پیامی برای درگذشت محمود علمی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت محمود علمی را تسلیت گفت.

پیامی برای درگذشت محمود علمی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی با صدور پیامی درگذشت محمود علمی، پیشکسوت حوزه نشر و کتاب و بنیانگذار انتشارات بدرقه جاویدان را تسلیت گفت.

متن پیام معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است: خبر درگذشت مرحوم محمود علمی که از پیشکسوتان حوزه نشر و کتاب بودند موجب تاثر و تالم شد. خاندان بزرگوار علمی همواره در عرصه نشر و کتاب پیشگام، صاحب نظر، فعال و موثر بوده اند. آن مرحوم با انتشار کتاب های ارزشمند در حوزه ادبیات کهن و کلاسیک نقش مهمی در عرصه فرهنگ مکتوب داشتند. از سوی دیگر مرحوم محمود علمی در حوزه شعر و تصحیح متون هم دستی بر قلم داشتند که این نکته هم در کنار فعالیت های انتشاراتی ایشان قابل توجه است.

اینجانب درگذشت ایشان را به خانواده محترم علمی و اهالی نشر و کتاب تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می کنم.

محمود علمی متولد 1304 بود. در حدود سال 1321 به دانشگاه رفت و به کار نشر وارد شد و آن را ادامه داد. اولین کتابی که او منتشر کرد، کلیات سعدی تصحیح محمدعلی فروغی بود. محمود علمی با نام مستعار و تخلص م.درویش شعر هم می سرود و دیوان شاعران کلاسیک را نیز تصحیح و حاشیه نویسی و منتشر می کرد. او عضو خانواده علمی بود؛ خاندانی که بیش از 100 سال است در کار چاپ هستند و انتشارات زیادی را مدیریت کرده اند.

محمود علمی 15 خردادماه، در 95 سالگی از دنیا رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1230

به "پیامی برای درگذشت محمود علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامی برای درگذشت محمود علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید