بی اعتمادی برای خرید ETF دولتی ، چرا مردم از دارا دوم استقبال نمی نمایند؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سارا صفاری: اعلام خبر عرضه صندوق دارا دوم از سوی وزیر اقتصاد تا انتها امسال که با دریافت کارت زرد وی از سوی مجلس به سبب دلایل ناکافی واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه، همراه شد واکنش منفی مخاطبان خبرنگاران را در پی داشت.

بی اعتمادی برای خرید ETF دولتی ، چرا مردم از دارا دوم استقبال نمی نمایند؟

به اعتقاد کارشناسان در حالی که در شرایط سلامت بازار بورس، وجود سیگنال های مثبت می تواند فرایند بازار سرمایه را به سوی صعود سوق دهد اما به دلیل نبود پول در بازار سهام خبرهای عرضه اولیه نیز تاثیر چندانی در این بازار ندارد. هر چند مخاطبان خبرنگاران معتقدند این نبود پول نیست که بازار سرمایه را از رونق انداخته بلکه عدم اعتماد مردم و دستوری بودن و رانت های اطلاعاتی بورس ایران است که حتی با وجود آموزش، سهامدار خرد قادر به پیش بینی درست و عرضه و تقاضای به موقع نیست.

با وجود سیگنال های مثبت بازار امروز از جمله واکسن کرونا که اندک جهشی در سهم های دارویی در پی داشت اما شاخص کل برخلاف روز گذشته با فرایند نزولی امروز را به خاتمه رساند.

واکنش بعضی مخاطبان خبرنگاران که اکثرشان تجربه خرید عرضه های اولیه را داشتند در مورد اظهارات امروز وزیر اقتصاد را می خوانیم:

مسئولین مریخی

بگذارید چند میلیون سودی که از حمایت دولت از بورس و صندوق پالایشی بدست آوردیم خرج کنیم بعد دارا دوم عرضه کنید. ما گنجایش این همه خوشی در یک سال را نداریم!!!

دیگه از این عرضه ها حرف نزنید همون یه بار افتادیم تو چاله برا هفت پشتمون بسه20 میلیون پالایش خریدم الان شده 16 میلیون میذاشتم تو بالشت به روش ننجون خدا بیامرزم الان همون 20 میلیونو داشتم

پول خود را به بورس بسپارید و بروید و دیگر خبر پولتان را نگیرید تازه فهمیدن شما چی!

بورس ایران شده جای نوسان گیری دولت، حقوقی ها و کسانی که به کارگزاری ها و سازمان بورس وصل هستند .خیلی ساده است و تا وقتی این نوسانگیری باشه بورس همینه. بهترین کار بستن حساب نوسانگیرها برای یک ماه است

خواب دیدی خیر باشد جناب دژپسند مردم دوبار از یه سوراخ گزیده نمی شوند

من سهامدار صندوق پالایشی یکم هستم سه ماه است که پولم بلوکه شده و فعلا هم که دارم ضرر میدم. از خرید از شما پشیمونم. اگر این سهم ها سود ده بودن که خودتون نگهشون می داشتید.

یا خدا، این ها هنوز فکر می کنن با این وضع پالایشی یکم مردم ازشون دارا دوم می خرن؟!!انگار مسئولین کره مریخن.

سهام خریدیم ضرر کنیم!

وقتی میاد پایین میگن طبیعیه وقتی میره بالا میگن غیر طبیعیه!یه جا بگو این ملت واسه ضرر کردن سهام خریدن و خلاص! سهم های کوچک رو هم با قلع و قمع کردن و دستکاری در معاملات بستین بلکه شاخص کل به طور مصنوعی بالا بره و سهام دولتی شاخص ساز رو بندازین به ملت!

تجربه نشون داده که دستکاری سلیقه ای قوانین بورس و اخلال در روال عادی بازار موجب بی اعتمادی و خروج سرمایه است

تو سهم پالایش بعد از 4 ماه 800 هزار توی ضررم حاضر نیستین همون 10 هزار تومن از ما بخرین پول خودمون رو بدین. الانم خبر دارا دوم رو مطرح می کنید! مردم پول مفت ندارن زحمت کشیدن پول در آوردن به جای این که تو دوران کرونا دست مردم رو بگیرین جیبشون رو زدین

مسئولین اول سقف می زنند بعد ستون!

کدام خصوصی سازی شرکت های ورشکسته و بدون آینده را با مدیریت خودشان و بستگانشان به ملت می فروشند و مردم را فقط شریک ضررهایشان می نمایند. شما صندوق های دارایکم و پالایشی را درست کنید صندوق های دیگر پیشکش!. مگر می گردد اول سقف ساختمان را کار کنیم بعد پی ریزی و ستون و دیوار بزنیم دراین مملکت تمام کارها به مانند همین موضوع است.

صدایی که به جایی نمی رسد

مگه میشه یه روز یه سهمی مثبت 8 بخوره و روز دیگه منفی 8 این چه فسادیه! خوب دارن از مردم دزدی میکنن. بعدش میگن بیاین تو کشور خودتون سرمایه گذاری کنید. در بورس که جیب مردمو خالی می نمایند، خودرو که چون مال خودشونه نمی ذارن ارزون بشه، دلار که چون به نفعشونه نمیذارن از 25 پایین تر بیاد، مسکن که باید میلیارد داشته باشی که بتونی خونه بخری، این از گرونی لوازم خونه، لپ تاپ و…….

بخدا عمرمون تو این مملکت به فنا رفت. صدامونم به هیج جا نمی رسه . هم دنیامونو از دست دادیم و هم دینمون.

بازار بورس اصلا عادلانه و درست نیست

1- چون حقوقی امکانات و اطلاعاتی داره که اصلا حقیقی نداره

2- حقوقی تسلط کامل بر حقیقی داره

3-حقوقی همزمان با کد حقیقی خرید و فروش می کنه

و…….

درنتیجه مثل این هست که در بازی فوتبال چشم تیم مقابل باز باشه و شما را مجبور نمایند با چشم بسته بازی کنید.

دولت به جای این که سهام های خودش را به بازار بورس عرضه کند، پول به بازار بورس تزریق کند تا این بازار جون بگیرد. دوم این که این چه بازی است که عرضه اولیه ها 50 درصد سود می دهند بعد صف فروش می گردد و هر چه سود داده است را پس می گیرد. سوم این که بازارگردان ها مگر نباید صف های فروش را جمع نمایند و خرید نمایند، آن ها فقط در مثبت ها می فروشند و بعد به اصطلاح خالی می نمایند

تا زمانی که دولت در بورس واسه تامین اعتبار بودجه دخالت کند، وضع از این بهتر نخواهد شد .دولت با این بورس اعتماد صددرصدی نزد مردم از دست داده است.در کل فاتحه بورس باید خوانده گردد، برای همواره

آخرین اخبار بورس را در صفحه اختصاصی بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1598

به "بی اعتمادی برای خرید ETF دولتی ، چرا مردم از دارا دوم استقبال نمی نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اعتمادی برای خرید ETF دولتی ، چرا مردم از دارا دوم استقبال نمی نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید