تأکید وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان بر حل وفصل مسائل از طریق گفتگو و همکاری

به گزارش تور ایتالیا ارزان، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در گفتگویی تلفنی تأکید کردند که مسائل اخیر میان دو کشور باید از طریق گفتگو و همکاری و در فضایی آرام و صمیمانه حل وفصل شود.

تأکید وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان بر حل وفصل مسائل از طریق گفتگو و همکاری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در یک تماس تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر ضرورت احترام متقابل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها اضافه کرد، تهران و باکو دارای روابط دیرینه ای با یکدیگر هستند.

ایشان شرح داد دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی ما بین شوند و شایسته است به سرعت روابط خود را در جهت درست و رو به رشد ادامه دهند.

امیرعبداللهیان همچنین در این گفتگوی تلفنی خاطرنشان ساخت که توقع تهران این است که مشکل تردد ترانزیتی کامیونها مرتفع گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عمق روابط دو ملت و دو کشور اضافه کرد، تهران و باکو دشمنانی دارند و طرفین نباید به دشمنان فرصت اخلال در مناسبات بین دو کشور را بدهند و نگرانی ها را باید از طریق گفتگو و همکاری حل وفصل نمایند.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هم در این مکالمه تلفنی رابطه با جمهوری اسلامی ایران را محبت آمیز خواند و اضافه کرد، روابط با کشورهای دوست برای جمهوری آذربایجان در اولویت واقع شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان بر حل وفصل مسائل از طریق گفتگو و در فضائی آرام و صمیمانه تأکید کرد.

جیحون بایراموف پیشنهاد کرد مقامات گمرک دو کشور برای حل مسائل ترانزیت کالاهای ایرانی گفتگو نمایند. وی بر پیگیری آزادی دو راننده کامیون ایرانی تأکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور از یکدیگر برای سفر به تهران و باکو دعوت کردند.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2031

به "تأکید وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان بر حل وفصل مسائل از طریق گفتگو و همکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان بر حل وفصل مسائل از طریق گفتگو و همکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید