پوشش سقف محدوده کاوش در معدن نمک چهرآباد زنجان بازسازی شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان، یحیی رحمتی، در جمع مدیران شهرستان سلطانیه وجود جاده ترانزیت و اتوبان زنجان-قزوین در کنار راه دسترسی به شهر سلطانیه را از زیر ساخت های رشد و توسعه گردشگری سلطانیه توصیف کرد.

پوشش سقف محدوده کاوش در معدن نمک چهرآباد زنجان بازسازی شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای احیای چمن سلطانیه اشاره نمود و اضافه کرد: با حمایت های فرماندار شهرستان سلطانیه، احیای چمن تاریخی سلطانیه یکی از طرح های خوب و آینده دار در شهرستان سلطانیه خواهد بود.

رحمتی با اشاره به شیب مناسب و در حال رشد گردشگری در سلطانیه اضافه کرد: در سال 91 میزان گردشگر خارجی در گنبد سلطانیه کمتر از هزار نفر بوده که این رقم در سال 94 به بیش از پنج هزار نفر افزایش یافته و اگر زیر ساخت های گردشگری مناسب باشد این میزان گردشگر اسباب تبلیغات مثبت خواهند بود.

رویکرد دولت در حوزه گردشگری مثبت است

فرماندار شهرستان سلطانیه با ذکر این نکته که رویکرد دولت در حوزه گردشگری مثبت است، اضافه کرد: برای توسعه درآمدهای مالی در شهرستان از همه ظرفیتها استفاده گردد.

خالقی پیشنهاد کرد، خانه های گردشگری به منظور اقامت و اسکان گردشگران در شهر سلطانیه راه اندازی گردد تا درآمدهای این بخش مستقیما به خانواده ها اختصاص یابد و در این راستا باید بستر سرمایه گذاری را برای مردم آماده کنیم و با راه اندازی و اطلاع رسانی از نحوه فعالیت خانه های گردشگری، رونق مالی را در سلطانیه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه با راه اندازی سایت اینترنتی برای این امر و درج اطلاعات خانه های گردشگری اعم از تصاویر خانه، امکانات موجود، نحوه رزرو و شماره های تماس امکان استفاده گردشگران را سهل تر می گردد، توضیح داد: به این منظور، کمیته اجرایی با مسولیت شهرداری، دبیری میراث فرهنگی و عضویت شورای شهر، بنیاد مسکن، اصناف و راه و شهرسازی تشکیل گردد.

فرماندار شهرستان سلطانیه با بیان اینکه گردشگران فقط برای دیدن اماکن تاریخی سفر نمی نمایند، متذکر شد: ارتباط با مردم نحوه برخورد مردم با مسافران نیز از اهداف گردشگران است و به منظور جذب بیشتر گردشگران از شیوه های جدید استفاده کرد.

پوشش سقف محدود کاوش در معدن نمک چهرآباد زنجان بازسازی شد

وزش طوفان شدید طی زمستان سال گذشته در محوطه معدن تاریخی نمک چهرآباد زنجان منجر به تخریب بخشی از سقف حفاظتی این معدن شد که با توجه به اهمیت این محوطه تاریخی با تامین اعتبار لازم بخش های آسیب دیده بازسازی شد.

طی این عملیات بازسازی، پوشش سقف محوطه کاوش در قالب چهار طبقه و مجموع هزار و 200 متر مربع اجرا شد.

عملیات برطرف خطر با اجرای تراس بندی در کوه مشرف به بخش کاوش نیز انجام شد. با اجرای عملیات تراس بندی در معدن از بروز رانش یا ریزش خاک از کوه مجاور به محدود کاوش های باستان شناسی، جلوگیری به عمل آمد و رنگ آمیزی سازه های فلزی و مهار کردن پایه ها با استفاده از قالب های بتونی سنگین وزن به انجام رسید.

کاوش های باستان شناسی در معدن تاریخی چهرآباد، طی سال آینده با حضور هیئت مشترک ایران و آلمان انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 922

به "پوشش سقف محدوده کاوش در معدن نمک چهرآباد زنجان بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش سقف محدوده کاوش در معدن نمک چهرآباد زنجان بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید