ایجاد 500 فرصت شغلی جدید در حوزه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش تور ایتالیا ارزان، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز زمینه اشتغال جدید برای 500 نفر در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان ایجاد شده است.

ایجاد 500 فرصت شغلی جدید در حوزه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد رئیسی امروز دوشنبه 7 بهمن 1398 با اعلام این خبر افزود: این میزان اشتغال زایی با پرداخت 67میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان ایجاد شده است.

او افزود: این میزان تسهیلات از محل اعتبارات توسعه روستایی و عشایری و مشاغل خانگی تأمین و به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

رییسی شرح داد: تسهیلات اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در قالب 308 طرح پشتیبان و خُرد انفرادی و کارگاهی پرداخت شده است.

او بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 724 مجوز تولید انواع صنایع دستی و هنرهای سنتی شامل جواز تأسیس، پروانه کارگاهی انفرادی و کارگاهی و همچنین کارت شناسایی در چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

چهارمحال و بختیاری افزون بر 12 هزار هنرمند صنایع دستی دارد که از این تعداد 3 تا 6هزار نفر در فصل های مخلتف سال فعالیت می کنند.

هم اکنون 52 رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

بافته های داری مانند فرش بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی و قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، کلاه مالی، گیوه دوزی، سرمه دوزی، منبت کاری، سفالگری، خورجین بافی، بافت سیاه چادر، قفل سازی، حجاری، گره چینی، احجام فلزی خاتم و مشتقات آن ها از مهمترین صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری این استان است..

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 931

به "ایجاد 500 فرصت شغلی جدید در حوزه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 500 فرصت شغلی جدید در حوزه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید