چرا زندگی در چین دوست داشتنی است؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، چرا دوست داریم به چین برگردیم؟

زندگی موقتی در چین، کشوری پرجمعیت اما دوست داشتنی، ما را در اینکه بخواهیم دوباره به این کشور بازگردیم مصمم تر کرد.

چرا زندگی در چین دوست داشتنی است؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

در این یادداشت بعضی از دلایل متعددی که نشان می دهد ما چرا چین را دوست داریم، معرفی و ارائه می شوند. با خبرنگاران همراه باشید:

5 دلیل خوب برای ماندن در چین

1- مردم محلی: پیش از این بارها گفته بودیم که مردم چین واقعا جزو مهربان ترین مردم دنیا محسوب می شوند. در اینجا همه با شما مثل خانواده خود رفتار نموده و نه فقط در یانگ ژو (Yangzhou) بلکه هنگامی که ما با کوله پشتی هایمان در سراسر چین سفر کردیم نیز با این مورد روبرو شدیم. آن ها به سادگی غذای خود را با شما تقسیم نموده و به بهترین نحو کوشش می نمایند درباره کشور و محل زندگی ما اطلاعاتی کسب نمایند در حالی که اکثر آن ها حتی انگلیسی هم بلد نیستند. بیشتر مردم دوست داشتند با ما عکس یادگاری گرفته و همیشه لبخند زده و سلام می کردند.

2- غذاها و خوراکی ها: مطمئنا همه ما تصوراتی پایه از غذاهای چینی داشته و بعضی از آن ها را در سایر کشورها امتحان نموده بودیم. غذاهایی مانند: گوشت زنجبیلی، چو مین (chow mein)، اسپرینگ رول و … اما جالب است بگویم ما اصلا در چین غذایی به اسم گوشت زنجبیلی ندیدیم! در حقیقت بیشتر این غذاها مربوط به منطقه کانتن (Cantonese) بوده و بخش های جنوبی چین و هنگ کنگ تهیه می گردد. و البته در این مناطق هم من فقط اسپرینگ رول را در رستوران ها دیدم. غذاهای اصلی چینی بسیار متنوع هستند. در شمال چین انواع غذاهای ویژه مسلمانان از جمله کباب بره، نان های بسیار خوش مزه و سوپ نودل در دسترس واقع شده است. در جنوب چین هم انواع دامپلینگ و غذاهای تهیه شده از اردک، گوشت و تخم مرغ تهیه می گردد. استان سیچوان (Sichuan) به دلیل وجود غذاهای پر ادویه و تند شهرت داشته و در شهر یانگ ژو نیز انواع ماهی های کبابی، لوبیا و فلفلو سیر، سوپ ماست سویا (tofu soups)، فراید رایس، انواع غذاهای گیاهی، تخم مرغ و میگو تهیه می گردد. در طول زندگی در چین ما از همه این غذاهای شگفت انگیز و خوشمزه امتحان نموده و باید گفت غذاهای اصلی چینی بسیار عالی هستند.

3- اقامت در یک روستای غیر گردشگری: مردمی که از سراسر دنیا به چین سفر می نمایند عموما با هدف دیدن دیوار بزرگ چین و احتمالا شهر ممنوعه وارد این کشور می شوند. به همین دلیل مناطق بکر و دست نخورده بسیار زیادی در این کشور وجود دارد. در بعضی موارد به جز گردشگران چینی، ما تنها خارجی هایی بودیم که در آن مناطق دیده می شد. منطقه یانگ ژو یکی از مناطقی است که تقریبا هیچ خارجی و گردشگری به آن سفر نمی نماید و به همین دلیل در این منطقه با ما مثل قهرمانان رفتار می شد. مردم محلی قادر به یاری کردن به ما نبودند اما معمولا با تعجب به ما خیره شده و تقریبا ما چند بار با دوچرخه های آن ها تصادف کردیم!

4- هزینه های زندگی در چین: زندگی در چین تا حد زیادی مقرون به صرفه است. ما در این مدت می توانستیم هزینه های خرید آذوقه، غذا خوردن به صورت مکرر در رستوران ، پرداخت اجاره، آب، اینترنت، قبض تلفن و … را پرداخت نموده و باز هم نیمی از حقوق مان را پس انداز کنیم.

5- دیدن هر روزه موضوعات عجیب و غریب: یکی از موضوعات جالب زندگی در چین، همین موضوع است. ما در طول روز می توانستیم با گروهی که در پارک ها در حال رقصیدن هستند، پیرمردانی که در حال بادبادک بازی بوده ، دوستانی که در پشت یک وانت در حال کارت بازی هستند و … روبرو شویم. مردم ماهی های درسته، فلفل قرمز و گوشت را در آفتاب قرار می دادند تا خشک شده و کشاورزان محلی با دوچرخه های خود میوه و سبزیجات تازه می فروختند. هر وقت که در جایی برای پیاده روی می رفتیم، حتما یک موضوع فرهنگی و جالب برای دیدن وجود داشت.

من می توانم در این رابطه بیشتر و بیشتر نوشته و درباره دلایل دوست داشتنی بودن زندگی در چین شرح دهم اما این 5 دلیل، می تواند برای آغاز خوب باشد. دیدن راه های کهن و سنتی زندگی این مردم در ترکیب با مظاهر مدرنیته در کشوری که به فردا فکر می نماید، بسیار جذاب و تماشایی است. چین جایی است که احساس ما نسبت به احساسی که در موطن خود داشتیم کاملا متفاوت بود. این کشور می تواند بی نظم، شلوغ و چالش بر انگیز باشد اما همین موارد سبب می شوند تا هر روز به گونه ای جالب، شگفت انگیز گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 432

به "چرا زندگی در چین دوست داشتنی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا زندگی در چین دوست داشتنی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید