راه یابی مرغ مقلد به کتابفروشی ها

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران، رمان نوجوان مرغ مقلد نوشته کاترین ارسکین به تازگی با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این رمان صد و هشتادمین عنوان مجموعه رمان نوجوان است که این ناشر منتشر می نماید.

راه یابی مرغ مقلد به کتابفروشی ها

کاترین ارسکین نویسنده این رمان متولد هلند بوده و سال هایی از عمرش را در آفریقای جنوبی، کانادا و اسکاتلند زندگی نموده و سپس به آمریکا رفته است. این نویسنده فارغ التحصیل رشته حقوق است و پیش از نوشتن اولین رمانش، در قامت یک وکیل کار می نموده است.

رمان مرغ مقلد در سال 2010 پیروز شده جایزه کتاب سال ادبیات نوجوان آمریکا را از آن نویسنده اش کند.

در این رمان، شخصیت کیتلین 11 ساله، درگیر بیماری آسپرگر می گردد. دنیای او سیاه و سفید است و به چیزهای خوب و چیزهای بد تقسیم می گردد. بدتر این که برادرش هم که تنها دوست و راهنمای اوست، در حادثه تیراندازی در مدرسه کشته می گردد. حالا کیتلین، کنار پدرش که درگیر اندوه از دست دادن فرزند است، روز به روز بیش تر سردرگم می گردد...

در قسمتی از این رمان می خوانیم:

بابا می گوید، دفعه بعد لازم نیست این همه در خصوص خودت حرف بزنی.

سعی می کنم به بابا بگویم می خواهم یاری شان کنم و به شان اطلاعات بدهم تا اگر خواستند برای تولدم چیزی بخرند گیج نشوند اما بابا مرا به یک نفر دیگر معرفی می نماید.

این دفعه به کلاه آن آدم نگاه می کنم تا حداقل کمی به صورتش نزدیک تر شده باشم. کلاهش اندازه یک چتر است و باعث می گردد چیزی به فکرم برسد. وقتی مردم می گویند سگ و گربه از آسمان می ریزد واقعا سگ و گربه نمی ریزد. یعنی اینکه باران تند می آید اما در خصوص قورباغه ها فرق می نماید و می گردد از آسمان قورباغه بریزد و اگر در توفان گیر نموده باشند روی چتر شما می نشینند. ضمناً برف هم می تواند صورتی باشد اگر با خاک قرمز قاتی بگردد و ...

بابا شانه ام را فشار می دهد. یعنی اینکه دیگر حرف نزنم.

صدایی دیگر فریاد می زند، سلام کیتلین! و دست بزرگی به طرف فضای شخصی ام می آید و من خودم را عقب می کشم.

بابا می گوید، سلام کن.

این کتاب با 208 صفحه، شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 110 هزار ریال منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 578

به "راه یابی مرغ مقلد به کتابفروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه یابی مرغ مقلد به کتابفروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید