چین خواهان منابع اقتصادی پایدار برای طرحیک کمربند-یک جادهاست

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رویترز با توجه به پیش نویس یادداشت نشست هفته جاری رهبران دنیا در پکن که برای طرحیک کمربند - یک جاده جمع می شوند نوشت،چین خواهان تامین منابع اقتصادی پایدار برای این طرح است تا اهداف بدهی های دنیا و تحولات زیرساختی در سراسر آسیا، اروپا و خاورمیانه را در بر گیرد.

چین خواهان منابع اقتصادی پایدار برای طرحیک کمربند-یک جادهاست

رویترز در ادامه این گزارش آورده است، ابتکار یک کمربند- یک جاده از سیاست های کلیدی شی جین پینگ رئیس جمهوری چین است که پیش بینی می گردد با هزینه های زیر بنایی بسیار زیاد، راه قدیمی ابریشم برای اتصال چین به اروپا و فراتر از آن را بازسازی کند.

به نوشته این خبرگزاری، اما این موضوع در بسیاری از کشورهای غربی به ویژه آمریکا بحث برانگیز است و این پروژه را صرفا راهی برای گسترش نفوذ چین در دیگر کشورها و قرار دادن آنها در موقعیت بدهی های هنگفت با چنین طرحی غیر شفاف عنوان می نمایند.

به گزارش رویترز در متن پیش نویس نشست پکن آمده است: ما از همکاری میان کشورها و موسسات اقتصادی بین المللی برای ارائه پشتیبانی های اقتصادی پایدار و گسترده استقبال می کنیم.

این پیش نویس با اشاره به مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزوده است، ما تامین اقتصادی ارز محلی، ایجاد موسسات اقتصادی دو جانبه و نقش بیشتر در تامین اقتصادی با توجه به اولویت ها، قوانین و مقررات و تعهدات ملی و بین المللی را با کمال میل می پذیریم.

دیپلمات ارشد چینی روز آدینه گفت که پروژه یک کمربند و یک جاده نه تنها ابزاری ژئوپلتیکی یا بحران ایجاد بدهی نیست بلکه پکن از پیشنهادات سازنده در مورد چگونگی رسیدگی به نگرانی ها در مورد این پروژه نیز استقبال می نماید.

با این حال کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول گفت که طرح یک کمربند - یک جاده چین می تواند باعث انباشت بدهی در بسیاری از اقتصادهای منطقه گردد و این مساله در مورد اقتصادهای مرکز و جنوب آسیا نگران نماینده تر است.

به نوشته رویترز ناظران نیز این ابتکار را پروژه ای برای تسخیر دنیا نامیده اند.

در مجموع 37 مقام ارشد از کشورهای دنیا در نشستی که 25 تا 27 آوریل جاری در پکن برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد؛ این در حالی است که از طرف آمریکا تنها چند نماینده در سطوح پایین تر مانند کارشناسان و تجار حضور خواهند داشت.

با تور چین سفر کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 200

به "چین خواهان منابع اقتصادی پایدار برای طرحیک کمربند-یک جادهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان منابع اقتصادی پایدار برای طرحیک کمربند-یک جادهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید