حمایت برلین از قطعنامه شورای امنیت به منظور تحکیم آتش بس اوکراین

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: وزیر امور خارجه آلمان نیز از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به منظور تحکیم آتش بس در شرق اوکراین که از ابتکارات روسیه بوده و آمریکا و انگلیس با آن مخالفند حمایت کرد.

حمایت برلین از قطعنامه شورای امنیت به منظور تحکیم آتش بس اوکراین

با تور آلمان تابستان 99 از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، آلمان از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای تحکیم آتش بس در شرق اوکراین حمایت کرد.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در سفر به کلمبیا از این اقدام که از ابتکارات روسیه محسوب می گردد حمایت نموده و گفت: من قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را برای این منظور سودمند می دانم. این قطعنامه می تواند در ایجاد ثبات برای شرایط موجود سودمند باشد.

وی همچنین درباره اولین 24 ساعته بعد از اجرایی شدن آتش بس در شرق اوکراین ابراز رضایتمندی کرد.

بر اساس اطلاعات دفتر ریاست جمهوری اوکراین شرکت نمایندگان در نشست بحران مینسک می خواهند مجددا امروز تلفنی برای گام های بعدی فرایند صلح با هم مشاوره نمایند.

روسیه پیش نویس قطعنامه تایید توافق نامه مینسک برای صلح اوکراین را به شورای امنیت سازمان ملل تسلیم نموده است. یکی از مقامات وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه به خبرنگاران گفت: روسیه امیدوار است این قطعنامه با اکثریت قاطع آرا به تصویب برسد.

وی گفت: این قطعنامه با هدف پشتیبانی از بسته توافقی مینسک یدون هیچ گونه تفسیری تنظیم شده است.

گروه تماس متشکل از نمایندگان مسکو، کی یف، جمهوری خود خوانده دونتسک، جمهوری خود خوانده لوهانسک و شورای امنیت و همکاری اروپا روز پنجشنبه یک توافق صلح امضا کردند که هدف آن انتها دادن به درگیری در جنوب شرقی اوکراین است. این توافق پس از گفتگویی 16 ساعته در مینسک پایتخت بلاروس مورد موافقت سران روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین نهاده شد. اقداماتی که در این قطعنامه پیش بینی شده شامل آتش بس بین نیروهای کی یف و استقلال طلبان شرق اوکراین، ایجاد منطقه حائل بین دو طرف به وسیله عقب بردن تسلیحات سنگین از منطقه و مبادله همه اسیران است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 919

به "حمایت برلین از قطعنامه شورای امنیت به منظور تحکیم آتش بس اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت برلین از قطعنامه شورای امنیت به منظور تحکیم آتش بس اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید