10 رستوران محلی فوق العاده در کیوتو را بشناسید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، کیوتو از بزرگ ترین شهرهای ژاپن است که با رستوران های محلی متعددی نظیر رستوران سو، چیهانا، هافو، هاتاکاکو و... می تواند اوقات به یادماندنی را برای هر گردشگری رقم بزند.

10 رستوران محلی فوق العاده در کیوتو را بشناسید

کیوتو، شهر هزار معبد، بیش از هزار سال قبل مرکز ژاپن بود. با غذا خوردن در رستوران های کیوتو می توانید با میراث فرهنگی معرکه این شهر آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا با 10 رستوران ژاپنی اصیل در کیوتو آشنا شوید.

1. سو

در رستوران سو (Sou) می توانید یک تجربه غذایی عالی داشته باشید. با اینکه این رستوران در محله شلوغ جیون (Gion) قرار گرفته است، از ازدحام جمعیت و سر و صدا خبری نیست. این رستوران شیک و راحت به شما غذاهای باکیفیتی پیشکش می نماید که معروف ترین آن، Wagyu A5 است. در ژاپن، فقط گوشتی با بالاترین کیفیت می تواند درجه بندی A5 پیدا کند. سرآشپز و مالک رستوران سو در پخت این غذای ژاپنی واقعا هنرمند و ماهر است.

2. چیهانا

یکی دیگر از رستوران های منطقه جیون، رستوران چیهانا (Chihana) است که سال تاسیس آن به 1946 برمی گردد و مقصدی عالی برای تجربه غذاهای ژاپنی به شمار میرود. موتو ناگاتا (Motoo Nagata) موسس این رستوران است و در حال حاضر مسئولیت مدیریت آن بر عهده پسرش است. این رستوران جمع و جور و کوچک در خیابانی فرعی در یکی از شلوغ ترین محله های کیوتو پنهان شده است.

کایسکی (Kaiseki) غذای مخصوص این رستوران است که یک غذای باکلاس ژاپنی محسوب می گردد. با نگاهی به منوی آن می توان فهمید که سرآشپزی خلاق دارد، چرا که هر وعده غذا خوشمزه تر از دیگری است. مایه فخر این رستوران است که از مرغوب ترین مواد اولیه و لوازم آشپزی برای تهیه غذاهای خوشمزه و ساده استفاده می نماید. غذاها معمولاً روی یک تخته چوب صیقل نخورده سرو می گردد که زیبایی غذا را دو چندان می نماید.

3. هافو

رستوران هافو (Hafuu) در یکی از برترین منطقه ها توکیو قرار گرفته است که سنت غذای ژاپنی را با فضایی مدرن تلفیق نموده است. در این رستوران، استیک واگیو (wagyu) با غذاهای دریایی تازه ترکیب شده و یک تجربه به یادماندنی را به شما هدیه می دهد. معروفیت استیک واگیو به خاطر طعم خوش کره و تردی آن است. این منطقه یکی از معدود منطقه های است که همچنان گاوها امکان چرای آزادانه را دارند و در نتیجه گوشت آن ها در جهان جزو برترین ها محسوب می گردد. اگر عاشق غذاهای گوشتی هستید، این رستوران را از دست ندهید.

4. سفرا بار ساتوناکا

رستوران سفرا بار ساتوناکا (Sfera Bar Satonaka) به لطف وجود مالک آن یعنی میچیتو ساتوناکا (Michito Satonaka) ترکیب های فوق العاده ای را به مشتریان خود ارائه می نماید. خدمات بی عیب و نقص، منوی نوشیدنی های فوق العاده با طیف وسیعی از نوآوری، شما را شگفت زده خواهد نمود. دکوراسیون زیبا و مدرن، دیوارهای سیاه و بخش های چوبی معرکه از جذابیت های این رستوران به شمار میرود.

5. هاتاکاکو

رستوران هاتاکاکو (Hatakaku) فقط چند قدم با کاخ امپراطوری فاصله دارد و اختراع یکی از غذاهای اصلی روستایی ژاپن به این رستوران برمی گردد. غذای سنتی بوتان نابه (Botan nabe) با گوشت گراز تهیه می گردد و هواداران زیادی در کل کشور ژاپن دارد. بیش از 100 سال قبل، این غذا را مالک سابق این رستوران اختراع کرد.

این غذا طبق همان دستور آشپزی اصیل خود تهیه می گردد و مهمانان می توانند دور یک اجاق سنتی ژاپنی بنشینند و غذا را میل نمایند. برش های گوشت گراز به شکل یک گل چیده شده و بشقاب غذای منحصربه فردی را به شما هدیه می نماید. در صورتی که در طول فصل زمستان به کیوتو سفر می کنید، حتما به این رستوران سر بزنید.

6. نیشیکی وارایی

بازار نیشیکی (Nishiki)، خیابان باریکی است که بیش از 100 رستوران و غرفه اغذیه فروشی در آن مشغول به کار هستند. در این محل می توانید انواع غذاهای کیوتو را امتحان کنید. یکی از برترین رستوران های این محل، رستوران کوچک نیشیکی وارایی (Nishiki Warai) است که برترین اوکونومیاکی (okonomiyaki) کیوتو را سرو می نماید. این غذای سنتی، یک پنکک ژاپنی است که مستقیما روی میز غذا تهیه می گردد و شما می توانید آن را با انواع سس ها میل کنید. با این حال بیشتر مردم این رستوران را با یاکی-سوبا (Yaki-soba) می شناسند که نودل سرخ شده است.

7. کاگیزن

در میان رستوران های بین المللی و کافی شاپ هایی که در منطقه جیون قرار دارند، کاگیزن (Kagizen) تجربه یک چایخانه سنتی ژاپنی را به شما هدیه می دهد. واگاشی (Wagashi)، شیرینی سنتی ژاپنی است که معمولا با چای سرو می گردد و یکی از پیشنهادهای خاص این رستوران محسوب می گردد. کیک برنجی که با خمیر لوبیای قرمز یا سفید پر شده نیز ارزش امتحان را دارد.

طرز تهیه چای بر اساس یک دستور سنتی انجام می گردد و طعم و عطر فوق العاده ای دارد. این چایخانه دلپذیر به واسطه شیرین های خوشمزه و چای و همینطور فضای آرام بخشی که دارد، هواداران زیادی بین مردم توکیو پیدا نموده است. برای اینکه چای ژاپنی را تجربه کنید، کاگیزن را در فهرست خود قرار دهید.

8. سوبیمی-توریتو

یاکیتوری (Yakitori) یکی از غذاهای اصلی در میان غذاهای سنتی ژاپنی به شمار می رود که در واقع مرغ کبابی است و به علت سهولت تهیه آن، در بسیاری از رستوران ها طبخ می گردد. رستوران سوبیمی-توریتو (Sumibi-Torito) این غذا را به نوعی دیگر سرو می نماید، در واقع مدل سنتی آن را به یک غذای باکلاس تبدیل نموده است.

مالک این رستوران هر هفته به مزرعه پرورش مرغ در نزدیکی منطقه کوهستانی می رود و برترین مرغ ها را با وسواس زیاد انتخاب می نماید. اما رمز خوشمزگی این غذا در روش پخت آن است. اجاق های کباب زیبایی در این محل وجود دارد و هر وعده غذایی روی آتش زغال طبخ می گردد تا گوشت، آب خود را از دست نداده و خوش طعم باقی بماند.

9. تمپورا فروشی یوشیکاوا

تمپورا فروشی یوشیکاوا (Yoshikawa Tempura Inn) در گذشته چایخانه بود و امروز به عنوان تمپورا فروشی و یک هتل معرکه به مشتریان خدمات می دهد. دکوراسیون ساده و باشکوه آن شامل مبلمان سنتی ژاپنی، آثار هنری، تشک های عالی و میزهای چوبی می گردد. در واقع وقتی به این محل وارد می شوید، احساس می کنید که به زمان های گذشته کیوتو قدم گذاشته اید. تمامی غذاها از کیفیت عالی برخوردارند و به شکل زیبایی چیدمان شده اند. انواع و اقسام سوشی، تمپورا و غذاهای خوشمزه ژاپنی را می توانید در این رستوران امتحان کنید. البته اگر علاقه ای به سوشی ندارید، اردک سوخاری پیشنهاد سرآشپز به شما خواهد بود.

10. ایپودو رامن

رامِن یک سوپ نودل ژاپنی است که با ماهی یا گوشت و انواع سبزیجات و سس ها سرو می گردد. رستوران ایپودو رامن (Ippudo Ramen) یکی از برترین رستوران های رامن در توکیو است. کیفیت و سادگی این غذا باعث شده، این رستوران توسعه یابد و شعبه های دیگری در نیویورک، هنگ کنگ، سیدنی و تایوان هم دارد. کاراکا من (Karaka Men) یکی از رامن های خاص این رستوران است که با ترکیبی از ادویه های آتشین، قارچ، کلم، پیاز و... سرو می گردد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2150

به "10 رستوران محلی فوق العاده در کیوتو را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رستوران محلی فوق العاده در کیوتو را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید