فرهنگ غذایی در مالزی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، فرهنگ غذایی در مالزی چگونه است؟

مالزی مردمی با فرهنگ های مختلف دارد و این تنوع فرهنگی به خوبی در غذاهایش منعکس شده است. غذاهای مالزی از فرهنگ غذایی چین و هند تاثیر زیادی گرفته و طعم ها و مزه های متنوعی دارد. اینکه در سفر به این کشور طعم همه غذاهای خوشمزه را امتحان کنید غیر ممکن است اما اگر چند تا غذای خوشمزه و معروف آن را بشناسید با سفارش آن ها تا حدودی با فرهنگ غذایی این کشور آشنا می شوید. می خواهیم درباره فرهنگ غذایی در مالزی حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

فرهنگ غذایی در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

اگر خرید، سرگرمی مردم مالزی باشد مطمئنا غذا یکی از اصلی ترین دل مشغولی های آن هاست. مردم مالزی به غذا اهمیت زیادی می دهند و معمولا با جمله غذا خوردی؟ همدیگر را به خانه دعوت می نمایند. از طرفی، در دورهمی ها چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد غذاهای خوشمزه است. غذا خوردن در رستوران ها و غذاخوری ها از عادت های همیشگی مردم مالزی ست و بیشتر افراد این کشور به ندرت در خانه غذا درست می نمایند. دلیل اصلی اش هم این است که غذا خوردن در بیرون خیلی ارزان تر از خرید مواد اولیه و پخت و پز در خانه است! دلیل دیگر هم این است که غذا خوردن در بیرون خانه بخشی از فرهنگ این کشور است چون هیچ چیز مثل یک غذای خوشمزه در رستوران یا فودکورت ها نمی تواند دوستان و فامیل ها را دور هم جمع کند. بیشتر غذاهای مالزی بر پایه برنج است و اغلب شامل گوشت، مرغ و ماهی هم هست. در این کشور بیشتر غذاهای هندی گیاهی هستند و هیچ گوشتی در آن ها به کار نمی رود. بیشتر غذاها با مقداری سبزیجات سرو می شوند، سبزیجاتی که یا با غذا ترکیب می شوند و یا در کنار غذا قرار می گیرند.

غذاهای خوشمزه در فود کورت ها

هر شب تعدادی از خیابان های مالزی به فود کورت های شلوغ تبدبل می شوند. امروز در نظر بسیاری از ما فود کورت یک طبقه از مراکز خرید است که در زمان غذا همه مشتری های مرکز خرید ناخداگاه به سمت این طبقه روانه می شوند. در شهرهای کوچک مالزی این فود کورت ها در خیابان برپا می شوند، مکان هایی غذا خوردن در آن ها خیلی آسان است حتی برای گردشگران! کافیست به سمت فروشنده بروید و غذایتان را سفارش دهید. به فروشنده بگویید که بر روی کدام جایگاه نشسته اید تا وقتی غذا آماده شد آن ها بشقاب غذا را سر میز شما بیاورند. برای حساب کردن هم معمولا بعد از تمام شدن غذا پول آن را پرداخت می کنید.

هر فروشنده یک غذای مخصوص دارد، در مالزی فروشنده هایی با فرهنگ های مختلف را در کنار هم می بینید و این یعنی با رفتن به یک فود کورت می توانید غذاهای مالزیایی، هندی، چینی و حتی اروپایی بخورید. از آن جایی که یک پرس غذا معمولا بیشتر از 2 رینگیت نمی گردد می توانید به راحتی غذاهای مختلف را امتحان کنید، غذاهای محبوب را با هم ترکیب کنید و حتی یک بشقاب کامل از 5 فروشنده مختلف سفارش دهید. همه غذاهای مالزی خوب و با کیفیت اند چون غذاها با مواد اولیه تازه در مقابل چشمان شما آماده می شوند.

فودکورت شهرهای بزرگ مملوء از افرادی هستند که برای غذا خوردن در بیرون به اینجا آمده اند. فودکورت های منطقه Suria KLCC و Bukit Bintang همواره پر از جمعیت اند. به مردم مالزی نگاه کنید و ببینید آن ها چه سفارش می دهند فقط با نگاه کردن به اینکه آن ها چه می خورند می توانید طعم بهترین غذاهای محلی را تجربه کنید.

غذاهای مالزی در مقایسه با غذاهای جنوب شرقی آسیا چندان تند نیستند. فروشندگان خیابانی وقتی در حال درست کردن غذا برای گردشگران هستند فقط از مقداری کمی ادویه استفاده می نمایند پس اگر عاشق غذاهای تند هستید حتما به فروشنده بگویید. به غیر از فودکورت ها و فروشنده های خیابانی، مالزی رستوران های زیادی هم دارد که بیشتر مالزیایی، چینی و هندی هستند. اگر پیدا کردن بهترین رستوران برایتان مشکل است کافیست به یک سری نکات توجه کنید: اگر در زمان شام رستوران خلوت بود یعنی اینجا چندان محبوب نیست. برای پیدا کردن بهترین رستوران ها می توانید به رستوران هتل های 5 ستاره شهر بروید این هتل ها معمولا غذاهای ویژه، محلی و خارجی را با قیمت مناسب سرو می نمایند.

مردم مالزی عاشق فست فود هستند در مالزی فست فودهای زنجیره ای زیادی مثل مک دونالد فعالیت می نمایند، حتی در شهرهای مالزی می توانید به فست فودهای زنجیره ای ژاپنی بروید. گاهی فست فودهایی مثل مک دونالد پیشنهادات ویژه ای دارند پس با دیدن صف طولانی در مقابل این رستوران اصلا تعجب نکنید چون مردم مالزی از اینکه مدت ها در صف بایستند تا غذایی را به قیمت 1/5 قیمت واقعی بخرند اصلا خسته نمی شوند.

ناسی لماک به معنی برنج روعنی یکی از غذاهای ملی مالزی است و چیزی که آن را خاص و ویژه نموده خیس کردن برنج با شیر نارگیل و برگ معطر پاندان است. یکی دیگر از غذاهای معروف مالزی لاکسا است که شهرت جهانی دارد و در واقع یک سوپ نودل تند است که بیشتر مردم مالزی آن را به عنوان صبحانه میل می نمایند. روتی کانای یک صبحانه سنتی است که برای تهیه آن از نان های هندی الهام گرفته شده و با آرد، کره و آب درست می گردد. روتی کانای آنقدر غذای سبکی است که می توانید حتی آن را به عنوان اسنک در طول روز میل کنید، اما با اضافه کردن تخم مرغ، پیاز و ماهی غذای کامل تری می گردد.

منبع: wonderfulmalaysia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 428

به "فرهنگ غذایی در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ غذایی در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید