9 قابلیت نوآورانه ولی عجیب گوشی های LG که هیچوقت محبوب نشدند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سال گذشته شرکت LG تصمیم گرفت به طور کامل از بازار موبایل خارج گردد. این شرکت با عرضه گوشی های متعدد نقش مهمی در تکامل زیست بوم اندروید داشت. باید خاطرنشان کنیم بعضی از نوآوری های مهم صنعت موبایل در ابتدا به وسیله LG عملی شد که از بین آن ها می توانیم به دوربین اولترا واید و استفاده از نمایشگر لمسی خازنی اشاره کنیم. با این حال بسیاری از نوآوری های انجام شده برای گوشی های LG هیچوقت توجه زیادی را جلب نکردند و در ادامه به تعدادی از این نوآوری های عجیب می پردازیم.

9 قابلیت نوآورانه ولی عجیب گوشی های LG که هیچوقت محبوب نشدند

1. گوشی ماژولار

در سال 2016 شرکت LG از گوشی G5 رونمایی کرد که از بدنه ماژولار بهره می برد. به علت بهره گیری از طراحی ماژولار، بخش پایینی بدنه از گوشی جدا می شد و در نتیجه کاربران می توانستند به راحتی باتری آن را تعویض نمایند. اما در کنار تعویض باتری، امکان وصل کردن ماژول های مختلف به این اسلات وجود داشت. متاسفانه تعداد این ماژول ها بسیار محدود بود زیرا به علت فروش پایین تر از حد انتظار، LG خیلی زود این ایده را رها کرد.

در کنار LG، موتورولا هم از تعدادی گوشی ماژولار رونمایی کرد که البته ماژول های موتورولا به صورت مغناطیسی به گوشی وصل می شدند و در کل طراحی کاربردی تری داشتند. اما در نهایت ایده گوشی های ماژولار LG و دیگر شرکت ها هیچوقت با استقبال گسترده ای روبرو نشد و در حال حاضر فقط شرکت Fairphone چنین گوشی هایی را به طور محدود فراوری می نماید.

2. نمایشگر ثانویه

شرکت LG اولین بار در سال 2015 برای گوشی V10 به بهره گیری از یک نمایشگر ثانویه کوچک روی آورد که در بالای نمایشگر اصلی تعبیه شده بود. در این نمایشگر ثانویه کوچک مواردی مانند میان برهای اپلیکیشن ها، نوتیفیکشن ها، تب های مرورگر و دیگر موارد این چنینی نمایش داده می شد. گوشی V20 هم با این مشخصه عرضه شد ولی نمایشگر ثانویه بین کاربران مورد توجه قرار نگرفت. البته باید خاطرنشان کنیم چنین ایده به وسیله گوشی هایی مانند شیائومی می 11 اولترا به کار گرفته شده است. به عنوان مثال این گوشی در پنل پشتی خود یک نمایشگر ثانویه بسیار کوچک دارد که به کاربران اجازه می دهد با دوربین های اصلی عکس سلفی بگیرند.

ال جی در سال 2019 برای گوشی V50 یک کیس مخصوص معرفی کرد که برای گوشی، نمایشگر ثانویه ارائه می کرد. این شرکت سپس برای گوشی های G8X و V60 هم چنین کیسی را ارائه کرد. در نهایت باید به گوشی ال جی وینگ اشاره کنیم که در سال 2020 با نمایشگر چرخشی معرفی گردید. به لطف مکانیسم چرخشی بدنه این گوشی، کاربران می توانستند از یک نمایشگر کامل و یک نمایشگر مربع شکل بهره ببرند. این ایده هم هیچوقت با استقبال کاربران روبرو نشد و بازنده شد.

3. تعبیه دکمه های پاور و تنظیم صدا در پنل پشتی

از دیگر نوآوری های گوشی های LG باید به تعبیه دکمه های پاور و تنظیم صدا در پنل پشتی اشاره کنیم. این شرکت در سال 2013 برای گوشی G2 این ایده را عملی کرد و برای چند گوشی دیگر هم مورد استفاده نهاده شد. در سال 2016 اگرچه گوشی G5 در لبه کناری از دکمه های تنظیم صدا بهره می برد، ولی در پنل پشتی در کنار حسگر اثر انگشت شاهد قرارگیری دکمه پاور بودیم. اما در نهایت ال جی شکست را پذیرفت و این ایده را هم کنار گذاشت.

4. ضربه بر نمایشگر برای آنلاک کردن گوشی

در آن دوران قابلیت های بیومتریک برای تایید هویت در بسیاری از گوشی ها وجود نداشت و به همین دلیل کاربران برای آنلاک کردن گوشی خود از روش هایی مانند الگو، پین کد و دیگر موارد این چنینی استفاده می کردند. اما LG برای گوشی های خود یک روش تازه را به کار گرفت که البته تا حدی هم مورد توجه نهاده شد. به لطف این قابلیت، کاربران می توانستند به ترتیب خاصی بر روی بخش هایی از نمایشگر ضربه بزنند تا گوشی آنلاک گردد. ضمناً برخلاف دیگر روش ها، برای استفاده از این روش نیازی به روشن کردن نمایشگر نبود. اما در نهایت بعد از همه گیری حسگر اثر انگشت، این قابلیت هم خیلی زود فراموش شد.

5. نمایشگرهای خمیده به صورت عمودی

این روزها بسیاری از شرکت ها برای گوشی های خود از نمایشگر خمیده بهره می برند. اما خمیدگی این نمایشگرها در سمت راست و چپ عملی شده است. این در حالی است که LG سال ها قبل در این زمینه ایده متفاوتی را پیاده کرد. گوشی G Flex سال ها قبل با نمایشگر منحنی مقعر عمودی عرضه شد. به لطف همین مشخصه، گوشی موردنظر طراحی منحصر به فردی داشت و LG برای گوشی های G Flex 2 و G4 بار دیگر از این قابلیت استفاده کرد. مانند بسیاری از ویژگی های نوآورانه این شرکت، این مشخصه هم سروصدای زیادی ایجاد نکرد و در نهایت LG هم آن را کنار گذاشت.

6. سیستم صدای Quad DAC

شرکت LG در سال 2016 برای گوشی V20 از سخت افزار Quad DAC به منظور بهبود صدای پخش شده در هدفون رونمایی کرد. به لطف این مشخصه، کاربران هنگام وصل کردن سیم هدفون به جک موردنظر در گوشی با کیفیت بهتری روبرو می شدند. این شرکت تا سال ها برای گوشی های مختلف خود این ویژگی را ارائه کرد. اما به غیر از شرکت LG، هیچکدام از رقبا چنین مشخصه ای را برای گوشی های خود عملی ننموده اند. در نهایت هم باید بگوییم که چنین سیستم پیشرفته ای دیگر در حال حاضر ضروری نیست زیرا بسیاری از پرچم داران از جک هدفون بهره نمی برند.

7. احراز هویت با کف دست

تا سال 2019، ویژگی هایی مانند حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره دیگر رایج و همه گیر شده بودند. اما در این میان LG که همیشه می خواست برای گوشی های خود نوآوری های زیادی را عملی کند، در گوشی G8 قابلیت احراز هویت با کف دست را تعبیه کرد. برای این کار در بریدگی نمایشگر در کنار دوربین سلفی یک سنسور ToF و سنسور مادون قرمز تعبیه شده بود. LG می گفت این تکنولوژی با آنالیز رگ های کف دست کاربران می تواند هویت این افراد را شناسایی کند.

اما متاسفانه فرایند آنلاک کردن گوشی با این روش پر از باگ و بسیار کند بود. ضمناً طبق بعضی آنالیز های اجرا شده، این قابلیت فقط در 20 درصد موارد جواب می داد. ال جی بعلاوه با استفاده از این تکنولوژی قابلیت تشخیص حرکات دست هم ارائه داد که سال ها قبل گلکسی S4 هم از چنین مشخصه ای بهره می برد. با بهره گیری از این قابلیت، کاربران می توانستند بدون لمس کردن گوشی کارهای مختلفی را انجام دهند. اما این قابلیت هم در عمل مسائل زیادی داشت.

8. اسپیکر Boombox

یکی از نوآوری های بسیار جالب ال جی، استفاده از اسپیکر موسوم به Boombox در گوشی G7 بود. این گوشی فقط از یک اسپیکر بهره می برد ولی طراحی آن طوری بود که وقتی بر روی یک سطح صاف مانند میز قرار می گرفت، بلندی صدا تا حد زیادی بیشتر می شد. این یک ایده بسیار مجذوب کننده بود که ال جی هم به خوبی از پس عملی کردن آن برآمده بود. با این حال، اسپیکرهای استریو در زمینه کیفیت صدا همچنان حرف بیشتری برای گفتن دارند. با این حال بعضی گوشی های مقرون به صرفه قیمت که فاقد اسپیکرهای استریو هستند، می توانند این مشخصه را ارائه دهند.

9. پنل پشتی خود ترمیم شونده

گوشی هوشمندی که می تواند بدنه خود را ترمیم کند شبیه به داستان های علمی تخیلی به نظر می رسد اما ال جی نه یک بار بلکه دو بار این قابلیت را برای گوشی های G Flex و G Flex 2 عملی کرد. این گوشی ها نه تنها می توانستند تا حدی خم شوند، بلکه پنل پشتی آن ها هم خودبه خود ترمیم می شد.

به لطف تکنولوژی استفاده شده برای پنل پشتی، خط و خش های ریز در عرض چند دقیقه ناپدید می شدند. برای Flex 2 این تکنولوژی بهبود پیدا کرد و زمان ترمیم به فقط 30 ثانیه رسید. متاسفانه این تکنولوژی مورد استقبال دیگر شرکت ها قرار نگرفت و به همین دلیل ال جی تنها شرکتی است که دو گوشی با این قابلیت راهی بازار نموده است.

همانطور که می بینید، مدیران ال جی هیچ ترسی از امتحان کردن ایده های تازه نداشتند. اگرچه بعضی از این ویژگی های نوآورانه چندان کاربردی نبودند، اما در هر صورت نمی توانیم اهمیت نوآوری در صنعت موبایل را کتمان کنیم. اما متاسفانه برای موفقیت در بازار موبایل، نوآوری صرف کافی نیست و باید عوامل بسیار زیادی در نظر گرفته شوند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2273

به "9 قابلیت نوآورانه ولی عجیب گوشی های LG که هیچوقت محبوب نشدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 قابلیت نوآورانه ولی عجیب گوشی های LG که هیچوقت محبوب نشدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید