خبرنگاران مراکز تجاری و اصناف کردستان تعطیل شدند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: مراکز تجاری، تجمع و اصناف این استان طبق مصوبه این مدیریت از امروز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

خبرنگاران مراکز تجاری و اصناف کردستان تعطیل شدند

محمد فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران استان و ابلاغ سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تمام پاساژهای سطح شهر، قهوه خانه ها، بنگاه های خرید و فروش خوردو و املاک بخاطر پیشگیری از شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شده تمام دستگاه های اجرایی استان به غیر از دستگاه های خدمات رسان و مجموعه بهداشت و درمان با اولویت عدم حضور بانوان از یک سوم جمعیت انسانی خود در روزهای کاری استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان اضافه کرد: طبق تصمیمات این ستاد شهرداری ها با همکاری دستگاه های ذیربط موظف به جمع آوری دست فروشان از سطح خیابان ها شدند که این اقدام هم اکنون در سنندج انجام شده و در بقیه شهرستان ها نیز در حال اجرا است.

فلاحی یادآور شد: همچنین دستگاه های خدمات رسان مانند شرکت گاز، برق، آب و فاضلاب تا سرانجام اردیبهشت 99 علاوه بر اینکه حق قطع انشعاب هیچ کدام از مشترکان خود بخاطر عدم پرداخت قبوض را ندارند در این مدت نیز کنتورخوان ها به درب منازل مشترکان مراجعه نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت مراکز خدمت رسانی همچون دستگاه های خدمات رسان، شهرداری ها، مراکز بهداشتی و درمانی، نانوایی ها و فروشگاه زنجیره ای برای تامین نیاز و مایحتاج عمومی باز بوده و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

آمار مبتلای قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان ها شامل سقز با 42 نفر، بانه 23 نفر، سنندج 15 نفر، کامیاران پنج نفر، قروه 9 نفر، مریوان 2 نفر، دیواندره چهار نفر، بیجار چهار، دهگلان 2 و سروآباد یک نفر است.

338 نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، 107 نمونه مثبت و 190 نمونه منفی بوده و مابقی جواب آزمایش ها هنوز مشخص نیست.

تا به امروز 10 بیمار نیز بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که از این تعداد هفت بیمار در سقز، یک بیمار در مریوان، یک بیمار در قروه و یک بیمار در بانه بودند ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباخته اند که جواب آزمایش آنها منفی بوده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری 30 بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و 365 مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به12 هزار و 729 نفر افزایش یافت.

تا به امروز چهار هزار و 339 نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده اند

متاسفانه در روز گذشته، 97 نفر از مبتلایان جدید به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 611 مورد رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1070

به "خبرنگاران مراکز تجاری و اصناف کردستان تعطیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراکز تجاری و اصناف کردستان تعطیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید