مکان هایی که می توان در چهارصدمین سالگرد مرگ شکسپیر دید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ویلیام شکسپیر ملقب به سخن سرای آون شاعر و نمایشنامه نویس پرآوازه انگلیسی است که اکنون پس از گذشت 400 سال از فوت او، همچنان سالگردش گرامی داشته می گردد . شکسپیر که بسیاری او را بزرگترین نویسنده انگلیسی زبان دانسته اند ، در سال 1564 در آون واقع در استراتفورد انگلیس به دنیا آمد و در سال 1616 چشم از این دنیا فرو بست . او در عمر کوتاه، اما پرمایه خود نمایشنامه های زیبایی همانند هملت و اتللو را خلق نموده است که هنوز هم الهام بخش هنرمندان هستند.

مکان هایی که می توان در چهارصدمین سالگرد مرگ شکسپیر دید

محل تولد شکسپیر

خانه ای که شکسپیر مشهور در آن زاده شده است، در شهر زیبای آون در خیابان هنلی واقع شده است. این خانه امروزه تبدیل به موزه شده است. درسال 1847 آمریکایی ها سعی در خرید خانه و حمل آن با کشتی به آمریکا داشتند اما گروهی از نویسندگان ازجمله چارلز دیکنز مانع این کار شدند. آن ها این خانه را به قیمت 300 پوند خریداری کردند تا در انگلستان باقی بماند. بازدیدنمایندگان می توانند با دیدن اتاق نشیمن، سالن و اتاق خواب ها سبک معماری سال 1574 را درک نمایند و در باغچه این خانه گیاهانی را از نزدیک دیدن نمایند که شکسپیر در نمایشنامه های خود از آن ها سخن گفته است.

مدرسه شکسپیر

مدرسه پسرانه شاه ادوارد ششم در آون ، جایی است که این شاعر گران قدر در آن درس خوانده است. این مدرسه بین سال های 1418 و 1420 بنا شده است و اخیراً بازسازی اساسی بر روی آن اجرا شده است. بازدید از این مکان و عمارت شهرداری در قرن 15 که در کنار آن واقع شده است، برای عموم آزاد است. این مدرسه تنها مکان آن موقع بوده است که نمایش در آن اجرا می شده است، یعنی اولین جایی که شکسپیر در آن تئاتر حرفه ای را تجربه نموده است. جالب است بدانید این مدرسه 400 سال است که به عنوان مرکز زندگی شهری در قلب شهر تاریخی استراتفورد حفظ شده است و البته هنوز هم دانش آموزانی دارد که در آن درس می خوانند . بازدیدنمایندگان از این مدرسه می توانند نگاهی اجمالی به زندگی شکسپیر به عنوان یک پسربچه مدرسه ای در آن دهه ها داشته باشند و از اتاق هایی دیدن نمایند که شاید شکسپیر با درس خواندن در آن ها تبدیل به بزرگ ترین نمایشنامه نویس دنیا شده است.

کلبهآن هثوی

شکسپیر جوان در این کلبه زیبا به سوی آن هثوی (Anne Hathaway) و ازدواج با او شتافت. این خانه ساده کاهگلی در روستای شوتری حدود 2 کیلومتری آون واقع شده است. خانه ای با باغچه ای خیره نماینده پر از شکوفه های معطر و درختچه های قدیمی در ماه های تابستان که بدون شک رمانتیک ترین خانه شکسپیر بوده است. بازدید از این کلبه هم برای عموم آزاد است. در داخل این کلبه که در واقع خانه پدری همسر شکسپیر بوده است هنوز هم چیزهایی از وسایل خانه ازجمله تخت خواب هثوی با کنده کاری های ظریف خود به جای مانده است. حتی تشک او که با مجموعه ای از طناب ها در عرض تخت بسته شده است، همچنان باقی است. در اطراف این خانه حدود 4 هکتار باغ بسیار زیبا وجود دارد که شاید هنگام قدم زدن در آن بتوانید عشق این زوج جوان را تصور کنید.

تئاتر گلوب

سالن تئاتر گلوب در سال 1599 به وسیله کمپانی شکسپیر ساخته شد. در سال1613 هنگام اجرای نمایش هنری هفتم در آتش سوخت اما در سال 1614 دوباره ساخته شد. پس از آن متاسفانه به مدت 20 سال بسته شد. در سال 1997 برای سومین بار بازگشایی شد اما این بار گلوب شکسپیر نام گرفت.

در طول سال نمایشگاهی مداوم و تورهای گردشگری زیادی وجود دارند که با آن ها می توانید سفری به زندگی شکسپیر داشته باشید؛ در شهر لندن که این شاعر پرآوازه در آن زندگی نموده است، بچرخید و از تئاتر گلوب سال 1599 که نمایشنامه های شکسپیر در آن جان گرفته اند ، دیدن کنید. بعلاوه می توانید با دیدن نمایش های شمشیر بازی ، لباس های مربوط به زمانی که همه لباس ها با دست دوخته می شد و تئاتر مدرن این روزها سرگرم شوید.

قلعه ویندزور

یکی دیگر از مکان های تجلیل از آثار شکسپیر قلعه ویندزور یعنی بزرگترین قلعه دنیا است. این قلعه همیشه محل اقامت خانواده های سلطنتی بوده است. شکسپیر به دستور ملکه الیزابت اول نمایشنامه همسران خوش ویندزور را نوشت. ملکه می خواست این نمایش در جشنی در این قلعه اجرا گردد. اجرای این نمایش مصادف شد با زمانی که لورد هانسدم ، پسر عموی ملکه، شوالیه گارتردر سال 1597 شده بود. اولین اجرای این نمایش برای عموم آزاد نبود و در تالار ویکار قصر به صورت خصوصی به اجرا عایدی.

جشنواره شکسپیر

شهر تاریخی روم بریتانیا در آلبانز جایی است که جشنواره شکسپیر تا خاتمه ژانویه در آن برگزار می گردد؛ به طوری که تمام 37 نمایشنامه این سخن ور برجسته را پوشش می دهد . جشنواره ای که درآن تئاتر، آواز دسته جمعی ، موسیقی سمفونیک، شعر، کمدی ایستاده ( استندآپ کمدی) و حرکات موزون زیادی می توان دید و لذت برد. البته شاید برجسته ترین بخش این جشنواره تفسیر نمایشنامه هملت باشد. بعلاوه با عضو شدن در تورهای گسترده این جشنواره می توانید از آلبانز دیدن کنید.

محل اقامتی در آون در استراتفورد

هتل مک دونالد آلوستون مانر با داشتن اتاق هایی مجهز، باغ ها و تراس هایی زیبا و اسپایی لوکس در نزدیکی آون بنا شده است؛ به طوری که تنها با 5 دقیقه پیاده روی می توانید از آون به هتل برسید. گفته می گردد اولین اجرای نمایشنامه رویای شب نیمه تابستان در این محل برگزار شده است. این هتل از کلبه آن هثوی هم تنها 10 دقیقه پیاده فاصله دارد.

منبع: کجارو / thetravelmagazine.net
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2139

به "مکان هایی که می توان در چهارصدمین سالگرد مرگ شکسپیر دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان هایی که می توان در چهارصدمین سالگرد مرگ شکسپیر دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید