راهکارهایی برای حفظ جوانی و طراوت دست ها

به گزارش تور ایتالیا ارزان، روزیاتو/پوست وقتی کبود می گردد یا در معرض آفتاب قرار می گیرد، ملانین فراوری می نماید که این امر به ایجاد لکه های پوستی تیره می انجامد. این مسأله در خصوص ساییده شدن پوست هم صدق می نماید که باعث پینه بستن آن می گردد. دست های ما می توانند سن ما را هم برملا نمایند.

راهکارهایی برای حفظ جوانی و طراوت دست ها

در ادامه راهکارهایی به شما معرفی خواهیم کرد که یاری می نمایند ظاهر جوان تری به دست های خود دهید.

1- همواره کرم ضد آفتاب بزنید

به طور قطع یکی از مهم ترین کارها برای حفظ جوانی دست ها استفاده از کرم ضد آفتاب است که از ایجاد لکه های پوستی تیره و حتی سرطان پوست جلوگیری می نماید. برای این منظور، 30 دقیقه پیش از بیرون رفتن مقدار زیادی کرم ضد آفتاب (با اس پی اف 50 یا بالاتر) به دستان خود بزنید. به علاوه به خاطر داشته باشید کرم ضد آفتاب باید طی روز تجدید گردد.

2- هنگام رانندگی و انجام کارهای خانه از دستکش بهره ببرید

استفاده از دستکش دست های شما را از آسیب ها و جراحات احتمالی که ممکن است باعث ایجاد لکه های پوستی تیره شوند حفظ می نماید. مثلاً استفاده از دستکش در هنگام رانندگی به محفوظ ماندن پوست دست ها از پرتوهای فرابنفش خورشید یاری می نماید. علاوه بر این، استفاده از دستکش هنگام انجام کارهای خانه مثل شستن ظرف ها، باغبانی یا حتی کار با شوینده های شیمیایی، دست های شما را از خشکی یا کبودی حفظ می نماید.

3- برای نرمی بیشتر دست های خود را بخیسانید

در فصل زمستان سرمای هوا باعث خشکی، سخت شدن و ترک خوردن پوست می گردد. برای جلوگیری از این مسائل، دست های خود را در آب ولرم و نمک اپسوم بخیسانید. این کار به آرام دریافت ذهن و بدن شما بعد از یک روز کاری طولانی یاری می نماید. اگر مایل باشید می توانید پاهای خود را هم به همین روش بخیسانید.

4- دست های خود را لایه برداری کنید

برای نفوذ بیشتر رطوبت به پوست، باید پیش از زدن مرطوب نماینده سلول های مرده پوست را از بین ببرید. برای این کار، دست های خود را با آب گرم خیس کنید و با یک برس یا اسفنج پوست دست های خود را به آرامی با حرکات مدور ماساژ دهید. بعد از این کار بلافاصله کرم مرطوب نماینده را بزنید.

5- استفاده از کرم مرطوب نماینده را از قلم نیاندازید

همواره یک کرم مرطوب نماینده به همراه داشته باشید و طوری از آن بهره ببرید که گویی زندگی تان به آن وابسته است! استفاده از کرم مرطوب نماینده شما را از تغذیه شدن پوست دست های خود و حفظ نرمی آن مطمئن می نماید. برای رطوبت رسانی بیشتر می توانید از کرم هایی بهره ببرید که حاوی اوره و سیالیسیک اسید هستند. کرم های حاوی هیالورونیک اسید هم مناسب هستند و گزینه مقرون به صرفه ای برای از بین بردن چین و چروک های پوست به شمار می فرایند.

6- از محصولات پوستی برای از بین بردن لکه های تیره روی دست ها بهره ببرید

برای از بین بردن لکه های پوستی تیره روی دست ها از محصولات حاوی ویتامین سی بهره ببرید چون این ماده جلوی هایپرپیگمنتاسیون یا همان اختلال افزایش رنگدانه های پوستی را می گیرد.

به خاطر داشته باشید محصولات روشن نماینده حاوی جیوه هستند که به شدت برای سلامت مضر است. پیش از استفاده از این محصولات، حتماً درباره خطرات احتمالی آن ها خوب تحقیق کنید.

7- به کوتیکول ناخن ها توجه ویژه داشته باشید

خشکی کوتیکول ها باعث نامرتب شدن ظاهر دست ها می گردد. با مرطوب کردن کوتیکول ها می توانید ظاهر دست هایتان را زیر و رو کنید. این کار را می توانید با استفاده از کرم های مرطوب نماینده یا حتی روغن زیتون انجام دهید. کافی است کوتیکول های ناخن های خود را با مرطوب نماینده مورد نظرتان به آرامی ماساژ دهید.

8- مراقب ناخن های حساس خود باشید

برای حفظ جوانی دست ها، مراقبت از ناخن ها امری لازم است. از آنجایی که باکتری ها و قارچ ها می توانند باعث عفونت کردن پوست شوند، عادت ناخن جویدن را کنار بگذارید. برای آنکه دست های جوانی داشته باشید، ناخن های خود را خوش فرم و سالم نگه دارید و از آن ها خوب مراقبت کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1785

به "راهکارهایی برای حفظ جوانی و طراوت دست ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای حفظ جوانی و طراوت دست ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید