درباره شیراز: شهر شعر و عشق و تاریخ

به گزارش تور ایتالیا ارزان، شیراز یکی از مهمان نوازترین شهرهای ایران با فرهنگ غنی و اصیل خود جایگاه ویژه ای در گردشگری ایران دارد. باغ های ایرانی شیراز نمونه ای منحصر بفرد از فرهنگ مهمان نوازی شیرازی هاست. آثار باستانی شیراز و دیدنی های تاریخی شهر شیراز هر گردشگری را محو دیدن می نماید. از پرسپولیس و تخت جمشید شیراز گرفته تا پاسارگاد و مجموعه زندیه و آرامگاه شعرای بزرگ ایرانی مثل حافظ و سعدی هر یک به تنهایی جاذبه ای خاص و کم نظیر هستند حالا تصور کنید همه این آثار در یک شهر، در شیراز قرار دارند. با سفر به شیراز و گشت و گذار در شهر شیراز به خوبی تنوع فرهنگی شهر را حس می کنید بخصوص وقتی در بهار عطر بهارنارنج فضای شهر ار پر نموده باشد.

درباره شیراز: شهر شعر و عشق و تاریخ

در تماشای تماشای های شیراز نکته قابل توجه در بازدید از اماکن مذهبی مانند مسجد نصیرالملک شیراز است که تماشای بازی رنگ و نور در بازدید از آن خاطره انگیزترین بخش سفرتان خواهد شد.

معرفی شهر شیراز:

شیراز در میان شهرهای بزرگ ایران رتبه پنجم را دارد و در استان فارس قرار گرفته. شیراز برای اغلب گردشگران قلب فرهنگی و گردشگری ایران است و یکی از شهرهایی است که حتما باید در فهرست سفرهای تان قرار گیرد. در شیراز معماری خاص باغ ها و عمارات ایرانی، بازی رنگ و نور در بناهای مذهبی و قدمت و عظمت آثار تاریخی مانند تخت جمشید و پاسارگاد، نقطه قوت گردشگری شیرازند. در شیراز پیوند و تعامل زیبایی برقرار است بین فرهنگِ صمیمی شهر شیراز و آثار تاریخی عظیمی که حاصل شکوه امپراتوری دیرین ایران است. قبل از سفر به شیراز این مطلب را ببینید تا برای تان بیشتر درباره شیراز بگوییم و شوق سفرتان را دو چندان کنیم.

تماشای های شیراز کدامند؟

داخل شهر شیراز تماشای های شهر شامل خانه زینت الملک، مقبره حافظ، آرامگاه سعدی، مجموعه زندیه، مسجد و حمام وکیل، مدرسه خان، موزه پارس، باغ عفیف آباد، موزه نظامی عفیف آباد، باغ نارنجستان، باغ ارم و... است. اغلب این جاذبه های گردشگری که نام بردیم در محله های قدیم شیرازند. در سفر به شیراز می توانید از تماشای های شیراز در خارج شهر شیراز تماشا کنید مانند نقش رستم و نقش رجب، پاسارگاد، پرسپولیس و موزه پرسپولیس که در خود آن مجموعه قرار گرفته. سعی کردیم در مطلب تماشای های شیراز، آدرس و اطلاعات بازدید سایت های تاریخی شیراز را با جزئیات بیشتر برایتان بنویسیم.

فصل مناسب سفر به شیراز چه زمانی است؟

معمولا برای سفر به شیراز اغلب بهار و مخصوصا اردیبهشت ماه توصیه می گردد اما ما به شما علاوه بر بهار پیشنهاد دیگری هم داریم. دوست شیرازی داشتیم که همواره می گفت اگر شیراز را در اسفندماه ببینید عاشقش می شوید و شاید کلا نظرتان در خصوص اردیبشهت آن تغییر کند. از طرفی سفر به شیراز در پاییز و قدم زدن در خیابان ارم شیراز در فصل خزان را توصیه می کنیم. خیابان های معروف شیراز در پاییز، اواخر زمستان (اسفند) و البته در بهار و به خصوص اردیبشهت رویایی هستند.

آب و هوای شیراز چطور است؟

پاییزهای شیراز معمولا برگ ریزان است و هوا رو به سردی می گذارد. شیراز در منطقه ای از استان فارس قرار گرفته که دارای آب و هوای خشک است. با وجود بارش کمِ برف و باران در شیراز، شهر شیراز زمستان سردی دارد. دمای هوای شیراز در زمستان گاهی به 4،5 درجه بالای صفر می رسد. بهار شیراز همراه با وزش باد و نسیم ملایم است و دمای هوا بسیار مطلوب است. افزایش دمای هوای شیراز در بهار احتمالا تا 20 درجه سانتی گراد برسد.

معرفی هتل های شیراز برای اقامت

در شیراز از نظر اقامت در هتل های 3، 4 و 5 ستاره دست تان باز است. یکی از معروف ترین هتل های شیراز، هتل چمران شیراز است. هتل چمران شیراز 5 ستاره و لوکس است و یکی از ساختمان های بلند شهر شیراز که به سادگی قابل تماشا است. از دیگر هتل های معروف و لوکس شیراز می توان به هتل بزرگ 5 ستاره شیراز اشاره نمود. در میان هتل هایی که برای اقامت در شیراز معرفی کردیم هتل زندیه شیراز هتلی 5 ستاره است که دسترسی بسیار خوبی به بافت تاریخی شیراز مانند بازار و حمام وکیل، موزه پارس، مسجد نصیر الملک، ارگ کریم خان و... دارد. برای اقامت در شیراز امکان استفاده از خدمات اقامتگاه های بومگردی را نیز دارید. بومگردی عمارت هفت رنگ، خانه سنتی ماه نیر و بوتیک هتل سنتی داروش بعضی از این اقامتگاه های بومگردی شیراز هستند.

رستوران های شیراز

در سفر به شیراز برای تجربه خوردن کلم پلو شیرازی به کدام رستوران برویم؟ اغلب مسافران شهر شیراز دوست دارند طعم غذاهای شیرازی را تجربه نمایند. رستوران های متفاوت و جذابی در شهر شیراز فعالیت دارند که یکی از معروف ترین های آنها رستوران هفت خوان است. رستوران هفت خوان پنج طبقه است و هر طبقه سرویس متفاوتی از انواع غذاها را ارائه می نماید. از معروف ترین غذاهای رستوران لوکس هفت خوان در شیراز دم پخت شیرازی است البته ته چین و قلیه ماهی آن نیز معروف است. رستوران صوفی می تواند انتخاب دیگر شما در شهر شیراز برای تجربه طعم لذیذ غذاهای شیرازی باشد. رستوران نزدیک به باغ عفیف آباد است و معمولا بعد از بازدید می توانید سری به این رستوران شیرازی بزنید. یکی از جاذبه های رستوران صوفی شیراز معماری جالب فضای داخلی است.

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 28 آبان 1401 بروزرسانی: 28 آبان 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2355

به "درباره شیراز: شهر شعر و عشق و تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره شیراز: شهر شعر و عشق و تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید