تایوان استقرارهای نظامی در دریای چین جنوبی را تقویت کرد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، وزیر دفاع جدید تایوان امروز (چهارشنبه) از تقویت استقرارها در دریای چین جنوبی و اقدام آمریکا برای تصویب صادرات تکنولوژی های حساس برای تجهیز ناوگان جدید زیردریایی تایوان اطلاع داد.

تایوان استقرارهای نظامی در دریای چین جنوبی را تقویت کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند، در ماه های اخیر فعالیت های نظامی اش را در نزدیکی این جزیره دموکراتیک افزایش داده و کوشش می نماید تا تایپه را برای قبول حق حاکمیت پکن تحت فشار بگذارد. تایوان نیز متعهد شده تا از خود دفاع کند.

چیو کو-چنگ، وزیر دفاع تایوان که ماه گذشته به این سمت منصوب شد، در جریان سخنرانی در مجلس گفت: تایوان نیروها و تسلیحات خود در جزیره ایتو آبا، اصلی ترین جزیره تحت اشغال تایوان در دریای چین جنوبی را افزایش داده است.

ایتو آبا معروف به جزیره تایپینگ عظیم ترین جزیره تحت اشغال تایوان در مجمع الجزایر اسپارتلی است و گارد ساحلی تایوان در آنجا مستقر است.

چیو کو-چنگ در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله چین به تایوان گفت: آنها قادر به شروع یک جنگ هستند. هدف من برای کشورمان این است که همواره و هر زمانی آماده باشیم.

وی اضافه کرد: به خاطر توسعه طلبی های چین در این منطقه، تایوان صندلی خود در آنجا را تقویت می نماید اگرچه در حال حاضر بازگشت به یک استقرار نظامی دائمی در آنجا مد نظر نیست.

چین جزیره های مصنوعی در دریای چین جنوبی ساخته و در بعضی از آنها پایگاه های هوایی ایجاد نموده است. ویتنام، فیلیپین، مالزی و برونئی همگی ادعاهای رقابتی در این راه آبی استراتژیک دارند.

چیو کو-چنگ همچنین گفت: آمریکا مجوزهای صادرات برای کل تجهیزات حساسی که ناوگان زیردریایی بومی تایوان احتیاج دارد را تصویب نموده است؛ ناوگانی که تایوان ساخت آن را سال گذشته شروع کرد.

وی اضافه کرد: خرید تسلیحاتی تایوان از آمریکا تحت تاثیر روی کار آمدن دولت جدید جو بایدن قرار نگرفته و همچنان ادامه دارد.

تایوان نیروهای مسلح خود را به روز رسانی می نماید به ویژه از زمانی که با چالش های روزانه از سوی چین در حریم هوایی و آب های نزدیک این جزیره روبرو شده است، از جمله ماموریت های مکرر نیروی هوایی چین بر فراز منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان.

وزیر دفاع تایوان گفت: این ماموریت ها بخشی از جنگ فرسایشی چین علیه تایوان است و نیروهای دفاعی تایوان در حال حاضر خود را با نحوه پاسخگویی به این تهاجم ها آماده می نماید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1714

به "تایوان استقرارهای نظامی در دریای چین جنوبی را تقویت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان استقرارهای نظامی در دریای چین جنوبی را تقویت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید