رونمایی از 27 محصول حوزه فناوری های همگرا با حضور ستاری

به گزارش تور ایتالیا ارزان، 27 محصول حوزه فناوری های همگرا که توسط محققان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان به نتیجه رسیده، با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

رونمایی از 27 محصول حوزه فناوری های همگرا با حضور ستاری

محصول های رونمایی شده در حوزه فناوری های همگرا روز شنبه با حضور سورنا ستاری در مراسمی در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

این محصولات دانش بنیان شامل ایمپلنت جذبی استخوانی، جوهر زیستی استخوانی، چاپگر زیستی سه بعدی، سایکورادیولوژی، دستگاه پرتابل پوشیدنی EEG-NIRS سیستم اندازه گیری فعالیت های الکتریکی و متابولیکی سلولهای عصبی، ابزارهای ثبت سیگنال پرتابل هشت کاناله برای توسعه نرم افزارهای کاربردی در حوزه پایش، بهبود و ارتقای توانمندی های شناختی، الکتروآنسفالوگراف اینتراکرانیال، سامانه واقعیت مجازی بهبود و درمان ترس و وسواس است.

همچنین نرم افزار ارزیابی و مطالعه عمق و نحوه خواب با استفاده از هدست های EEG، هدست و شیدنی EEG چهار و شش کاناله، خدمت مشخص فرایند درمانی فرد محور بیماری سرطان با استفاده از داده NGS و دستگاه PSG برای مطالعه بالینی و کلینیکی خواب، دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق، دستگاه اتوماتیک استخراج اسید نوکلئیک، خدمت تشخیص بیماری های نادر و پیچیده ژنتیکی با استفاده از تحلیل داده های NGS از دیگر دستاورهای حوزه فناوری های همگرا هستند.

تست ژنتیکی سرطان های وراژتی، تست ژنتیکی تشخیص دارویی، بررسی دستگاهای بالینی و تحقیقاتی حاصل از روش های NGS، توسعه سویه به منظور فراوری هیالورونیک اسید، دستگاه آزمایش شمارش کامل خون، اندازه گیری هموگلوبین و هماتوکریت خون، فراوری کننده محصولات پیشرفته بند آورنده خونریزی، کیت CTC، ماسک صورت، دستگاه کنترل شونده بویایی سنج بر پایه سیگنال های مغزی و سنسورهای تنفسی، آرایه میکرو الکترودی MEA و برد تزریق الکتریکی گل پایه روغن نیز از دیگر محصولات رونمایی شده است.

فناوری های همگرا (به انگلیسی Converging Technologies)، به مجموعه چهار فناوری اطلاعات، زیستی، شناختی و نانو گفته می گردد که در هم افزایی و یکپارچگی با هم قادرند، به نیازهایی از آدمی پاسخ گویند که تا به امروز فناوری های دیگر قادر به آن نبوده اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1859

به "رونمایی از 27 محصول حوزه فناوری های همگرا با حضور ستاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 27 محصول حوزه فناوری های همگرا با حضور ستاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید