تور روسیه ارزان: سرعت کم ساخت منازل مسکونی در منطقه ها زلزله زده سی سخت ، درخواست مردم منطقه از دولت نو برای افزایش تسهیلات

به گزارش تور ایتالیا ارزان، بیش از 7 ماه از وقوع زلزله در سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد می گذرد و این روز ها اگرچه بازسازی منازل آسیب دیده متوقف نیست، اما سرعت ساخت و ساز کاهش پیدا نموده است.

تور روسیه ارزان: سرعت کم ساخت منازل مسکونی در منطقه ها زلزله زده سی سخت ، درخواست مردم منطقه از دولت نو برای افزایش تسهیلات

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

گروه استان های خبرنگاران، اواخر بهمن ماه سال 99 بود که زلزله ای با قدرت 5/6 ریشتر در عمق 5 کیلومتری زمین؛ شهر سی سخت از توابع یاسوجِ استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند. یک هزار و 680 واحد از ساختمان های مسکونی این شهرستان پس از زمین لرزه تخریب و باز سازی آن ادامه دارد.

با گذشت بیش از 7 ماه از وقوع این حادثه با اینکه تمامی مراحل برای ساخت منازل تازه مثل آواربرداری، صدور پروانه و ... خوب پیش رفته است، اما سرعت بازسازی کاهش پیدا نموده است.

شنیده ها حاکی از این است فرایند ساخت وساز بسیاری از کسانی که تسهیلات خود را به صورت کامل دریافت نموده اند هم متوقف شده است که صاحبان این واحد ها بدون استثنا کمبود تسهیلات را علت این موضوع اسم می نمایند.

یکی از زلزله زدگان سی سختی در این باره می گوید: از زمانی که دولت قبلی 185 میلیون تومان اعتبار را برای احداث و بازسازی خانه های این شهر مصوب کرد تا حالا که 6 ماه گذشته است، قیمت مصالح ساختمانی به صورت تصاعدی بالا رفته و در خوشبینانه ترین حالت این تسهیلات می تواند واحد ها را به مرحله سقف برساند و بسیاری هم می گویند اگر تسهیلات افزایش پیدا نکند، با آورده شخصی دست کم سه تا چهار سال دیگر باید منتظر بمانند شاید بتوانند خانه بسازند.

بیشتر بخوانید:

زندگی سخت مردم سی سخت با گذشت بیش از یک ماه از زلزله/ قدردانی زلزله زدگان از سپاه و نیرو های امدادی

همکاری دانشگاه یاسوج با بنیاد مسکن برای بازسازی سی سخت

تخریب 1800 خانه در زلزله سی سخت / ایجاد شهرک کانکسی در منطقه ها زلزله زده دنا

با افزایش قیمت مصالح ساختمانی حالا مردم سی سخت از دولت تازه می خواهند که در مقدار تسهیلات تتازهنظر نموده و پیش از آغاز فصل سرما دست کم بخشی از نگرانی هایشان را رفع کند.

کمبود اعتبار موضوعی است که عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان دنا هم آن را تأیید می نماید با این حال یادآوری می نماید دولت پس از زلزله سی سخت تسهیلات ساخت مسکن را دو برابر کرد. با این حال 185 میلیون تومان تسهیلات اعطایی، 160 کیسه سیمان بلاعوض بنیاد مستضعفان، 10 میلیون تومان یاری بلاعوض ستاد اجرایی فرمان امام و رایگان شدن هزینه های صدور پروانه و نظام مهندسی و ... برای ساخت خانه هایی با زیربنای 80 متر و پایین تربرآوردشده بود.

تکمیل 30 درصد از خانه های مردم به فصل سرما کشیده می گردد

عبدالحمید پناهی می افزاید: در حال حاضر در شهرستان دنا از میان یکهزار واحد احداثی شهری و 680 واحد احداثی روستایی کمتر خانه ای پیدا می گردد که زیربنای کمتر از 100 متر داشته باشد که همین هم علت توقف کار است.

وی با بیان اینکه فصل سرما نزدیک است و زمان کمی برای ساخت و ساز وجود دارد، می گوید: تقریباً 65 درصد مردم در مرحله ساخت سقف هستند که احتمال اینکه این افراد بتوانند در مهر خانه خود را تکمیل نمایند زیاد است، ولی تقریباً کار30 درصد از مردم به فصل سرما کشیده می گردد.

پناهی ادامه می دهد: قرار است با هماهنگی و نظارت بنیاد مسکن قسمتی از خانه و سرویس های بهداشتی خانه هایی که پیش از فصل سرما تمام نمی گردد، آماده و ساخته گردد و صاحبان این خانه ها به جای استقرار موقت در کانکس یا چادر در خانه خود مستقر شوند تا دولت تازه برای آن ها برنامه ریزی کند.

افزایش تسهیلات برای بازسازی سی سخت ضرروی است

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست آنالیز بازسازی شهر سی سخت در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره می گوید: چنانچه وام یا تسهیلات بلاعوض برای بازسازی خانه ها اختصاص یابد، این وام به همه مردم در هر مرحله ای از ساخت خانه حتی در زمین تکمیل هم، تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه افراد زیادی برای به خاتمه رساندن ساخت و ساز ها و بازسازی در سی سخت حضور پیدا کردند، گفت: باید از همه تلاشگران تشکر کرد و مردم ما حقشان است که برترین زندگی را داشته باشند.

نیکزاد اضافه نمود: آوار برادی، صدور پروانه و طراحی نقشه و بعضی از مصالح به صورت رایگان در اختیار مردم نهاده شد، ما باید بین مردم باشیم و حرف مردم را بشنویم.

وی با بیان اینکه چنانچه احتیاج باشد برای آنالیز بیشتر مسائل مردم در سی سخت خواهم ماند، گفت: در بازدید میدانی مردم از مسائلشان گفتند و این مسائل مرتفع خواهد شد و تا انتها ساخت و ساز ها چندین مرتبه به سی سخت سفر خواهم کرد. باید برای بازسازی سی سخت انرژی مضاعف صرف کنیم تا قبل از رسیدن فصل سرما خانه های مردم تکمیل گردد.

وی با بیان اینکه اگر یک نقطه از ایران اتفاقی بیفتد و حادثه ای صورت بگیرد کل کشور از مسئولان گرفته تا مردم به یاری می آیند و ما باید قدر این را بدانیم، توضیح داد: این برکت نظام است که دولت های مختلف بر سرکار می آیند، ولی چیزی که باید در نظر گرفت مردم است که، ولی نعمت ما هستند.

طرح اقدام ملی مسکن در سی سخت احتیاجمند توجه ویژه است

در این رابطه پژمان نیک اقبالی، مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در نشست آنالیز مسائل ساخت و ساز ها در سی سخت می گوید: باید تا قبل از آغاز فصل سرما مردم سی سخت در خانه های خود مستقر شوند.

نیک اقبالی با بیان اینکه در راستای احداث فرهنگ سرا و بازسازی مدارس و معابر هم اعتبار مطلوبی تخصیص یافته است، می افزاید: در سفر مسئولان و اعضای هیئت دولت، اقدامات خوبی در سی سخت انجام شد و در راستای یاری بیشتر به زلزله زدگان اضافه نمودن متمم به مصوبات هیئت دولت در سی سخت لازم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2003

به "تور روسیه ارزان: سرعت کم ساخت منازل مسکونی در منطقه ها زلزله زده سی سخت ، درخواست مردم منطقه از دولت نو برای افزایش تسهیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: سرعت کم ساخت منازل مسکونی در منطقه ها زلزله زده سی سخت ، درخواست مردم منطقه از دولت نو برای افزایش تسهیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید