افزایش قیمت پلی استیشن، یکی از نتایج جنگ تجاری چین و آمریکا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش وال استریت ژورنال، شرکت سونی تهدید نموده اگر دولت ترامپ به افزایش تعرفه های گمرکی کالاهای چینی ادامه دهد، کنسول های پلی استیشن گران تر می شوند. دولت ترامپ - که در ماه می قیمت تعرفه های اعمال شده بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را 25 درصد افزایش داد - به تازگی تهدید نموده که این تعرفه ها روی 300 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی صادر شده هم اعمال خواهد شد که این مقدار شامل کنسول های بازی هم می گردد.

افزایش قیمت پلی استیشن، یکی از نتایج جنگ تجاری چین و آمریکا

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

جهت آماده سازی و مقابله با گسترش احتاقتصادی تعرفه ها، سونی اعلام نموده که گزینه های خود را آنالیز می نماید؛ در حال حاضر، انتقال هزینه ساخت و فراوری کنسول روی دوش مشتری ها از گزینه های در دسترس سونی محسوب می گردد. وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشته است که در صورت ادامه یافتن تعرفه ها، افزایش قیمت کنسول ها یک عمل لازم است، با این حال سونی هنوز هیچ تصمیم قطعی در این مورد نگرفته است. هیروکی توتوکی، مدیر اقتصادی سونی، درباره این موضوع گفت: همان طور که به دولت آمریکا گفته ایم، ما باور داریم که تعرفه های بالاتر در نهایت به اقتصاد آمریکا ضربه خواهد زد.

ماه گذشته شرکت سونی به همراه نینتندو و مایکروسافت برای مقابله و مخالفت با تعرفه های مطرح شده بیانیه ای به دفتر نماینده تجاری آمریکا ارسال کردند. در این نامه گفته شد که تعرفه ها به شکل قابل ملاحظه ای کسب و کار این شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد، اما در این بین مشتریان آمریکایی و کسب و کارهای کوچکتری مثل بازی سازها بیشترین ضربه را خواهند خورد. در این نامه هفت صفحه ای تخمین زده شد با این کار، حدود 200 هزار شغل در معرض خطر قرار می گیرند.

برای مقابله با جنگ تجاری آمریکا و چین، سازندگان کنسول ها آغاز به خارج کردن فراوریات خود از چین نموده اند. ماه گذشته، شرکت نینتندو فراوریات مدل جدید سوییچ را از چین به جنوب شرقی آسیا منتقل کرد. با این حال هنوز هیچ کدام از شرکت های سونی و مایکروسافت اقدامی انجام نداده اند.

روز گذشته خبر دادیم که فروش پلی استیشن4 به 100 میلیون دستگاه رسید و این رکورد باعث شد تا پلی استیشن4 سریع ترین کنسولی باشد که به این رقم دست پیدا می نماید. اما از آنجایی که سونی می خواهد پلی استیشن5 را در سال 2020 روانه بازار نمایند، فروش PS4 کاهش یافته است. سونی کنسول PS5 را به عنوان محصولی خاص با قدرت سخت افزاری بالا معرفی نموده که همین موضوع می تواند دلیل خوبی برای قیمت بسیار بالای آن باشد. اگر تعرفه های ترامپ همچنان ادامه یابند، احتمالا قیمت کنسول ها بالاتر هم خواهد رفت.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 302

به "افزایش قیمت پلی استیشن، یکی از نتایج جنگ تجاری چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت پلی استیشن، یکی از نتایج جنگ تجاری چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید