5 نوع نمای فلزی پرکاربرد در انواع ساختماننمای فلزی و انواع آن

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- نماهای فلزی شیک و مجذوب کننده اند، دوام بالایی دارند و اغلب به عنوان پوسته دوم نما به کار میروند؛ برای آگاهی از انواع نمای فلزی و آشنایی با نمای دوپوسته ما را تا انتها این مقاله همراهی کنید.

5 نوع نمای فلزی پرکاربرد در انواع ساختماننمای فلزی و انواع آن

یک نمای دو پوسته می تواند برای انواع ساختمان به کار رود، جدای از زیبایی بخشی به نمای ساختمان، یک نمای دوپوسته کاربرد عملکردی نیز دارد و در کنترل ورود نور مستقیم به ساختمان تاثیر گذار است.

مصالح مختلفی وجود دارد که به عنوان پوسته دوم نما به کار می فرایند، اما در این میان نمای فلزی از نماهای پرکاربرد و محبوبی است که به عنوان پوسته دوم اجرا می گردد؛ البته توجه کنید که نمای فلزی به عنوان نمای اصلی ساختمان نیز، طراحی و اجرا می گردد، در ادامه به آنالیز نمای فلزی و نمای دوپوسته می پردازیم.

نمای فلزی و انواع آن

به طور کلی نمای فلزی را می توان به 5 بخش کلی تقسیم کرد، که هر یک خود می توانند در جنس های متفاوتی طراحی و اجرا شوند، از جمله انواع نمای فلزی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • نمای پانچ متال (پانچ پلیت): این نوع از نمای ساختمانی می توانند به عنوان نمای دوم و یا نمای اصلی ساختمان طراحی و اجرایی شوند، نمای پانچ متال یا اکستنشن متال از صفحات فلزی تشکیل شده اند که به وسیله دستگاه های CNC به طرح های متفاوتی طراحی و برش داده می شوند و به صورت آماده به محل پروژه ارسال می شوند.
  • نمای استرچ متال (اکسپندد متال): نمای استرچ متال یا اکسپندد متال همانند نمای پانچ متال از صفحات فلزی برش خورده به وسیله دستگاه های CNC به وجود آمده و به وسیله دستگاه هایی، تحت نیروی کشسانی قرار گرفته اند، از این نوع نمای می توان در رنگ ها و ضخامت های متفاوتی استفاده کرد.
  • نمای کامپوزیت آلومینیوم: از جمله پرطرفدارترین انواع نماهای ساختمانی می توان به نمای کامپوزیت اشاره نمود ، این نوع از نمای ساختمانی از تنوع زیادی در طرح، رنگ و ضخامت برخوردار است و امکان استفاده از آن در کاربری های گوناگون وجود دارد.
  • نمای فلزی مش توری (وایر مش): نمای فلزی مش توری از بهم تنیدن رشته های فلزی در هم به وجود آمده، به علت بافت پارچه ای مانند نمای فلزی وایر مش این نوع از نمای ساختمانی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.
  • لوور فلزی آلومینیومی: این نوع از نمای ساختمانی به عنوان نمای دوم در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و اکثرا در بازشو ها و نماهای جنوبی طراحی و اجرای می گردد، از این نوع از نمای ساختمانی می توان در تنوع رنگی های متفاوئتی استفاده کرد، این در حالی است که امکان رنگ آمیزی این نوع از نماها بعد از اجرا نیز وجود دارد.

کلیه نماهای فلزی به صورت خشک اجرایی می شوند، این به این معناست که برای نصب این نوع از نماهای ساختمانی احتیاجی به ملات نیست و این نوع مصالح ساختمانی را می توان به صورت مکانیکی اجرایی کرد.

نمای دو پوسته چیست؟

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، نمای فلزی از جمله نماهای دو پوسته به شمار میرود، حال بیشتر درباره نماهای دو پوسته شرح می دهیم.

این نوع از نماهای ساختمانی عموما از 3 قسمت اصلی به وجود آمده اند.

  • لایه خارجی که اکثرا از جنس فلزاتی همانند آلومینیوم، آهن و … هستند.
  • لایه داخلی که از مصالح شیشه ای هستند و عموما به صورت دو جداره یا سه جداره مورد استفاده قرار می گیرند.
  • و لایه هوا که بین دو لایه خارجی و داخلی وجود دارد و بسته به نوع نمای دو پوسته مقدار آن فرق دارد.

این نوع از نماهای ساختمانی از مقاومت بالایی در برابر نور مزاحم، آلودگی های صوتی و عوامل جوی همانند باد، باران، طوفان و … برخوردار هستند و امکان اجرای آن در کاربری هایی همانند مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و … وجود دارد.

بعلاوه این نوع از نماهای ساختمانی می تواند در فصل های سرد و گرم، دمای داخلی ساختمان را مطلوب نگه دارد و فضایی آرام را برای کاربران به وجود آورد.

از جمله شرکت های معماری که در زمینه نماسازی از سابقه بالایی برخوردار است می توان به شرکت نما دیزاین اشاره نمود، تیم نما دیزاین می تواند متناسب با سلیقه کارفرما و موقعیت جغرافیایی محل پروژه برترین نمای ساختمانی را برای شما طراحی و اجرایی کند.

برای اطمینان از نحوه کار این شرکت ساختمانی می توانید به صفحه https://nama.design/ مراجعه کنید و به وسیله شماره های موجود در سایت و یا صفحه تماس با ما، این امکان را دارید تا مشخصات و شماره خود را با این شرکت به اشتراک بگذارید، تا در کوتاه ترین زمان تیم کارشناسان نما دیزاین با شما تماس بگیرند.

در انتها ممنونیم که تا انتها این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم این مقاله بیشتر در آشنایی شما با نمای دو پوسته و نمای فلزی یاری نموده باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2190

به "5 نوع نمای فلزی پرکاربرد در انواع ساختماننمای فلزی و انواع آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نوع نمای فلزی پرکاربرد در انواع ساختماننمای فلزی و انواع آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید