افزایش 99 درصدی واردات کالا از گمرکات آذربایجان غربی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: طی 6 ماهه نخست امسال، 302 هزار تن انواع کالاهای مورد احتیاج کشور از گمرکات استان وارد کشور شده است.

افزایش 99 درصدی واردات کالا از گمرکات آذربایجان غربی

محمد دهقان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تا سرانجام شهریور با وجود تحریم های ظالمانه علیه کشور، 302 هزار تن انواع کالاهای مورد احتیاج کشور به ارزش 498 میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 99 درصد افزایش یافته است.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خاطر نشان کرد: طی 6 ماهه نخست امسال 19 میلیون و 100 هزارتن انواع کالاهای مورد احتیاج کشور به ارزش 23 میلیارد و 100 میلیون دلار از کل گمرکات کشور وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی 15 درصد افزایش داشته است.

دهقان خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارد شده به کشور مواد اولیه، انواع قطعات آسانسور، یراق آلات، قطعات خطوط فراوری و غیره بوده و عمده واردات از کشورهای ترکیه، چین و عمارات بوده است.

وی بااشاره به صادرات کالا نیز گفت: طی 6 ماهه نخست امسال از گمرکات استان 720 هزارتن انواع کالاهای فراوری داخل به بازارهای همسایه و اورآسیا صادر شد.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی توضیح داد: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان 462 میلیون دلار می باشد که نسبت به مدت زمان مشابه سال 1399 از لحاظ وزنی 26 درصد افزایش صادراتی را داشتیم.

دهقان عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را کنسانتره، محصولات پلاستیکی، محصولات فلزی، میوه و تره بار و غیره خاطرنشان کرد.

وی اضافه کرد: در مدت زمان یاد شده 60 میلیون تن انواع کالای فراوری داخل به ارزش 21 میلیارد و 800 میلیون دلار از گمرکات کشور صادر شده است که از لحاظ وزنی 30 درصد و از لحاظ ارزشی 61 درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2038

به "افزایش 99 درصدی واردات کالا از گمرکات آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 99 درصدی واردات کالا از گمرکات آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید