6 شهر بزرگ ایتالیا گرفتار معضل آلودگی هوا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، در پی شدت آلودگی هوا در بسیاری از شهر های مرکزی و شمالی ایتالیا، تردد خودرو ها در این شهر ها محدود شده است.

6 شهر بزرگ ایتالیا گرفتار معضل آلودگی هوا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش، مسئولان شهری در میلان، تورینو، بولونیا، فلورانس و رم از یک هفته پیش علاوه بر ممنوعیت تردد خودرو های دیزلی و خودرو های بنزینی قدیمی در سطح شهر، دستور کاهش دمای منازل، اداره ها و کارخانه ها را نیز صادر نموده اند.

یک شهروند ایتالیایی گفت: خودروی من دیزل یورو 6 است یعنی در مقایسه با دیگر خودرو های دیزلی کمترین انتشار آلاینده ها را دارد، اما با این وجود سه روز است که شهرداری به علت آلودگی هوا در رم به من اجازه استفاده از ماشینم را نمی دهد. من در این روز ها نوه هایم را با تاکسی از مدرسه به منزل بردم.

فعالان محیط زیست نیز بر نقش خودرو های الکتریکی در کاهش آلودگی هوا پافشاری می نمایند. یک فعال محیط زیست گفت: در کنار منع تردد خودرو های دیزلی و قدیمی در شهر های بزرگ و افزایش فضای سبز شهری، دولت باید برای یاری به حل مشکل آلودگی هوا و تشویق مصرف نمایندگان به استفاده از خودرو های برقی، مشوق های جدید وجذابی را ارائه کند تا مردم تمایل بیشتری به خرید این خودرو ها داشته باشند.

به دستور ویرجینیا راجی، شهردار رم، از سه ماه پیش تردد خودرو های دیزل یورو 3 در مرکز تاریخی پایتخت برای همواره ممنوع شد و از سال 2024 میلادی یعنی تا 4 سال دیگر نیز به منظور کاهش آلاینده های ذرات معلق هوا، تردد تمام خودرو های دیزلی در این شهر ممنوع خواهد شد.

در رم بر خلاف بعضی دیگر از پایتخت های دنیا آلودگی هوا به طور ملموس مشاهده نمی گردد و مسئولان شهری به محض بروز اولین علائم افزایش ذرات معلق در هوا طرح ممنوعیت تردد خودرو های دیزلی را به مرحله اجرا می گذارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 706

به "6 شهر بزرگ ایتالیا گرفتار معضل آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 شهر بزرگ ایتالیا گرفتار معضل آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید