جامعه دنیای به افغانستان یاری خواهند کرد تا این کشور به صلح و امنیت و رفاه مالی برسد.

وزیر امور خارجه هند در سفر به قطر با مقامات این کشور هم ملاقات نموده است اما هنوز گزارشی مبنی بر ملاقاتش با اعضای دفتر سیاسی طالبان در دوحه وجود ندارد.

این نخستین گفت وگوی جی شنکر درباره مسایل افغانستان با مقامات ارشد دیگر کشورها پس از انتشار گزارش هندوستان تایمز مبنی بر ایجاد کانال ارتباطی بین دهلی نو با عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان است.

لازم به ذکر است که اردیبهشت سال گذشته هم خلیلزاد به رسانه های هندی گفته بود که گفت وگو بین هند و طالبان مهم است و خواهان تماس دهلی نو با این گروه شده بود تا از این طریق بطور مستقیم نگرانی های امنیتی خود را با طالبان در میان بگذارد.

با این حال، پاکستان مخالف حضور هند در فرایندهای جاری در افغانستان است، معید یوسف دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی این کشور هم گفته بود که ما بارها اعلام نموده ایم که صلح با حضور تخریبگران این فرایند حاصل نمی گردد، هند هیچ منافعی در صلح افغانستان ندارد، اگر صلح در افغانستان برقرار گردد شرایط تغییر می نماید و نفوذ هند در آنجا کاهش می یابد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1891

به "سفر جی شنکر به دوحه پس از انتشار گزارش ها درباره تماس هند با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر جی شنکر به دوحه پس از انتشار گزارش ها درباره تماس هند با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید