زعفران به کاهش عوارض بیماری ها یاری می نماید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، فارس/زعفران گیاهی بومی و پرخاصیت است که با توان دانشی متخصصان کشور به دارویی کاربردی در درمان بیماری ها تبدیل شده است.

زعفران به کاهش عوارض بیماری ها یاری می نماید

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،مقام نخست فراوری زعفران جهان را به ایران نسبت داده اند. در این میان نقش شهر قائن به عنوان پایتخت طلای سرخ ایران، بسیار پررنگ و قابل توجه است. استفاده از این فرصت ناب خدادادی در کشور یکی از وظایفی است که شرکت دانش بنیان پویش داروی سینا به عهده گرفت و امروز با استفاده از این گیاه پرخاصیت و گرانقیمت داروی کروسینا را فراوری نموده است که به گفته سید احمد مهاجری مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، درمان دردهای زیادی است.

وی همچنین بیان نمود: این داروی کاملا بومی که هیچ مشابه خارجی ندارد، در درمان بیماری های مختلفی به کار می رود. یکی از کاربردهای آن در درمان بیماری افسردگی، اضطراب و سلامت روانی بیماران است. نتایج بالینی خوبی در این بیماران به ثبت رسیده و در مطالعات دیگر تعیین شده که این دارو درمان آلزایمر و بهبود حافظه نیز است.

این فعال دانش بنیان ادامه داد: بیماران دیابتی نیز می توانند از این دارو که به شکل قرص فراوری شده است برای درمان اختلالات شبکیه چشم و کنترل قند خون و درمان عوارض دیابت استفاده نمایند. دیگر مخاطبان قرص زعفران، سالمندان هستند که برای افزایش قوای بینایی خود این دارو را استفاده می نمایند. کنترل سرطان، تنظیم قند خون و اختلالات جنسی نیز از دیگر کاربردهای این داروی گیاهی است.

وی با اشاره به مطالعات بالینی صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد کروسینا برای درمان افسردگی و اضطراب، گفت: این تحقیقات نشان داده که خاصیت درمانی قرص زعفران معادل داروی استاندارد سرترالینی است که توسط پزشکان تجویز می گردد. همچنین جنبه درمانی این دارو در حوزه بروز اختلال وسواس نیز کاملا با داروی فلوکستین تجویزی مطابقت دارد. با این تفاوت که داروی گیاهی ما عوارض داروهای شیمیایی را ندارد.

این فعال فناور ادامه داد: این دارو به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی در کنترل استئوآرتریت مفاصل و بیماری بهجت چشمی که از جمله بیماری های التهابی هستند نیز موثر است.

به گفته وی، ما قرص کروسین خالص را فراوری نموده ایم. محصولی که تحت عنوان قرص و کپسول های زعفرانی نمونه مشابهی در بازار جهانی دارد اما این قرص، حاوی کروسین خالص است که برای نخستین بار به نام ایران ثبت شد.

وی درباره صادرات این محصول، اضافه کرد: هنوز به مرحه صادرات نرسیده ایم اما با توجه به ارزش دارویی و عدم وجود عوارض مختلف، در صورت صادرات، ارزآوری خوبی برای کشور رقم خواهد خورد. برنامه ریزی هایی برای این کار داریم.

مهاجری همچنین بیان نمود: یکی از مسائل ما در این عرصه عدم وجود توان تبلیغاتی است. اگر سازمان ها و نهادهای مرتبط کمک نمایند تا شرکت های دانش بنیان و نوپا بتوانند محصولات خود را به خوبی تبلیغ نمایند، قطعا بازار خوبی برای این فراوریات ایجاد خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1726

به "زعفران به کاهش عوارض بیماری ها یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زعفران به کاهش عوارض بیماری ها یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید