خبرنگاران آتن نخستین بخش یاری اقتصادی اتحادیه اروپا را تابستان دریافت می نماید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، تهران - خبرنگاران - معاون وزیر دارایی یونان روز شنبه اعلام نمود که کشورش نخستین بخش از یاری اقتصادی حدود چهار میلیارد یورویی (چهار میلیارد و 700 میلیون دلاری) اتحادیه اروپا را تا ماه اوت (تابستان) دریافت خواهد نمود.

خبرنگاران آتن نخستین بخش یاری اقتصادی اتحادیه اروپا را تابستان دریافت می نماید

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ تئودور شایلاکاکیس به شبکه انت یک تی وی گفت که ما انتظار دریافت مبلغی حدود چهار میلیارد یورو را در ماه ژوئیه یا اوت داریم.

بر اساس این بسته بهبود اقتصادی چند میلیارد یورویی که سال گذشته (2020) به تائید سران اتحادیه اروپا رسید، یونان در سال های آینده مجموعا مبلغ 19 میلیارد و 400 میلیون یورو به صورت یاری بلاعوض و 12 میلیارد و 700 میلیون یورو به صورت وام کم بهره دریافت خواهد نمود که معادل حدود 16 درصد فراوری ناخالص داخلی آن خواهد بود.

آتن میخواهد بیش از نیمی از مجموع این مبلغ را به طرح های فراوری انرژی های سبز و دیجیتال سازی سامانه ها اختصاص دهد که شامل اتصال شبکه برق جزیره های این کشور به سرزمین اصلی، ایجاد شبکه های نسل پنجم (مخابراتی) و زیرساخت های خودروهای شارژی و برق خواهد بود.

فراوری ملی یونان در دهه تنش و آشفتگی اقتصادی تا حدود یک چهارم سقوط کرد، اما در سال 2017 از رکود خارج شد. اقتصاد این کشور جنوب اروپا در پی همه گیری گسترده ویروس کرونا به میزان 8.2 درصد کوچک شد، هر چند دولت در امسال 2021 بهبود و رشد اقتصادی چهار درصدی را پیش بینی نموده است.

بر اساس توافقنامه سال گذشته اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا به گردآوری تا 750 میلیارد یورو از بازارهای سرمایه و انتقال این مبلغ به آسیب دیده ترین کشورهای عضو از همه گیری، به وسیله پرداخت های مرتبط با طرح های اصلاحات و سرمایه گذاری به صورت یاری اقتصادی یا وام مجاز شده است.

این نهاد پیش بینی نموده که نخستین بخش این بسته یاری اقتصادی در تابستان پرداخت گردد.

یونان در سال های اخیر ضمن مبارزه با کرونا و دست و پنجه نرم کردن با بحران اقتصادی و بیکاری به دلیل زمین گیر شدن صنعت گردشگری، مجبور بود بحران پناهندگان را نیز مدیریت کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1763

به "خبرنگاران آتن نخستین بخش یاری اقتصادی اتحادیه اروپا را تابستان دریافت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتن نخستین بخش یاری اقتصادی اتحادیه اروپا را تابستان دریافت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید