تور مکزیک: کوشش برای حفاظت از ویرانه های تاریخی آزتک ها در مکزیک

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کوشش برای حفاظت از ویرانه های تاریخی آزتک ها در مکزیک صورت گرفت.

تور مکزیک: کوشش برای حفاظت از ویرانه های تاریخی آزتک ها در مکزیک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

گروهی متشکل از بیش از 80 مهندس، محقق، متخصص بازسازی، معمار و باستان شناس در 14 ماه اخیر برای حفاظت از بخشی از مجتمع معبد مایور، یکی از مهمترین مکان های باستانی مکزیک با همدیگر همکاری نموده اند. مجتمع معبد مایور برای آزتک ها نیز مرکز دنیا هستی محسوب میشد.

خانه عقاب ها بخشی از این مکان تاریخی 500 ساله را شامل می گردد و سقفی که این بخش را می پوشاند در جریان توفان آوریل اخیر فرو ریخت. با اینکه توفان خسارت چندانی وارد نکرد، اما متخصصان پروژه حفاظت از این مکان را شروع کردند.

متخصصان بازسازی به رویترز اعلام کردند، سقف نوی که بر روی خانه عقاب ها و در مجاورت معبد مایور قرار میگیرد تا اواسط سپتامبر آماده می گردد.

به این ترتیب این گروه از متخصصان موظف شدند سقفی که در دهه 80 میلادی طراحی شده بود را بار دیگر طراحی نمایند. این سقف باید از مکانی در برابر آب و هوای شدید محافظت کند که مجسمه های نفیس حکاکی شده و دیوارنگاره های تصویرگر جنگجویان و آیین های مذهبی را در خود جای داده است.

متخصصان برای ساخت این سقف نباید از ستون های نوی استفاده میکردند که به کف پوش ضعیف و تاریخی این مکان آسیب وارد کند و نکته قابل توجه آن است که تمامی این اقدامات در بحبوحه همه گیری شروع شده است.

متخصصان کار ساخت سقف نو را صبح روز بعد از توفان شروع کردند.

موسسه تاریخ و انسان شناسی مکزیک (INAH) بر ساخت سقف نو و فرایند برداشتن سقف قدیمی بدون آسیب رساندن به ویرانه های تاریخی نظارت داشته است.

این تیم از متخصصان، علاوه بر ساخت سقف نوی برای خانه عقاب ها، شمار دیگری از بخش های حفاظتی این مکان تاریخی را نیز مستحکم تر خواهند کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2277

به "تور مکزیک: کوشش برای حفاظت از ویرانه های تاریخی آزتک ها در مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: کوشش برای حفاظت از ویرانه های تاریخی آزتک ها در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید