آیا به هنگام خواب موسیقی گوش می دهید؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، اختلالات خواب، همان تغییرات در الگوهای خواب است که ریسک مسائل سلامتی را افزایش می دهد و می تواند بر کیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارد.

آیا به هنگام خواب موسیقی گوش می دهید؟

علائم اختلالات خواب شامل سخت به خواب رفتن، خواب آلوده بودن در طول روز و غلط زدن های زیاد در حین خواب است.

یکی از شایع ترین انواع اختلالات خواب، اینسومنیا یا شب بیداری است که شخص بسیار سخت می تواند بخوابد. انواع نادر تر، اختلالاتی شامل آپنه خواب (الگوهای تنفس نامنظم هنگام خواب)، سندروم پاهای بی قرار و نارکولپسی (خوابیدن در هر زمان، اغلب بدون متوجه شدن خود شخص) است.

برخی افراد ممکن است در طول دوره استرس بیش از حد، اینسومنیا را تجربه نمایند، اما ممکن است این اختلال بدون هیچ دلیلی ظاهر گردد و اگر درمان نگردد می تواند مزمن تر گردد.

حقایقی درمورد اینسومنیا یا بی خوابی

بر اساس نظرسنجی از سوی بنیاد ملی خواب (NSF) بیش از نیمی از شرکت نمایندگان اختلالات خواب را تجربه نموده اند. علائم ذکر شده به وسیله شرکت نمایندگان شامل مشکل خواب رفتن، بیدار شدن مداوم از خواب در طول شب، عدم توانایی بازگشت به خواب و خیلی زود بیدار شدن است. 33 درصد از شرکت نمایندگان گفتند که حداقل یک مورد از این علائم را هر شب یا تقریبا هر شب در سال گذشته تجربه نموده اند.

در سال 2017، آموزشگاه پزشکی خواب آمریکا مقاله ای درباره تاثیر بیخوابی مزمن منتشر کرد. مطالعات نشان داد که بیخوابی با حدود 253 میلیون روز کار از دست رفته در هر سال در ایالات متحده و بیش از 100 میلیارد دلار در هزینه های سالانه مرتبط است.

آیا موسیقی می تواند عادات خواب ما را بهبود دهد؟

بسیاری از افراد برای درمان بیخوابی از داروها استفاده می نمایند، اما برخی از داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند؛ در حالی که طب طبیعی، مانند موسیقی و مراقبه، آسیبی به بار نمی آورد.

بر اساس یک مطالعه نو، بسیاری از مردم برای مبارزه با اختلالات خواب از موسیقی استفاده می نمایند. Tabitha Trahan از دانشگاه شفیلد انگلستان و همکارانش برای دریافت اطلاعات، با استفاده از یک نظرسنجی آنلاین، استفاده از موسیقی به عنوان یک یاری نماینده خواب را مورد آنالیز قرار دادند. افرادی که در نظرسنجی شرکت نموده بودند، از عموم مردم بودند.

تا به امروز اطلاعات کمی در خصوص این وجود دارد که چرا موسیقی تا این مقدار در میان مردم فراگیر است و چگونه می تواند یک یاری خواب باشد؟ چرا مردم از آن استفاده می نمایند و سبک موسیقی که بر روی خواب آنها بیشتر کار می نماید، کدام است؟

در این نظر سنجی، بیش از 60 درصد از 651 شرکت نماینده گزارش دادند که آنها به موسیقی گوش می دهند تا به خواب بروند. آنها 14 ژانر موسیقی را شامل 545 هنرمند معرفی کردند.

یافته ها در مجله PLOS ONE قابل دسترس است.

افرادی که اختلالات خواب را تجربه ننموده اند نیز گفتند که از کیفیت موسیقی برای بهبود کیفیت خواب استفاده می نمایند. بعلاوه نتایج نشان داد که افراد جوان بیشتر از دیگر افراد برای یاری به خواب موسیقی گوش می دهند.

شرکت نمایندگان بر این باورند که موسیقی باعث تحریک خواب و یاری به حذف محرک های داخلی و خارجی می گردد. هرچند این نظرسنجی شواهد اولیه را در خصوص استفاده از موسیقی به عنوان یک یاری خواب نشان می دهد، اما از آن نمی توان نتیجه ای در خصوص اثرات فیزیولوژیکی و روانی موسیقی گرفت، زیرا برگرفته از پاسخ های شخصی است.

بزرگترین نظرسنجی جامع در خصوص استفاده روزمره از موسیقی برای خواب نشان داد که مسیرهای متعددی برای اثرگذاری بر خواب و آرامش وجود دارد؛ این شامل ماسک شنوایی، عادت، اشتیاق به موسیقی و کنترل فکر است. نویسندگان افزودند:

این نظر سنجی درک نوی را در خصوص موسیقی به عنوان یک یاری نماینده خواب و موثر بودن آن به ما ارائه می دهد.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2306

به "آیا به هنگام خواب موسیقی گوش می دهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا به هنگام خواب موسیقی گوش می دهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید