کرملین علیه متحد ناوالنی پرونده کیفری تشکیل داد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، روسیه علیه یکی از متحدان منتقد کلیدی کرملین به اتهام ورود خشونت آمیز به ساختمانی که گفته می گردد متعلق به یکی از ماموران مخفی بوده که بنا بر ادعا در توطئه قتل الکسی ناوالنی دست داشته، پرونده کیفری باز کرد.

کرملین علیه متحد ناوالنی پرونده کیفری تشکیل داد

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام علیه لیوبوف سوبول، یکی از متحدان الکسی ناوالنی، منتقد کلیدی کرملین تازه ترین اقدام در سری اقدامات سرکوبگرایانه کرملین علیه مخالفان پیش از انتخابات پارلمانی سال آینده محسوب می گردد. سوبول میخواهد در این انتخابات نامزد گردد اگرچه منتقدان صریح و برجسته کرملین اغلب از نامزدی در انتخابات منع می شوند.

الکسی ناوالنی در توییتی نوشت: سوبول پس از بازپرسی به مدت 48 ساعت بازداشت شد.

کمیته تحقیقات روسیه که به جرائم جدی رسیدگی می نماید در وب سایت خود نوشت: ما پرونده کیفری را علیه سوبول تشکیل دادیم.

این کمیته به هیچ گونه بازداشتی اشاره ای نکرد.

هواداران سوبول و مقامات دولتی گزارشات و اظهارات متفاوتی نسبت به رویدادهای منجر به اقدامات روز آدینه ارائه دادند.

هواداران سوبول گفتند، وی روز دوشنبه زنگ آپارتمانی را که محل سکونت خانواده کنستانتین کودریاوسف بود، زد؛ مردی که به گفته ناوالنی یکی از ماموران مخفی بود که در توطئه مسموم کردن وی با گاز اعصاب دست داشت.

این در حالی است که سرویس امنیت فدرال روسیه این اظهارات ناوالنی درباره مسمومیت را رد نموده است.

کمیته تحقیقات روسیه در گزارش خود گفت: سوبول و چند تن دیگر در حالی که لباس فرم ماموران بهداشت را به تن داشتند کوشش کردند تا به خانه یک خانم مسن در مسکو وارد شوند.

این کمیته سوبول را به فریب دادن یک پیک موتوری برای وارد شدن به این آپارتمان پیش از آنکه خودش در هنگامی که آن زن مسن در را باز نموده بود، وارد آپارتمان گردد، متهم کرد. این کمیته تاکید نمود که سوبول به اعمال خشونت برای ورود غیرقانونی متهم شده است؛ جرمی که می تواند دو سال حبس به همراه داشته باشد.

ناوالنی در صفحه توییتر خود نوشت: آنها مادر یک بچه کوچک را به مدت دو روز بازداشت کردند تا به همه بگویند در این پرونده کنکاش نکنید. جرات نکنید با قاتلان و مسموم کنندگان ما در بیفتید و در خانه های آنها را بزنید. آنها مصون هستند.

آلمان و دیگر کشورهای غربی می گویند، ناوالنی در یک توطئه قتل با گاز اعصاب نوویچوک مسموم شده است؛ اتهاماتی که کرملین بارها آن را رد نموده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1596

به "کرملین علیه متحد ناوالنی پرونده کیفری تشکیل داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین علیه متحد ناوالنی پرونده کیفری تشکیل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید