2 شکارچی متخلف در خاتم دستگیر شدند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خاتم در استان یزد در گشت و پایش شبانه 2 شکارچی متخلف را دستگیر کردند.

2 شکارچی متخلف در خاتم دستگیر شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خاتم گفت: ماموران در حین گشت زنی متوجه حضور شکارچیان متخلف در مناطق جنگلی خارج از مناطق حفاظت شده شهرستان شدند و با کمین در راستا آنها، در ساعت 2 بامداد پیروز به دستگیری متخلفان شدند.

موسی شمسایی افزود: شکارچیان در تاریکی شب با استفاده از چراغ قوه مشغول شکار و صید پرندگان با ارزش وحشی منطقه بودند دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند. وی با بیان این که در این مناطق پرندگان وحشی از جمله کبک و تیهو حضور دارد، افزود: جریمه ضرر و زیان وارده بابت شکار هر قطعه کبک به محیط زیست، سه میلیون ریال است که با رای دادگاه به حساب دولت واریز می شود.

جنگل های طبیعی باغ شادی و باغ معدن خاتم در دهستان چاهک و در روستای بختیاری این شهرستان قرار گرفته است، که این مناطق از زیستگاه های مهم استان یزد است. سالانه بیش از 12 هزار جهانگرد از گردشگاه های طبیعی و بناهای تاریخی خاتم دیدن می کنند و در منطقه حفاظت شده باغ شادی و جنگل های باغ شادی و باغ معدن گونه هایی از گوزن زرد ایرانی، آهو، کل، بز و میش و پرندگانی چون کبک و تیهو زیست می کنند.

شهرستان خاتم 64 هزار هکتار جنگل دارد و هرات مرکز این شهرستان در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1347

به "2 شکارچی متخلف در خاتم دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 شکارچی متخلف در خاتم دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید