خبرنگاران 332 میلیون دلار کالا از سمنان سال گذشته به 49 کشور صادر شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سمنان- خبرنگاران- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: کالاهایی به ارزش 332 میلیون دلار سال 99 از سوی تولیدکنندگان استان به 49 کشور دنیا صادر شد.

خبرنگاران 332 میلیون دلار کالا از سمنان سال گذشته به 49 کشور صادر شد

به گزارش خبرنگاران، علی تشنه دل روز یکشنبه به رسانه گفت: میزان هدف گذاری سازمان توسعه تجارت ایران برای ارزش صادرات کالاها به کشورهای همسایه 79 میلیون دلار بود که با نگاهی به عملکرد صادرات استان در سال گذشته 420 درصد از این هدفگذاری در استان محقق شد.

وی اضافه نمود: یکسال گذشته بیش از 258 هزار تن کالا به ارزش حدود 332 میلیون دلار از گمرک استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 98 از نظر ارزش 34 درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان توضیح داد: این میزان صادرات توسط 93 شرکت در استان اجرا شده است که متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان 1248 دلار است که نسبت به سال 98 دارای رشد 40درصدی است.

وی ادامه داد: طی این مدت کالاهایی از قبیل شمش سرب تصفیه شده، سود سوزآور، کربنات دی سدیم، محصولات یکبار مصرف، هیدروکربن سبک، کابل ، سیلیسیوم ، کولر آبی ، پودر لباسشویی ، قطعات و اجزا از آهن و فولاد، کرک و پشم حلاجی شده ، سیما، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات، به 49 کشور دنیا مانند عراق ، ترکیه ، هند ، ارمنستان ، هنگ کنگ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، امارات متحده عربی، اندونزی ، اکراین ، ویتنام،و آذربایجان صادر شد.

تشنه دل گفت: طی این مدت حدود 16هزارتن کالا به ارزش حدود 66 میلیون دلار به استان وارد شد که عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه های برقی ، ماشین آلات نانوایی و شیرینی پزی ، کائوچوی اتیلن ، ماشین آلات و دستگاه های تهیه لبنیات ، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده ، اجزا قطعات ترانسفور ماتورها ، پروپیلن ، لقاکننده ها و مبدلهای استاتیک برقی ، تنظیم کننده ولتاژ ، و روغن ترانسفور ماتور است.

وی با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی در استان 4200دلار بود اضافه نمود: این مقدار کالاهای وارداتی از 20 کشور دنیا از قبیل کشورهای ترکیه ، چین ، ازبکستان ، ایتالیا ، آلمان ، بلژیک ، هلند ، امارات متحده عربی و غیره به گمرک استان وارد می گردد.

سرمایه گذاری در بخش صنعت استان سال 99 بیش از 19 هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و 618 نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

طبق آمارها، 76 هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و 800 پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه گذاری صورت گرفته که این حجم سرمایه گذاری برای حدود 68 هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل نموده است.

90 درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، 6 درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع عظیم است.

سال 99 با کوشش بخش های مختلف در استان سمنان 30 واحد فراوریی با برطرف مسائل به چرخه فراوری بازگشتند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1816

به "خبرنگاران 332 میلیون دلار کالا از سمنان سال گذشته به 49 کشور صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 332 میلیون دلار کالا از سمنان سال گذشته به 49 کشور صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید