خبرنگاران رشد 152 درصدی سرمایه گذاری بخش صنعت در گلستان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، گنبدکاووس - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استاندار گلستان به سرمایه گذاری 32 هزار میلیارد ریالی در واحدهای صنعتی استان طی هفت سال اخیر اشاره نمود و گفت: سرمایه گذاری صورت گرفته در مقایسه با مدت مشابه قبل 152 درصد بیشتر شد.

خبرنگاران رشد 152 درصدی سرمایه گذاری بخش صنعت در گلستان

ابراهیم کریمی روز شنبه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های هفته دولت شهرستان گالیکش گفت: تا قبل از دولت تدبیر و امید میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی در گلستان 12 هزار میلیارد ریال با اشتغال 20 هزار و 674 نفر بود که این رقم با کوشش مسوولان استانی و ملی و با وجود مسائل ناشی از تحریم به 32 هزار میلیارد ریال با 23 هزار و 496 شغل افزایش یافت.

وی با تاکید بر رشد شاخص های گلستان در بخش های مختلف، اضافه نمود: تا قبل از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید فقط پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زهکشی شده بود که این آمار امروز به 55 هزار هکتار رسیده و تا خاتمه سال جاری 55 هزار هکتار جدید از اراضی گلستان زهکشی می گردد که نتیجه آن افزایش محسوس سطح فراوریات کشاورزی خواهد بود.

کریمی افزایش محصولات کشاورزی از سه میلیون تن به 5،5 میلیون تن، پرداخت 100 درصدی بهای خرید گندم و کلزا در سالجاری به کشاورزان، جلوگیری از تعطیلی واحدهای فراوریی در ایام کرونا و تشکیل ستاد برطرف موانع فراوری در شهرستان ها را از دیگر اقدامات هفت ساله دولت در استان برشمرد.

وی همچنین از ابلاغ پنج هزار و 470 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به گلستان اطلاع داد و گفت: این تسهیلات برای خسارت دیدگان بخش های بازار، کشاورزی و صنعت در نظر گرفته شده و با تسهیل در امور بانکی و ضمانت نامه هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات در این بخش وجود ندارد.

در این مراسم به صورت متمرکز 95 طرح عمرانی، مالی و اشتغالزا با سرمایه گذاری 407 میلیارد ریال و اشتغالزایی 122 نفر در گالیکش به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی 14 پروژه عمرانی و مالی دیگر با سرمایه گذاری 570 میلیارد ریال نیز شروع شد که به گفته فرماندار گالیکش تعداد آن 2 برابر هفته دولت سال گذشته است.

علی اصغر میرزایی، افتتاح 2 واحد آموزشی 18 و سه کلاسه با اعتبار 50 میلیارد ریال، بهره برداری از یک واحد فراوریات لبنی با 58 میلیارد ریال و افتتاح سد انحرافی و آب بندان پاسنگ بالا با 24 میلیارد ریال اعتبار و ساخت 180 واحد مسکونی ویژه محرومان، احداث سازه سنگ و ملاتی و سرشاخه گیر اوغان 2 و 3 ، احداث پل عابر پیاده بر روی رودخانه دوغ و احداث واحد فراوریی پروتئین گیاهی از سویا را از مهمترین این پروژه ها بیان کرد.

گالیکش حدود 64 هزار نفر جمعیت دارد که 55 درصد آن در 63 روستا و بقیه در 2 نقطه شهری آن زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1358

به "خبرنگاران رشد 152 درصدی سرمایه گذاری بخش صنعت در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 152 درصدی سرمایه گذاری بخش صنعت در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید