رئیس جمهوری تایوان: در پی تقابل نظامی نیستیم

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رییس جمهور تایوان امروز، آدینه در خلال تشدید تنش ها با چین که زنگ خطری را در سراسر جهان به صدا در آورده، گفت که تایوان در پی تقابل نظامی نیست، اما برای دفاع از آزادی خود هرچه لازم باشد انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری تایوان: در پی تقابل نظامی نیستیم

مقامات تایوان، که چین آن را بخشی از خاک خود می داند، گزارش داده اند که نزدیک به 150 فروند هواپیمای نظامی چین از روز آدینه هفته گذشته در یک بازه زمانی چهار روزه وارد حریم هوایی این جزیره شدند.

تایوان بیش از یک سال است که از اقدامات اینچنینی چین شکایت داشته و آن ها راجنگ در منطقه خاکستری با هدف فرسوده کردن نیروی نظامی تایوان و سنجش توانایی پاسخ متقابل آنها دانسته است.

تسای اینگ ون، رییس جمهور تایوان در مجمعی امنیتی در تایپه، مرکز گفت: تایوان در پی تقابل نظامی نیست. ما به امید همزیستی ای مسالمت آمیز و پایدار با همسایگانمان هستیم که قابل پیش بینی و - برای هر دو طرف- سودمند باشد؛ با این حال تایوان از هیچ اقدامی برای دفاع از آزادی و سبک زندگی دموکراتیک خود دریغ نخواهد کرد.

چین اما تاکید نموده است که این اقدامات برای حفاظت از امنیت و حاکمیتش بوده و آمریکا که بزرگترین حامی و تامین کننده تسلیحاتی تایوان در صحنه بین المللی است را مسئول تنش های فعلی می داند.

تسای اسم کرد که دستیابی به رفاه و شکوفایی در منطقه هند و اقیانوسیه نیازمند محیطی آرام، پایدار و شفاف است.

وی بعلاوه با اشاره به اینکه فرصت های بسیاری در منطقه هند-اقیانوسیه وجود دارد، گفت: اما این خود منجر به تنش ها و مخالفت های سیستماتیک جدیدی می گردد که، اگر به درستی حل نشوند، می توانند تاثیر مخربی بر اقتصاد جهانی و امنیت بین المللی داشته باشند.

تسای اسم کرد: تایوان به همکاری با دیگر کشورهای منطقه برای جلوگیری از وقوع منازعه نظامی در دریای چین شرقی و جنوبی و تنگه تایوان، تعهد کامل دارد.

تایوان با تشدید اختلافات با چین، در پی حمایت دیگر دموکراسی ها بوده، و این هفته میزبان چهار سناتور فرانسوی و تونی ابوت، نخست وزیر پیشین استرالیا بود، ابوت البته در این سفر غیر رسمی به اسم یک شخص حقیقی در تایوان حضور دارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2019

به "رئیس جمهوری تایوان: در پی تقابل نظامی نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری تایوان: در پی تقابل نظامی نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید