بازسازی و طراحی داخلی اداری در ناگویا ژاپن

به گزارش تور ایتالیا ارزان، همانگونه که آگاه هستید امروزه در بازسازی و دکوراسیون داخلی استفاده از روش های نوین و خلاقانه در پروژه های معماری از مهم ترین ارکان طراحی این پروژه ها است . با توجه به شرایط هر پروژه این معماران و تیم طراحی هستند که میتوانند از آن شرایط برای بهتر و ممتاز کردن پروژه استفاده نمایند . در دکوراسیون داخلی اداری نیز این شرایط حکمفرما است .

بازسازی و طراحی داخلی اداری در ناگویا ژاپن

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

امروز در در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران قصد داریم یکی از این پروژه ها را به اتفاق هم آنالیز کنیم . این دفتر در شهر ناگویا ژاپن قرار گرفته است و در سال 2018 به بهره برداری رسیده است .

اما شرایطی که تعمیرات ساختمان این دفتر اداری دارد این است که تیم طراحی باید در فضایی بسیار کم به مساحت 30 متر مربع این بازسازی را انجام دهند که همین باعث ویژه تر شدن این پروژه شده است .

معمار این دفتر که آن را کوچکترین واحد مکانی در جامعه به حساب می آورد ، در کوشش بود که در بازسازی این محیط کوچک ، یک فضایی پر از موقعیت ها و انتخابهای متعدد در اختیار افراد مشغول در آنجا بگذارد.

طراحی دکوراسیون اداری این دفتر دارای دو بخش است ، یک فضای درونی و یک فضای بیرونی . فضای درونی و اداری به عنوان هسته اصلی دفتر طبقه بندی میشود و فضای بیرونی ، مکانی برای استراحت و وقفه در حین کار را ایجاد میکند .

عناصر قابل قبول تا حد امکان در بازسازی ساختمان حفظ شده اند و عناصر غیر قابل قبول از جنبه های زیست محیطی ، تاریخی و ساختاری به فضای بیرونی اختصاص پیدا کردند .

در واقع این دفتر از یک فضای خصوصی برای کارمندان و یک فضای عمومی تشکیل شده است که طراحی به گونه ای بوده است که این فضای عمومی نیز در یک منطقه خصوصی قرار داشت .

فضای خصوصی که فضاهای کار کردن افراد را شکل میدهد با تقسیم بندی فضایی درست و با قرار دادن دیوارهایی که نقش دیوار باربر را بازی نمیکنند ، شکل گرفته است و با به حداقل رساندن مبلمان در این فضا توانسته است از این فضای اندک بیشترین استفاده را ببرد .

این به سنت ژاپنی ها برمیگردد که همه چیز را تا حد امکان ساده میخواهند و از شلوغی و تجملات دوری میکنند . ایده طراح در این خصوص این بود که با نصب تخته هایی بر روی دیوار ، ضرورت حضور میزهای طویل و جاگیر را از بین ببرد و با قرار دادن یک جایگاه در هر فضا ، مکان مناسب برای انجام کار افراد را ایجاد کند . در پشت این تخته های نصب شده دریچه هایی با عرض کم قرار داده شده است تا ارتباط فضایی بین اتاق ها و کارکنان را تقویت کند و اتاق ها بتوانند از نور طبیعی برخوردار شوند .

در چنین فضای اندکی بالطبع اگر بخواهیم از متریال های گوناگون و رنگ های متنوع استفاده کنیم ، فضا را شلوغ و ناآرام خواهیم کرد ، پس معمار همان سادگی را در متریالهای به کار رفته در این قسمت نیز به کار برده است . استفاده از چوب برای کف این فضا و استفاده از مبلمان چوبی در کنار رنگ سفید به کار رفته در دیوارها ، دفتر را به فضایی آرام و منظم برای انجام امور کارمندان میکند .

حال اگر از این فضای خصوصی بیرون بیاییم و وارد فضای عمومی دفتر شویم ، میبینیم در عرضی کم ، معمار توانسته است عملکردهایی چون کتابخانه ، سرویس ، فضای نشیمن و دیدار و دکوراسیون آشپزخانه را در آن جای دهد .

معمار مصالح و متریالی از دوران قبل از تعمیرات و بازسازی اداری را در این فضا نگه داشته است ، بلوک های سیمانی که از کف تا ارتفاع یک متر بدون پوشش گچ ، در معرض دید هستند تا به سابقه تاریخی این خانه احترام گذاشته باشند . هم چنین تیرهای سقف که آنها نیز در معرض دید هستند .

طراحی دکوراسیون این دفتر ، به ما یادآوری میکند که چگونه میتوان در محیطی اندک ، بیشترین استفاده را از فضا کرد و تمام عملکرد های ممکن را بدون کم کردن و از بین بردن اثر آن در پروژه اعمال کرد .

هم چنین به ما یاد میدهد که چگونه انتخاب یک متریال و مبلمان مناسب میتواند اثرگذاری معماری را بیشتر کند و فضایی مناسب برای استفاده کنندگان از آن محیط به ارمغان بیاورد .

منبع: هیرادانا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1342

به "بازسازی و طراحی داخلی اداری در ناگویا ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و طراحی داخلی اداری در ناگویا ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید