بازار سمپنگ تایلند ، تفرجگاهی برای عاشقان خرید ارزان در تایلند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خرید و پاساژ گردی یکی از تفریحاتی است که اغلب گردشگران در سفر های خود به آن می اندیشند و حتما زمانی را برای این مطلب در نظر می گیرند. رفتن به بازارهای سنتی کشورهای مختلف شاید تجمل و شیکی گشت زدن در مجتمع های تجاری لوکس و پاساژهایی با برندهای معتبر را نداشته باشد اما علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خرید، لذت دیدن آداب و سنن و چرخیدن در قلب یک منطقه گردشگری را نصیب گردشگران خواهد نمود. اگر اهل چانه زدن هستید و شلوغی رنگارنگ یک بازار سنتی را دوست دارید و با کمی عرق ریختن مشکل ندارید برای آشنایی با بازار سمپنگ تایلند، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید. بازار سمپنگ بانکوک، محلی برای خرید ارزان در تایلند به شمار می آید.

بازار سمپنگ تایلند ، تفرجگاهی برای عاشقان خرید ارزان در تایلند

با تور تایلند ارزان به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

بازار سمپنگ تایلند چگونه بازاری است؟

برای تجربه یک خرید عمده در تایلند باید واراد محله چینی های بانکوک شوید و سراغ بازار سمپنگ (Sampeng Lane) را از اهالی بگیرید. کوچه هایی باریک با فروشنده هایی که وسط گرما و شلوغی از سر و کول شما بالا می روند در میان رفت و آمد مداوم عابر های پیاده، گاری های دستی، وانت های حمل بار و موتورهای وسپا. می توانید ساعت ها در کوچه و پس کوچه های این همه چیز فروشی سنتی تایلند چرخ بزنید و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را با قیمت هایی باور نکردنی تهیه کنید. اجناسی همانند لباس و پارچه و زیور آلات تا جدیدترین محصولات الکترونیکی روز جهان.

رنگ و جنس و شلوغی وتخفیف

شاید پیش خود فکر کنید آیا این همه ترافیک و عابران پیر و کامیونت هایی که سبزیجات تازه حمل می نمایند در میان کلافگی ناشی از ازدحام جمعیت و وسپا و گاری دستی هایی که مدام در رفت و آمدند ارزش آن را دارد که چند ساعتی از یک سفر توریستی به بانکوک تایلند را به آن اختصاص داد. شاید بهتر باشد بدانید که همین رنگ و شلوغی و اجناس گوناگون و متنوع است که بازاهای سنتی هر شهر و کشوری را تشکیل می دهد و بازار سمپنگ بانکوک نیز از این قاعده مستثنی نیست. نکته قابل ذکر بازار سمپنگ بانکوک این است که اگر از یک جنس بالای ده عدد خرید کنید با شما همانند مشتریان عمده برخورد می گردد و قیمت اجناس به طرز غریبی کاهش می باید. ضمناً باید کمی هم اهل چانه زدن باشید و از یکی به دو کردن با فروشندگان بازار سمپنگ بانکوک لذت ببرید تا بتوانید تجربه تخفیف های باور نکردنی را نیز به خاطرات سفر خود بیافزایید.

چه اجناسی را بهتر است از بازار سمپنگ تایلند بخریم؟

اگر تا کنون نام سارونگ ابریشمی به گوش تان نخورده است باید بدانید سارونگ پارچه ای است که بخشی از لباس سنتی زنان و مردان آفریقا و آسیای شرقی است. یکی از بهترین مکان هایی که می توانید سارونگ ابریشمی را در آن پیدا کنید و حتی به عنوان سوغات بخرید بازار سمپنگ بانکوک است. زیور آلات، اسباب بازی بچه، کفش زنانه، صنایع دستی، میوه ها خشک، کفش زنانه، سی دی ها کپی، وسایل دکوری، وسایل آشپزخانه و اوازم الکترونیکی از اجناسی است که در بازار سمپنگ بانکوک بیشترین هواخواه و هوادار را دارد.

بازار سمپنگ تایلند کجای بانکوک قرار گرفته است؟

مردم محلی تایلند برای نام بردن از این منطقه نام بازار را نمی آورند و تنها به کلمه سمپنگ اکتفا می نمایند. برای رفتن به این بازار و خرید ارزان در تایلند، در شهر بانکوک باید ابتدا خیابان on Soi Wanit 1 را پیدا کنید. سمپنگ در خیابان on Soi Wanit 1 قرار گرفته است که کوچه باریکی است به موازات جاده اصلی چاینا تاون یا محله چینی ها که به نام Yaowarat شناخته می گردد. به خاطر داشته باشید که بازار سمپنگ بانکوک به یک خیابان محدود نمی گردد و تمام کوچه و پس کوچه های اطراف آن نیز جزئی از بازار سمپنگ است. بنابراین به گم شدنی چند ساعته در این هزارتوی شلوغ فکر کنید چرا که هیچ ترتیب و نظم خاصی در چیدمان غرفه های فعال این بازار وجود نداد. بنابراین قرار های گردشگری بعدی خود را چندین ساعت دیر تر تنظیم نمایید. ضمناً بازار سمپنگ بانکوک با نزدیک شدن به غروب خورشید تعطیل می گردد و در حدود ساعت شش بعد ظهر تقریبا دیگر خبری از بازار سمپنگ نیست.

در بازار سمپنگ تایلند علاوه بر خرید چه کنیم؟

در این بازار سنتی علاوه بر خرید ارزان در تایلند می توانید وعده های غذایی بی نظیری را هم مزه کنید. اگر هنگام غروب سری به این بازار بزنید و به خیابان Yaowarat بروید می توانید علاوه بر خوردن شام، میان وعده و اسنک هایی را تجربه کنید که طعم شان در حافظه شما ماندگار می گردد. مو پینگ (گوشت خوک کبابی)، برنج شفته با انبه، کیک ماهی، کانوم بو آنک (تاکو های ترد مخلوط با موادی شیرین)، نان های سنتی، اسپرینگ رول، سوسیس ایسان (برنج با گوشت خوک) و بستنی های گوناگون میان وعده هایی هستند که در بازار سمپنگ بانکوک به بهترین روش طبخ می شوند. برای میل این غذا ها می توانید روی جایگاه ها و کنار میز هایی بنشینید که در گوشه های تنگ و تاریک خیابان قرار گرفته است. البته سوپ نودلی که دست فروشان با گوشت خوک طبخ می نمایند را نیز از قلم نیاندازید.

خرید های مهیج و ارزان و غذاهای متنوع اتفاق هایی است که شما را مجاب می نماید تا شلوغی و ازدحام بازار سمپنگ تایلند در بانکوک را تحمل کنید. البته معابد موجود در قسمت قدیمی محله چینی ها هم یکی دیگر از دیدنی های حوالی این بازار است. پس کمی شلوغی و گرما را تحمل کنید و بازار سمپنگ تایلند را در سفر خود به بانکوک، به برنامه هایتان اضافه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 539

به "بازار سمپنگ تایلند ، تفرجگاهی برای عاشقان خرید ارزان در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار سمپنگ تایلند ، تفرجگاهی برای عاشقان خرید ارزان در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید