کشف بقایای سر 9 تمساح در یکی از مقبره های مصر باستان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، باستان شناسان بقایای سر 9 تمساح را که در یکی از مقبره های مصر باستان دفن شده بودند، کشف کردند.

کشف بقایای سر 9 تمساح در یکی از مقبره های مصر باستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از انشنت اوریجینز سر تمساح در یک مقبره، به وسیله گروهی از متخصصان مرکز باستان شناسی مدیترانه در دانشگاه ورشو در حین کاوش در یک گورستان باستانی واقع در مصر کشف شد.

بقایای این حیوانات در داخل دو مقبره پنهان شده بودند که به مقامات بلندپایه ای تعلق دارند که در عصر پادشاهی نوین، بین قرن شانزدهم پیش از میلاد تا قرن یازدهم پیش از میلاد زندگی می کردند.

باستان شناسان از این اکتشاف به عنوان یافته ای منحصر به فرد یاد کردند و نتایج کاوش را در مجله باستان شناسی آفریقا به اشتراک گذاشتند.

این گروه از باستان شناسان از سال 2013 در این گورستان کاوش نموده اند. یکی از آن ها متعلق به چِتی، یکی از مقامات بلندپایه در زمان حکومت فرعون منتو هوتپ دوم (2055 پیش از میلاد تا 2002 پیش از میلاد) است. دیگری به خدمتگزاری ناشناس دربار سلطنتی تعلق دارد که از مقام نسبتا مهمی برخوردار بود.

مقبره ها 9 جمجمه تمساح از نوع بزرگ بومی زیستگاه های آب شیرین مصر را درحالی دربر گرفته اند که این جمجمه ها در پارچه های کتانی پیچیده شده بودند.

سرپرست گروه باستان شناسی که این جمجمه ها را کشف نموده اند، این اکتشاف را کاملا غیرمعمول و نخستین نوع در تاریخ کاوش های مصری توصیف کرد.

تا به امروز مومیایی تمساح های زیادی در کنار رود نیل کشف شده است. همه آن ها مومیایی کامل تمساح ها هستند که در دخمه های مخصوص حیوانات مقدس قرار داده شده بودند. تمساح ها در مصر باستان به عنوان شکل ایزد سوبک در نظر گرفته می شدند و مقدس بودند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2382

به "کشف بقایای سر 9 تمساح در یکی از مقبره های مصر باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای سر 9 تمساح در یکی از مقبره های مصر باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید