چرا تنها سفر کنیم؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، گزینه ای به نام تنها سفر کردن

اگر قصد دارید به یک سفر، بخصوص به یک کشور دیگر بروید، باید تمام زوایای آن از جمله اینکه می خواهید تنها بروید یا بصورت گروهی را بررسی کنید. گروهی مسافرت کردن مزیت های بیشمار خاص خود را دارد که همه از آن باخبریم اما اینکه بخواهید تنها سفر کنید، هم فایده های خود را دارد که شاید از آن بی خبر باشید. با خبرنگاران همراه باشید:

چرا تنها سفر کنیم؟

ماجراجویی های بیشتر وقتی تنها هستید

این مورد را شاید بتوان بزرگترین و مهمترین دلیل برای تنها مسافرت کردن دانست. اگر بخواهید در غالب گروه و بخصوص با تور مسافرتی سفر کنید، مجبورید خودتان را با شرایط آن گروه وفق دهید و برنامه های از پیش تعیین شده آژانس را در کل مدت سفرتان دنبال کنید. اگر ذاتا آدم ماجراجویی باشید پس شاید بهتر باشد برای یکبار هم که شده تنها سفر کنید چون در اینصورت این شانس را دارید تا به هر جایی که می خواهید و در هر زمانی که می خواهید بروید و تا هر وقت خودتان بخواهید بمانید.

برای مثال فرض کنید با توری به کشور ایتالیا سفر می کنید و از قبل تعیین شده یک روز در ونیز، یک روز در رم و یک روز در فلورانس خواهید ماند. درست است که مزایای خود را دارد اما شاید شما ببینید ونیز آنقدر دیدنی است که بیشتر از یک روز زمان می خواهد تا بتوان همه جای آن را دید و تنها سفر کردن، چیزی است که این انعطاف را به شما میدهد. این فقط یکی از انعطاف هاییست که با تنها سفر کردن ممکن می شود.

امور اقتصادی

یک تصور وجود دارد و آن این است که سفر گروهی همیشه اقتصادی تر از تنها سفر کردن بوده است. البته در بعضی مواقع درست است اما در بعضی موارد نه. اگر چه ممکن است سفر با تور، شامل تخفیف باشد اما هزینه های پنهان خاص خود را دارد. برای مثال ممکن است که با رزرو هتل و بلیط پول شما را برایتان ذخیره کنند اما از طرف دیگر بابت خدماتی که ارائه می دهند، هزینه ای شارژ می کنند. و این همان هزینه ای است که افرادی که به تنهایی مسافرت می کنند، نیاز به پرداخت آن ندارند.

علاوه بر این، گروه گرایش با دیدن شهرها، مکان های دیدنی و رفتن به رستوران هایی دارند که در آن خواه ناخواه وسوسه می شوید بیشتر پول بپردازید و این در حالی است که هزینه های زندگی و سفر برای یک فرد تنها در مقصد مورد نظر می تواند بسیار کم باشد بخصوص اگر بخواهید در یک مکان اقامتی اقتصادی با سرویس های نه چندان لوکس اما مناسب بمانید. به عبارت دیگر، تنها مسافرت کردن باعث صرفه جویی در هزینه هایتان می شود.

همانطور که در بالا خواندید، سفرهای گروهی می توانند انتخاب خوبی باشند اما تنها سفر کردن هم مزیت های خودش را دارد. با وجود انعطاف پذیری و پتانسیل بالقوه کم بودن هزینه ها، تنها سفر کردن نه تنها برای حس ماجراجویی شخص مجذوب کننده است بلکه برای حساب بانکی اش هم همینطور! بنابراین دفعه بعدی که خواستید سفر کنید، بد نیست برای تغییر و لذت بردن از سفر هم که شده، به تنها رفتن هم فکر کنید.

منیع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2167

به "چرا تنها سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تنها سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید