بایدن گروه 20 را برای افزایش تولید تحت فشار قرار می دهد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه از کشورهای بزرگ تولیدکننده انرژی عضو گروه 20 می خواهد تولید را افزایش دهند تا از بهبود اقتصادی قوی تر جهان اطمینان حاصل شود.

بایدن گروه 20 را برای افزایش تولید تحت فشار قرار می دهد

به نقل از خبرگزاری رویترز، بایدن و دیگر رهبران ثروتمندترین کشورهای گروه 20 در رم تشکیل جلسه می دهند و قرار است در مورد تمهیداتی برای خاتمه دادن به همه گیری کووید - 19 و تائید توافقی برای ایجاد حداقل اقتصادیات جهانی برای دولت ها بحث و مصاحبه کنند.

اما کشورهای عضو در زمینه موضوعات دیگر اختلاف نظر دارند. با افزایش بهای نفت و گاز، برخی کشورهای تولیدکننده انرژی همچون روسیه و عربستان به میزان کافی تولیدشان را افزایش نداده اند تا کشورهای عمدتا مصرف کننده انرژی و نگران از کمبود انرژی و تورم را راضی کنند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه این نگرانی ها را بازگو کرد و در مصاحبه ای که روزنامه فایننشال تایمز با وی انجام داد از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس خواست در جهت شفافیت و ثبات بهتر قیمت ها تلاش کنند تا از تضعیف بهبودی شرایط اقتصادی جهانی پس از کووید - 19 جلوگیری شود.

درهمین حال، مشاوران ارشد بایدن ابراز نگرانی کردند که عرضه کنندگان انرژی به میزان کافی تولید را افزایش نمی دهند تا برآورده کننده تقاضای بالا باشد.

جیک سولیوان مشاور امنیت ملی بایدن این موضوع را در جریان سفر ماه جاری خود به بروکسل بیان نمود و روسیه را به دلیل سابقه استفاده از انرژی به عنوان ابزار تهدید و اجبار مورد اشاره قرار داد.

از روسیه به عنوان عرضه کننده اصلی گاز طبیعی به اروپا و شرکت بزرگ انرژی اش موسوم به گازپروم خواسته شده است در جهت کاهش قیمت ها در بازار نقدی بیشتر تلاش کنند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: اکنون زمان حساسی در اقتصاد جهانی است و آنچه مهم است این است که عرضه جهانی انرژی مطابق با تقاضای جهانی انرژی باشد.

این مقام بدون نام بردن از کشورهای خاص اضافه کرد: تولیدکنندگان بزرگ انرژی هستند که از ظرفیت مازاد برخوردارند و ما آنها را ترغیب می کنیم از آن برای تضمین بازیابی قوی تر و پایدارتر در سراسر جهان استفاده کنند.

مقام مزبور تاکید کرد که رهبران گروه 20 به طور ویژه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را که عربستان نیز عضو آن است هدف قرار نمی دهند یا اهدافی را برای تولید انرژی معین نمی کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شخصا در این اجلاس حضور نمی یابد اما انتظار می رود که به طور مجازی در آن شرکت کند.

به گفته مقام آمریکایی، رهبران گروه 20 در جریان گفت و گوهای خود در مورد اقتصاد، همچنین از توافق منعقده از سوی 130 کشور درمورد حداقل اقتصادیات شرکتی جهانی 15 درصد حمایت می کنند که می تواند تنها برای آمریکا حدود 60 میلیارد دلار درآمد اقتصادیاتی مضاعف در سال ایجاد کند.

رهبران 20 قدرت اقتصادی برتر جهان در شهر رُم مرکز ایتالیا گردهم آمده اند تا درباره تغییرات آب و هوایی و همه گیری کرونا به عنوان دو بحران فوری در کنار سایر تحولات بین المللی چاره اندیشی و مصاحبه کنند.

کارشناسان معتقدند که ماحصل نشست گروه 20 و اجلاس بین المللی آب و هوایی که قرار است از روز دوشنبه در گلاسکو (انگلستان) پیگیری شود می تواند نقش معین کننده ای در کاهش بحران های جهان ایفا کند.

گروه بیست یک مجمع بین المللی است که اعضای آن 80 درصد اقتصاد جهان را در دست دارند. این گروه از سال 1999 به این سو هر ساله تشکیل جلسه داده و از 13 سال پیش هم سران کشورها سالانه ملاقات می کنند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2086

به "بایدن گروه 20 را برای افزایش تولید تحت فشار قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن گروه 20 را برای افزایش تولید تحت فشار قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید