تور کانادا: سردترین شهرها، خبر کانادا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، کانادا کشوری چهار فصل است اما یک سوم سال را زیر پوشش برف و یخ سپری می نماید. البته مقدار سرما در همه شهرهای کانادا یکسان نیست. با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا با سردترین شهرهای کانادا را بیشتر بشناسید. بلیط هواپیما با کمترین قیمت ها

تور کانادا: سردترین شهرها، خبر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

سردترین شهرهای کانادا

وال دور در استان کبک Val-dOr

وال دور یکی از سردترین شهرهای کانادا است که در استان کبک قرار گرفته است. خیلی از بچه ها کانادایی که به برف و تعطیلی مدارس در روزهای برفی علاقه دارند، والدین خود را به زندگی در وال دور تشویق می نمایند. این شهر به علت منابع طلا، روی و مس معروفیت دارد. شهر وال دور دارای بیش از 103 روز برفی در سال است. این تعداد از هر شهر کانادایی دیگری بیشتر است. در حقیقت شهر وال دور به حدی سرد است که مدرسه رفتن یکی از کارهای مشکل در این شهر محسوب می گردد.

ونکوور Vancouver

ونکوور یکی دیگر از سردترین شهرهای کانادا است. سردی این شهر و یخ زدن دریاچه ها باعث شده سنت پریدن به داخل دریاچه های یخ زده در روز اول ژانویه شکل بگیرد. این سنت که با نام شیرجه خرس قطبی شناخته می گردد در سال 1920 به وسیله پیتر پنتیج و باشگاه شنای خرس قطبی به وجود آمد. این سنت به صورت مسابقه هر سال در ونکوور برگزار می گردد. جذابیت ­های ونکوور

یلونایف Yellowknife

یلونایف به عنوان سردترین شهر کانادا شناخته می گردد. میانه دمای این شهر در فصل زمستان به منفی 29 درجه سلسیوس می رسد. طبق گزارش اینوایرومنت کانادا شهر یلونایف در میان منطقه ها شمال غربی کانادا، سردترین شهر این کشور محسوب می گردد. اگر این دما باعث نمی گردد از سرمای بیش از حد شهر یلونایف تعجب کنید، یک حقیقت دیگر در انتظار شما است: سردترین بادهای شدید کانادا در این شهر رخ می دهد. دمای این بادهای سرد به منفی 63.99 درجه سلسیوس می رسد. البته یلونایف همواره سرد نیست؛ این شهر دارای آفتابی ترین تابستان های کانادا هم هست.

کلگری Calgary

برف های تابستانی در کلگری؛ این عبارت شاید کمی غیر قابل باور به نظر برسد اما برف های تابستانی در شهر کلگری اتفاق می افتند. کلگری که میزبان مسابقات سالانه اسب دوانی است به دلایل دیگری هم معروفیت دارد: بادهای کوهستانی و البته بارش ناگهانی برف. این شهر در نزدیکی رشته کوه های راکی واقع شده و در ماه های جولای و آگوست با بارش های ناگهانی برف روبه رو است.

یوکون Yukon

شهر یوکون یکی دیگر از سردترین شهرهای کانادا است. اگر از سرما گله دارید و از پوشیدن لباس های گرم و پشمی، چکمه و شال خسته شده اید، جالب است بدانید که حتی نیمی از آنچه شهروندان شهر یوکون پشت سر می گذارند تجربه نکرده اید. شهر یوکون در شمالی ترین قسمت کانادا قرار گرفته است. در روز 3 فوریه 1947، سردترین روز کانادا ثبت شد. دمای این روز منفی 62.8 درجه سلسیوس بود و تا چند روز ادامه داشت. خرید بلیط هواپیما تهران مونترال

اوتاوا Ottawa

شاید جمله اوتاوا چندان هم سرد نیست را شنیده باشید؛ اما ممکن است با تماشا اوتاوا در لیست سردترین شهرهای کانادا غافلگیر شوید. اوتاوا شاید سردترین شهر دنیا نباشد اما عنوان سومین مرکز سرد دنیا را بخ خود اختصاص داده است. مرکز سیاسی کانادا در میان سردترین مرکز های دنیا در کنار شهرهایی چون هلسینکی و مسکو قرار گرفته است.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2075

به "تور کانادا: سردترین شهرها، خبر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: سردترین شهرها، خبر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید