سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری چین در مصر

به گزارش تور ایتالیا ارزان، روزنامه ایجِپت ایندیپندنت مصر روز یکشنبه از سرمایه گذاری فوری 15 میلیارد دلاری چین در مصر اطلاع داد.

سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری چین در مصر

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا به نقل از لیائو لی چانگ، سفیر چین در قاهره حاکیست که دولت چین براساس یک برنامه راهبردی مصوب و فوری، سرمایه گذاری در مصر را از 7 میلیارد دلار تا 15 میلیارد دلار افزایش می دهد.

وی امروز در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تجاری مشترک دو کشور در قاهره گفت که چین به عنوان قدرتمندترین کشور آسیایی میخواهد حدود 15 میلیارد دلار در پرجمعیت ترین کشور عربی دنیا سرمایه گذاری کند.

چانگ هدف از این افزایش سرمایه گذاری کشورش در مصر را حمایت از محصولات چینی در بازار مصر و در عین حال انتقال فناوری های نوین به این کشور گفت و گفت: به زودی یکی از بزرگ ترین هیات تجاری چین به قاهره سفر می نماید تا زمینه های سرمایه گذاری های بیشتر در مصر را آنالیز و اجرایی کند.

وی در این خصوص گفت: چین میخواهد با توسعه این همکاری ها زمینه امضای قراردادهای مختلفی را میان سرمایه گذاری مصری و چینی فراهم آورد تا مصر بتواند به عنوان بزرگ ترین مرکز پشتیبانی صادارت چین به آفریقا و خاورمیانه تبدیل گردد.

براساس این گزارش چینی ها قصد دارند دست کم 15 پروژه زیرساختی و عمرانی در مصر اجرا نمایند که از جمله آنها راه اندازی بخش نساجی، فناوری های تصفیه آب، تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی، انرژی های تجدید پذیر، صنایع فلزی، صنایع غذایی، راه اندازی قطار برقی و احداث پایگاه های ماهواره ای برای مصری ها است.

در پنج سال گذشته، همزمان با افزایش توجه چین به کانال سوئز، این کشور میلیاردها دلار در مصر سرمایه گذاری نموده است و شرکت های چینی در ساخت پایتخت جدید اداری در خارج از قاهره با دولت مصر همکاری می نمایند و در بندر العین السخنه مصر نیز اقدام به سرمایه گذاری نموده اند.

به همین دلیل، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر از زمان روی کار آمدن خود در سال 2014 میلادی، 6 بار به پکن سفر نموده است، این در حالی است که وی تنها دو بار به واشنگتن سفر داشته است.

مصر پس از انقلاب 2011 دچار فعل و انفعالات سیاسی گوناگونی بوده که به اقتصاد این کشور ضربه های سختی وارد نموده است .

عملیات تروریستی علیه گردشگران خارجی در سال های اخیر باعث رکود بی سابقه صنعت گردشگردی در مصر شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 420

به "سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری چین در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری چین در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید